



Valvoja: Ville K
onkohan kellään porukassa semmosta ylihintasta viiattia tallissa.kari gt kirjoitti:Näyttäs siltä et ensivuonna ajetaan ferranationals eikä ford nationals ,mua ei kyllä noi ferrarin tiedot paljoa hetkauta toi mun budjetti on hieman pienempi kun ferrarin ei tosin paljoa mut vähäsen kuitenkin.Mut sen verran urheilu henkeä löytyy et voin haastaa ferrari f1 kilpailuun jos Shumi ajaa
Ja ens kesänä ajetaan 10aika tosin en tiedä kuinka pitkälle siinä ajassa päsee sata tai parisataa metriä
![]()
Varttimailin suorituskykyä jos mittaillaan, aikaa on aika turha tuijottaa jos haluaa analysoida tehopuolta. ET:llä eli elapset time ajalla ei ole mitään merkitystä voiman kannalta. VAIN loppunopeus eli trap speed ratkaisee – se kertoo auton voimasta. Rengasvalinnan vapaus vaikuttaa loppunopeuteen muutaman kilometrin vartilla, aika voi heittää jopa sekunnin. Eli ei käytännössä merkitystä kuin vartin aikaan. Mun tanarilla esimerkiksi ET Drag slickseillä ja Cooper Cobra renkailla ero vartin loppunopeudessa oli sykähdyttävä 1 km/h, ET eli vartin ajassa eroa oli 1,4 sekuntia.kaara91 kirjoitti:Totta, totuus on mitä faktat käytännössä näyttää ja teoriat sitten on sen myötä. Olkoon mitä on sitten on, jos näin on.
1750kg auto ukkoineen kuitenkin kaavan perusteella antaa noin 187km/h loppunopeuteen noin 400hp tehot takapyöriin, ajan ollessa parhaimmillaan alle 12s. Joten tehdaskatuautojen joukossa edelleen pyöritään myös faktoissa, sillä paremmuudella, että meillä on rengasvalinta vapaa.
http://vexer.com/automotive-tools/1-4-m ... calculator
Toi oli nopeaa keventämistä! Paras viritys olisi poistaa kaikki ylimääräinen paino, tai ainakin se on halvin tapa parantaa suorituskykyä. 186 kmh on hyvät loparit vartille normi katuautolta, harva tehdaskinneri pysyy mukana. Aina on toki varaa parantaa, en tiedä olisiko sitten tyytyväinen kun loparit alkaisivat 2:lla?kaara91 kirjoitti:Totta puhut, kun asian tarkistin. 1650kg oli oikea paino kuskeineen 5kg tarkkuudella. On punnittu virallisella vaaalla. Nopeuskin oli vain 186,14 parhaimmassa lähdössä. No eipä noi paljon vaikuta asiaan. Muisti rupee jo tässä iässä pätkimään. Pyydän anteeksi.
Juu, alusta toimii jollain lailla, vielä turhaa heijausta, eikä nostanut ees renkaita tänä kesänä. Puuttuvien hepojen metsästys tässä talven mittaan ja se tuolla 14 km päässä rulladynossa. Rankempi akseli ja puhallin ovat kaikki mun tallissa käyneet, toinen niistä on jäänytkaara91 kirjoitti:Tosta sun suorituksesta voi kyllä sanoa, että sulla on toimiva alusta aikaan nähden loppunopeuteen verraten. Saat vaan ne puuttuvat hepat konehuoneeseen, niin kellojen ei tarvii kuluttaa rattaita turhaan sun takia. Akselia rankemmaksi ja puhallin perään, niin ei tarvii miettiä näitä putkistoja.
Meinaatko että se eksoottinen kansi on hankalampi hitsata? Jos aiot vakio AFR kansia, niin sitten ei parane puhua parhaista kansista vaan hyvistä kansista. Muutenhan toi ylipaine kyllä auttaa täytökseen, mutta edelleen sanon että sitten pitää pakopuolen oikeasti toimia.kaara91 kirjoitti:Kaverin kansia korjaillessa ei ainakaan ole mitään erikoisen exoottista kantta vielä tarvinnut itselle miettiä. Ihan kaupan olleilla kansilla on ajeltu semmoisia aikoja, että luulen pärjääväni myös vastaavilla ja en aijo sortua noihin ihmeellisyyksiin. Ahdin on siitä mukava kaveri, joka ei kysele mihin se ilmaa pukkaa. Jos sen paine riittää ja sitä painetta saa nostettua tarvittaessa, niin tuo kansihommakaan ei tarvii olla ihan ääripäätä painottava.
Ja noista tuloksista... mieluummiin annan nuoremmille tilaa. Mitä nyt joskus enään tuulettelee linjamentin ja naftaliinin käryjä kabiinista. Rakennelkaa te nuoremmat nopeita pelejä. Meillä vanhuksilla nää ajelut on etupäässä enää sen velton jatkeen taivutuskohdan kohdistusta valkoiseen altaaseen.
AFR oli vain geneerinen veikkaus.kaara91 kirjoitti:Kuka semmosta huhuilee, että mä käytän AFR kansia. 240 TFS kansiakin saa customina CNC koneen jälkeen paranneltuina, vaikka kotosuomen pajoilta. Ja ne pakopuolet laitetaan toimimaan. Ei kirjoitusten eikä luulojen perusteella, vaan empiiristen kokeiden pohjalta. Siksi näitä vaihdettavia osia tässä rakennellaan, ettei jää yhden tötterön varaan ja taas aloiteta hommaa alusta.