200cid:n kiritysmomenttaja!!

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
eppe
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 31 Touko 2005, 22:06

200cid:n kiritysmomenttaja!!

Viesti Kirjoittaja eppe »

Moi! Nyt olisi autolla kiire kadulle ja kannenmomenttiarvot hukassa. Kyseessä on Musse 65 HT, 200cid moottori, joten apua, KIITOS! Lisäksi olisin kiitollinen venttiilien säätöarvoista.
Avatar
harrastelija
Aktiivi
Viestit: 52
Liittynyt: 06 Kesä 2004, 20:48
Auto: 1966 6:cyl
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harrastelija »

55-65-75 lbsfeet järjestyksessä keskeltä ulospäin.
jaaha, että näin....
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Onko venttiilikoneistosi säädettävä vai ei-säädettävä?

Ei-säädettävä: sen kun pulttaat keinuvipuakseli kiluineen paikalleen

Säädettävä: Kone TDC:hen 1-pytyn sytytyshetkeen; säädät 1-pytyn keinuista välyksen pois, pyöräytä konetta 1/3 kierresta, säädät sytytysjärjestyksessä seuraavan jne. Konehan on hydraulisilla nostajilla joten välys on nolla...

Samalla kun keinuvipuakseli on pöydällä niin se kannattaa kokonaisuudessaan huolellisesti putsata ja tarkistaa kunto: keinut tuppaavat painumaan tangon "sisään", jolloin myös keinut kuluvat. Tangossa on alareunassa tasainen pinta, josta helposti näkee onko tanko liikaa kulunut. Sitten on myös vipat kuluneet = uusiksi. Vipoista kannattaa katsoa myös työntötankon päiden kohta ja venttiilin pään kohta.

Uusia venakoneiston osia saa ainakin Kivitilalta uutena, kuuleman mukaan joku tilasi Racers Placesta setit mutta jäipä haastattelematta tuliko perille.

Jos kantta/lohkoa reilusti höylätty, niin sitten ajatellaan vähän muitakin juttuja mutta niistä tarvittaessa.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
eppe
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 31 Touko 2005, 22:06

Viesti Kirjoittaja eppe »

Kiitoksia ohjeista ja vinkeistä. Kone käy jo, joten ei muuta kuin konttorille..
Vastaa Viestiin