kanavien muoto ja porttaus

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Corsair
Aktiivi
Viestit: 41
Liittynyt: 02 Loka 2013, 12:57

Re: kanavien muoto ja porttaus

Viesti Kirjoittaja Corsair »

Ohentelin imuventtiilin varret ja tuli taas vaihteeks sutta ja sekundaa.
Aluksi ohensin 0.9mm sorvissa ja jätän kympin kiillotusvaraksi.
Mutta mutta...jotta sai sorvin jäljen viisteen alusta hiottua, piti otta kolme kymppiä hiomalla, niin lopulliseksi ohennukseksi tuli 1.2mm
Onkohan jo liikaa ohennetut varret ja heikkeneekö liiaksi?

Tossa pari kuvaa:

Kuva

Kuva
Corsair
Aktiivi
Viestit: 41
Liittynyt: 02 Loka 2013, 12:57

Re: kanavien muoto ja porttaus

Viesti Kirjoittaja Corsair »

Kiitos luottamuksen lisäämisestä.
Halkaisia ohennetulta kohdalta juurikin 7.5 mm (digi tönärillä 7.45mm -7.55mm).
Toi pakoventtiili vissiin ainakin tehty hitsaamalla, kun siinä kumma kaulus ennen venttiililautasta.
Pakoventtiiliä en hirvinnyt lähteä ohentamaan suurempien lämpötilojen ja virtauksien takia.

Imuventtiiliin tehty 30 asteen viiste, en ole varma vaikutuksesta, mutta näkyy käytettävän.
Tosta näkyy viiste ja ohennus paremmin.
Liitteet
WP_20141101_14_45_27_Pro.jpg
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: kanavien muoto ja porttaus

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Eikö yhtään pelota, että venttiilit katkeaa?
http://www.hotrod.com/how-to/engine/hrd ... s-failure/
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Corsair
Aktiivi
Viestit: 41
Liittynyt: 02 Loka 2013, 12:57

Re: kanavien muoto ja porttaus

Viesti Kirjoittaja Corsair »

Sillä tässä noista venttiileistä kyselen, että jos jollain olis kekemusta katkenneista venoista.
Eihän venttiilin lujuus ohentamisesta parane.
Pitää kokeilla virtauspenkissä, mikä on vakio- ja ohennetun venttiilin ero...ja kumpaan suuntaan.
Kohtuulliset seetipaineet ja 5500 rpm asennettu rajoitin...niin ei pitäis venttiilien päästä sekoamaankaan.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: kanavien muoto ja porttaus

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Vaikea noita katkenneitten venttiilien syitä on arvioida mutta;
-vanha ja väsynyt venttiili
-suuret jousipaineet
-alhaiset jousipaineet
-korkeat kierrokset
-kuluneet ohjurit, venttiili ei asetu tasaisesti istukkaan

Aika ajoin tuolla kisoissa näkee noita kone rikkoja joiden syy on katkennut venttiili.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
porttari
Addikti
Viestit: 306
Liittynyt: 10 Syys 2014, 15:06

Re: kanavien muoto ja porttaus

Viesti Kirjoittaja porttari »

Venttiilin varren ohennus vaikuttaa suurinpiirtein 1%:n verran virtauksissa noin keskimäärin. Lautasen muodolla sen sijaan on suurempikin vaikutus, mutta ei aina näy virtausmittauksissa ollenkaan.
Anti -Histamiini 65
Vastaa Viestiin