Ford Nationals 2014 !

Ratapäivät ja muut race-henkiset tapahtumat.

Valvoja: Ville K

Alueen säännöt
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
Avatar
kari gt
Mega-addikti
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 20:51
Auto: ford mustang gt 1996 convertible
Paikkakunta: lahest

Re: Ford Nationals 2014 !

Viesti Kirjoittaja kari gt »

Näyttäs siltä et ensivuonna ajetaan ferranationals eikä ford nationals ,mua ei kyllä noi ferrarin tiedot paljoa hetkauta toi mun budjetti on hieman pienempi kun ferrarin ei tosin paljoa mut vähäsen kuitenkin :lol: .Mut sen verran urheilu henkeä löytyy et voin haastaa ferrari f1 kilpailuun jos Shumi ajaa :twisted: Ja ens kesänä ajetaan 10aika tosin en tiedä kuinka pitkälle siinä ajassa päsee sata tai parisataa metriä :LMAO: :otahuikka:
live fast die young and have fun
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Ford Nationals 2014 !

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

kari gt kirjoitti:Näyttäs siltä et ensivuonna ajetaan ferranationals eikä ford nationals ,mua ei kyllä noi ferrarin tiedot paljoa hetkauta toi mun budjetti on hieman pienempi kun ferrarin ei tosin paljoa mut vähäsen kuitenkin :lol: .Mut sen verran urheilu henkeä löytyy et voin haastaa ferrari f1 kilpailuun jos Shumi ajaa :twisted: Ja ens kesänä ajetaan 10aika tosin en tiedä kuinka pitkälle siinä ajassa päsee sata tai parisataa metriä :LMAO: :otahuikka:
onkohan kellään porukassa semmosta ylihintasta viiattia tallissa. :backtotopic:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ford Nationals 2014 !

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Ei noita viiatteja kannata talliin laittaa, Keskisen Vesaki seisotti yhen talven semmosta tallin vieressä, näytti hyvältä vanhan mersun vieressä lumikasassa...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Ford Nationals 2014 !

Viesti Kirjoittaja Fastback »

kaara91 kirjoitti:Totta, totuus on mitä faktat käytännössä näyttää ja teoriat sitten on sen myötä. Olkoon mitä on sitten on, jos näin on.
1750kg auto ukkoineen kuitenkin kaavan perusteella antaa noin 187km/h loppunopeuteen noin 400hp tehot takapyöriin, ajan ollessa parhaimmillaan alle 12s. Joten tehdaskatuautojen joukossa edelleen pyöritään myös faktoissa, sillä paremmuudella, että meillä on rengasvalinta vapaa.

http://vexer.com/automotive-tools/1-4-m ... calculator
Varttimailin suorituskykyä jos mittaillaan, aikaa on aika turha tuijottaa jos haluaa analysoida tehopuolta. ET:llä eli elapset time ajalla ei ole mitään merkitystä voiman kannalta. VAIN loppunopeus eli trap speed ratkaisee – se kertoo auton voimasta. Rengasvalinnan vapaus vaikuttaa loppunopeuteen muutaman kilometrin vartilla, aika voi heittää jopa sekunnin. Eli ei käytännössä merkitystä kuin vartin aikaan. Mun tanarilla esimerkiksi ET Drag slickseillä ja Cooper Cobra renkailla ero vartin loppunopeudessa oli sykähdyttävä 1 km/h, ET eli vartin ajassa eroa oli 1,4 sekuntia.

Minulle on yllätys että sun foxi painaa 1750 kg – kannattaisi yrittää keventää. 1750 kg on 3855 lbs, siihen 445 hv kampuralta antaa 400 hv takarenkaille ja tällä loppunopeus jää 113,88 mph, joka on 182,2 kmh. Yleensä on tottunut pikkutarkkuuteen kirjoituksissasi, niin miten näin nyt lipsahtaa? Sun linkkaamalla kaavalla tarvittaisiin 485 hv akseliteho, jotta saataisiin 187 kmh lopareita. Onnea – sulla tehot nousivat luultua suuremmiksi?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Ford Nationals 2014 !

Viesti Kirjoittaja Fastback »

kaara91 kirjoitti:Totta puhut, kun asian tarkistin. 1650kg oli oikea paino kuskeineen 5kg tarkkuudella. On punnittu virallisella vaaalla. Nopeuskin oli vain 186,14 parhaimmassa lähdössä. No eipä noi paljon vaikuta asiaan. Muisti rupee jo tässä iässä pätkimään. Pyydän anteeksi.
Toi oli nopeaa keventämistä! Paras viritys olisi poistaa kaikki ylimääräinen paino, tai ainakin se on halvin tapa parantaa suorituskykyä. 186 kmh on hyvät loparit vartille normi katuautolta, harva tehdaskinneri pysyy mukana. Aina on toki varaa parantaa, en tiedä olisiko sitten tyytyväinen kun loparit alkaisivat 2:lla?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Ford Nationals 2014 !

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Toi on hyvä suunnitelma, pitikin kysyä tuolla toisaalla topicissa, että mainitsit "parhaat mahdolliset" kannet, niin tarkoittaako tää nyt oikeasti parasta mitä kaupasta saa vai parasta sun koneen tarpeisiin? Mietin, vaan että sitä saa kohtuu kiukkuisia kansia sbf koneille. Mutta aika pitkälle pärjäät varmasti rautakansillakin jos vaan pakopuoli on iskussa. Satsin saaminen pyttyyn ahdetullta tuskin ikinä on ollut ongelma, mutta sen poistaminen tarpeeksi nopeasti voi tehdä tiukkaa.

Eli jos kansiin satsastaan, niin nämä lienevät sulle tuttuja?

http://www.trickflow.com/pressreleases/ ... tcylinder/

http://www.bluethunderauto.com/id15.html
=> http://www.survivalmotorsports.com/Blue ... block.html
=> survival motorsportin B.R. on kusettanut suomalaisia, brittejä ja jenkkejäkin, mutta hyvin porskuttaa ja sen sivuilla on ehkä parhaat tiedot Bluethunderin osista. Mä saattaisin tehdä tuttavuutta näihin BT:n kamoihin, noin yleensä BT osat ovat olleet todella kaunista työtä ja TOIMIVAA.

Kaase P38:t, CHI,... porttaajina on kunnostautuneet useammatkin, mutta esim. Bennet Racing, Jon Kaase, Fox Lake jne. Lienevät tuttuja, mutta ajattelin heittää mihin kansiin oon ite törmäillyt joskus. Välttämättä ne isoimmat lorttokannet eivät ole ne parhaat, mutta ainapahan on varaa kasvattaa sitten kun ruokahalu kasvaa kumminkin.

Pidetään Ford Nationals topicia hengissä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Ford Nationals 2014 !

Viesti Kirjoittaja Fastback »

kaara91 kirjoitti:Tosta sun suorituksesta voi kyllä sanoa, että sulla on toimiva alusta aikaan nähden loppunopeuteen verraten. Saat vaan ne puuttuvat hepat konehuoneeseen, niin kellojen ei tarvii kuluttaa rattaita turhaan sun takia. Akselia rankemmaksi ja puhallin perään, niin ei tarvii miettiä näitä putkistoja.
Juu, alusta toimii jollain lailla, vielä turhaa heijausta, eikä nostanut ees renkaita tänä kesänä. Puuttuvien hepojen metsästys tässä talven mittaan ja se tuolla 14 km päässä rulladynossa. Rankempi akseli ja puhallin ovat kaikki mun tallissa käyneet, toinen niistä on jäänyt :devilhehe: Kotimaassa on menty '71 Machilla, vapari 460 cid ja laahurihydraulinokalla 10,90s vartilla - tekisi mieli koittaa kuinka lähelle päästään. Sitten ehkä tuntuu että toi 4,11 perävälitys saattaa olla turhan tiuha, voi olla että harvennetaan 3,70-3,89 sektorille takaisin, katotaan nyt ensin löytyykö dynossa koneja lisää.

Ehkäpä talvi & kevät kertoo.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Ford Nationals 2014 !

Viesti Kirjoittaja Fastback »

kaara91 kirjoitti:Kaverin kansia korjaillessa ei ainakaan ole mitään erikoisen exoottista kantta vielä tarvinnut itselle miettiä. Ihan kaupan olleilla kansilla on ajeltu semmoisia aikoja, että luulen pärjääväni myös vastaavilla ja en aijo sortua noihin ihmeellisyyksiin. Ahdin on siitä mukava kaveri, joka ei kysele mihin se ilmaa pukkaa. Jos sen paine riittää ja sitä painetta saa nostettua tarvittaessa, niin tuo kansihommakaan ei tarvii olla ihan ääripäätä painottava.
Ja noista tuloksista... mieluummiin annan nuoremmille tilaa. Mitä nyt joskus enään tuulettelee linjamentin ja naftaliinin käryjä kabiinista. Rakennelkaa te nuoremmat nopeita pelejä. Meillä vanhuksilla nää ajelut on etupäässä enää sen velton jatkeen taivutuskohdan kohdistusta valkoiseen altaaseen.
Meinaatko että se eksoottinen kansi on hankalampi hitsata? Jos aiot vakio AFR kansia, niin sitten ei parane puhua parhaista kansista vaan hyvistä kansista. Muutenhan toi ylipaine kyllä auttaa täytökseen, mutta edelleen sanon että sitten pitää pakopuolen oikeasti toimia.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Ford Nationals 2014 !

Viesti Kirjoittaja Fastback »

kaara91 kirjoitti:Kuka semmosta huhuilee, että mä käytän AFR kansia. 240 TFS kansiakin saa customina CNC koneen jälkeen paranneltuina, vaikka kotosuomen pajoilta. Ja ne pakopuolet laitetaan toimimaan. Ei kirjoitusten eikä luulojen perusteella, vaan empiiristen kokeiden pohjalta. Siksi näitä vaihdettavia osia tässä rakennellaan, ettei jää yhden tötterön varaan ja taas aloiteta hommaa alusta.
AFR oli vain geneerinen veikkaus.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Ford Nationals 2014 !

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

tuossa olis varmaa aika hyviä kansia pikkulohkoon.
jos ei mitään yleismoottoria rakenna.
http://www.ebay.com/bhp/yates-heads
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Vastaa Viestiin