Nopeusmittaustapahtuma Halli 2014
Valvoja: Ville K
Alueen säännöt
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Nopeusmittaustapahtuma Halli 2014
Nopeusmittaustapahtuma Hallissa 14.6.2014 (varapäivä 15.6.2014)
Ajomaksu 30 Eur / 3 kertaa kts. Ilmoittaudu. Katsojat 5 Eur (Alle 12 v ilmainen)
ILMOITTAUTUMINEN:
SAAJA: HALLIN VARUSKUNNAN PERINNEYHDISTYS
TILI: FI4855 2124 4000 8931 OSUUSPANKKI
SUMMA: 30 Eur
VIESTI:
AJONEUVON TIEDOT
PÄIVITÄMME KAHDEN VIIKON KULUESSA LÄHTÖLISTAAN MAKSANEET. (KTS VÄLILEHTI LÄHTÖLISTA)
30 EUROLLA SAAT MITATA AJONEUVOSI NOPEUTTA 3 KERTAA.
MITTAUS TAPAHTUU VALOKENNOLLA JA TUTKALLA.
TERVETULOA.
Ajomaksu 30 Eur / 3 kertaa kts. Ilmoittaudu. Katsojat 5 Eur (Alle 12 v ilmainen)
ILMOITTAUTUMINEN:
SAAJA: HALLIN VARUSKUNNAN PERINNEYHDISTYS
TILI: FI4855 2124 4000 8931 OSUUSPANKKI
SUMMA: 30 Eur
VIESTI:
AJONEUVON TIEDOT
PÄIVITÄMME KAHDEN VIIKON KULUESSA LÄHTÖLISTAAN MAKSANEET. (KTS VÄLILEHTI LÄHTÖLISTA)
30 EUROLLA SAAT MITATA AJONEUVOSI NOPEUTTA 3 KERTAA.
MITTAUS TAPAHTUU VALOKENNOLLA JA TUTKALLA.
TERVETULOA.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Nopeusmittaustapahtuma Halli 2014
Tällä tietoa ainakin kaksi Mustangia menossa rykäsemään. BOSS ja CYR ilmoittautunu, löytyykö muita...?
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Re: Nopeusmittaustapahtuma Halli 2014
Eiköhän Asseri ole tulossa kokeilemaan ennätyksensä rikkomista...tieto on tosin vielä varmistamatta.
Futura on edelleen talviteloilla enkä näillä näkymin ota sitä tänä kesänä liikenteeseen...ensi vuonna uusilla eväillä...?
Futura on edelleen talviteloilla enkä näillä näkymin ota sitä tänä kesänä liikenteeseen...ensi vuonna uusilla eväillä...?
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Nopeusmittaustapahtuma Halli 2014
oliko paikalla fordeja ?
näkisköhän tuloksia mistään ?
näkisköhän tuloksia mistään ?
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Nopeusmittaustapahtuma Halli 2014
oli joku rotke ajanu melkosta vauhtia. 

"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Nopeusmittaustapahtuma Halli 2014
Videoita Hallista. Esittäjinä: CYR ja BOSS
BOSS:
CYR:
BOSS:
CYR:
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
- CFR-759
- Aina äänessä
- Viestit: 1551
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Re: Nopeusmittaustapahtuma Halli 2014
Hyvin Arto huomas että taisit jo 6:n tonnin jälkeen heittää vitosta pesään ja sillä keräsi paremmanJXA-26 kirjoitti:Videoita Hallista. Esittäjinä: CYR ja BOSS
BOSS:
CYR:
loppunopeuden kun minä aikanaan joka tietenkin tuuppasin liki 7000 rpm ennen vitoselle heittoa.
Oliskohan pelannu Bossinkin kanssa kun tappiin (7500 rpm) vedin 4:lla ja 5:lla. Hmmm.
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Nopeusmittaustapahtuma Halli 2014
Bossissa oli kummittelemassa se tehdasrajoitin 250 km/h, joten etköhän ottanut siittä kaikki irki. Tuolla ralliponilla ajaessa on tullut hyvinkin selväksi, ettei nämä laitteet etene kierroksilla vaan väännöllä. Siksi vaihdoin heti isommalle, -mittareihin katsomatta-, kun perse ilmoitti kiihtyvyyden heikentyvän merkittävästi. Spekuloinko kenties jälleen sekundäärisin argumentein, en todellakaan ole tästä puolesta enkä vastaan, vaan täysin päinvastoin.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Nopeusmittaustapahtuma Halli 2014
Oli tuo Tremec 600 viitosvaihde kanssa nälkävuosi. Jääny vain miettimään mikä olisi tälläisillä tehoilla (väännöllä) SE oikea perävälitys, millä saavutettaisiin optimaalinen huippunopeus. Tiheämmällä jaksaisi vetää vitosella toppariin, kuin taas harvemmalla olisi enemmän voimaa. 

Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Nopeusmittaustapahtuma Halli 2014
Ajotilakuvaajan&piirroksen kautta, jos tunnetaan moottorin oikea vääntökäyrä = dynotieto ja auton todellinen ilmanvastuskerroin. Näistä päästään aika pitkälle. Jos tuntuu ettei harvemmalla pääse alueelle, niin pieni annos esim. 150hv ilokaasua saattaa nostaa väännön 40%-50% korkeammalle mitä vapaparina, esim. 500Nm saattaa nousta 750 Nm.JXA-26 kirjoitti:Oli tuo Tremec 600 viitosvaihde kanssa nälkävuosi. Jääny vain miettimään mikä olisi tälläisillä tehoilla (väännöllä) SE oikea perävälitys, millä saavutettaisiin optimaalinen huippunopeus. Tiheämmällä jaksaisi vetää vitosella toppariin, kuin taas harvemmalla olisi enemmän voimaa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Nopeusmittaustapahtuma Halli 2014
Nyt pidetään teho vakiona ja välitys muuttujana. Hallissa Challengerin liki 300km/h tulos tehtiin juurikin naurukaasun voimin, mutta nyt mietityttää perävälityksen vaikutus vauhtiin. Edellisinä vuosina kaksi täysin vakiota Mustangia oli ajamassa samassa tapahtumassa ja harvemmalla välityksellä varustettu voitti. Jollen täysin väärin muista niin CYRrissä on 3.7 välitys...?Fastback kirjoitti:...pieni annos esim. 150hv ilokaasua saattaa nostaa väännön 40%-50% korkeammalle mitä vapaparina
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Nopeusmittaustapahtuma Halli 2014
Harva välitys toimii jos moottorin maksimiväännöt ovat matalalla kierrosluvulla esim. 3500-5000rpm. Moottorin vääntö ei saa missään vaiheessa tippua alle vierintävastuksen&ilmanvastuksen, sillä jos näin käy niin siihen toppasi kiihtyvyys. Naurukaasu auttaa ns. area under the curve. Jos koneessa riittäisi vääntö ylemmillä kierroksilla mutta ollaan jo vitosella ja jengat tulee vaihdossa alas 3400 rpm esim. jossa moottorin tuottama vääntö on pienempi mitä ilmanvastus ja vierintävastus vaativat niin tällöin naurukaasulla saadaan iloinen extra vääntö, jolla päästää yli tästä blind spotista vääntökäyrässä ja taas jaksetaan mennä ilman ilokaasuakin. Sitten taas kun kaksi käyrää kohtaavat eli vääntö ja ilmanvastus&vierintävastus niin napista kaasua ja yli mennään taas jonkin matkaa.JXA-26 kirjoitti:Nyt pidetään teho vakiona ja välitys muuttujana. Hallissa Challengerin liki 300km/h tulos tehtiin juurikin naurukaasun voimin, mutta nyt mietityttää perävälityksen vaikutus vauhtiin. Edellisinä vuosina kaksi täysin vakiota Mustangia oli ajamassa samassa tapahtumassa ja harvemmalla välityksellä varustettu voitti. Jollen täysin väärin muista niin CYRrissä on 3.7 välitys...?Fastback kirjoitti:...pieni annos esim. 150hv ilokaasua saattaa nostaa väännön 40%-50% korkeammalle mitä vapaparina
Hallissa mennyt Challenger oli aika perusvehje moottoriltaan eli tarkoitan n. 650 hv isolohko jolle tarjoiltiin kaasua. esim. 200 hv kaasua on prosenteissa aika vähän noin isolle perusteholla ja suurelle koneelle = 30 %. Vastaa kun antaisi 100hv 2.0 koneelle 30hv kaasua. Ilokaasu on iloinen asia kun sitä käytetään oikein. Tästä on hienoja t-paitoja ja tarroja jos tykkää autoonsa sellaisia liimailla "Nitrous does not kill your pistons, people do".
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3