Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Ohentelin imuventtiilin varret ja tuli taas vaihteeks sutta ja sekundaa.
Aluksi ohensin 0.9mm sorvissa ja jätän kympin kiillotusvaraksi.
Mutta mutta...jotta sai sorvin jäljen viisteen alusta hiottua, piti otta kolme kymppiä hiomalla, niin lopulliseksi ohennukseksi tuli 1.2mm
Onkohan jo liikaa ohennetut varret ja heikkeneekö liiaksi?
Kiitos luottamuksen lisäämisestä.
Halkaisia ohennetulta kohdalta juurikin 7.5 mm (digi tönärillä 7.45mm -7.55mm).
Toi pakoventtiili vissiin ainakin tehty hitsaamalla, kun siinä kumma kaulus ennen venttiililautasta.
Pakoventtiiliä en hirvinnyt lähteä ohentamaan suurempien lämpötilojen ja virtauksien takia.
Imuventtiiliin tehty 30 asteen viiste, en ole varma vaikutuksesta, mutta näkyy käytettävän.
Tosta näkyy viiste ja ohennus paremmin.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Sillä tässä noista venttiileistä kyselen, että jos jollain olis kekemusta katkenneista venoista.
Eihän venttiilin lujuus ohentamisesta parane.
Pitää kokeilla virtauspenkissä, mikä on vakio- ja ohennetun venttiilin ero...ja kumpaan suuntaan.
Kohtuulliset seetipaineet ja 5500 rpm asennettu rajoitin...niin ei pitäis venttiilien päästä sekoamaankaan.
Vaikea noita katkenneitten venttiilien syitä on arvioida mutta;
-vanha ja väsynyt venttiili
-suuret jousipaineet
-alhaiset jousipaineet
-korkeat kierrokset
-kuluneet ohjurit, venttiili ei asetu tasaisesti istukkaan
Aika ajoin tuolla kisoissa näkee noita kone rikkoja joiden syy on katkennut venttiili.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Venttiilin varren ohennus vaikuttaa suurinpiirtein 1%:n verran virtauksissa noin keskimäärin. Lautasen muodolla sen sijaan on suurempikin vaikutus, mutta ei aina näy virtausmittauksissa ollenkaan.