Nopeusmittaustapahtuma Halli 2014

Ratapäivät ja muut race-henkiset tapahtumat.

Valvoja: Ville K

Alueen säännöt
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Nopeusmittaustapahtuma Halli 2014

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Nopeusmittaustapahtuma Hallissa 14.6.2014 (varapäivä 15.6.2014)
Ajomaksu 30 Eur / 3 kertaa kts. Ilmoittaudu. Katsojat 5 Eur (Alle 12 v ilmainen)

ILMOITTAUTUMINEN:
SAAJA: HALLIN VARUSKUNNAN PERINNEYHDISTYS
TILI: FI4855 2124 4000 8931 OSUUSPANKKI
SUMMA: 30 Eur
VIESTI:
AJONEUVON TIEDOT

PÄIVITÄMME KAHDEN VIIKON KULUESSA LÄHTÖLISTAAN MAKSANEET. (KTS VÄLILEHTI LÄHTÖLISTA)
30 EUROLLA SAAT MITATA AJONEUVOSI NOPEUTTA 3 KERTAA.
MITTAUS TAPAHTUU VALOKENNOLLA JA TUTKALLA.

TERVETULOA.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: Nopeusmittaustapahtuma Halli 2014

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Tällä tietoa ainakin kaksi Mustangia menossa rykäsemään. BOSS ja CYR ilmoittautunu, löytyykö muita...?
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
Futurage
Addikti
Viestit: 496
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 23:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Nopeusmittaustapahtuma Halli 2014

Viesti Kirjoittaja Futurage »

Eiköhän Asseri ole tulossa kokeilemaan ennätyksensä rikkomista...tieto on tosin vielä varmistamatta.
Futura on edelleen talviteloilla enkä näillä näkymin ota sitä tänä kesänä liikenteeseen...ensi vuonna uusilla eväillä...?
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Nopeusmittaustapahtuma Halli 2014

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

oliko paikalla fordeja ?
näkisköhän tuloksia mistään ?
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Nopeusmittaustapahtuma Halli 2014

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

oli joku rotke ajanu melkosta vauhtia. :huikallo:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: Nopeusmittaustapahtuma Halli 2014

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Videoita Hallista. Esittäjinä: CYR ja BOSS
BOSS:

CYR:
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
CFR-759
Aina äänessä
Viestit: 1551
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66
Paikkakunta: Tampere

Re: Nopeusmittaustapahtuma Halli 2014

Viesti Kirjoittaja CFR-759 »

JXA-26 kirjoitti:Videoita Hallista. Esittäjinä: CYR ja BOSS
BOSS:

CYR:
Hyvin Arto huomas että taisit jo 6:n tonnin jälkeen heittää vitosta pesään ja sillä keräsi paremman
loppunopeuden kun minä aikanaan joka tietenkin tuuppasin liki 7000 rpm ennen vitoselle heittoa.
Oliskohan pelannu Bossinkin kanssa kun tappiin (7500 rpm) vedin 4:lla ja 5:lla. Hmmm.
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: Nopeusmittaustapahtuma Halli 2014

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Bossissa oli kummittelemassa se tehdasrajoitin 250 km/h, joten etköhän ottanut siittä kaikki irki. Tuolla ralliponilla ajaessa on tullut hyvinkin selväksi, ettei nämä laitteet etene kierroksilla vaan väännöllä. Siksi vaihdoin heti isommalle, -mittareihin katsomatta-, kun perse ilmoitti kiihtyvyyden heikentyvän merkittävästi. Spekuloinko kenties jälleen sekundäärisin argumentein, en todellakaan ole tästä puolesta enkä vastaan, vaan täysin päinvastoin.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: Nopeusmittaustapahtuma Halli 2014

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Oli tuo Tremec 600 viitosvaihde kanssa nälkävuosi. Jääny vain miettimään mikä olisi tälläisillä tehoilla (väännöllä) SE oikea perävälitys, millä saavutettaisiin optimaalinen huippunopeus. Tiheämmällä jaksaisi vetää vitosella toppariin, kuin taas harvemmalla olisi enemmän voimaa. :asking02:
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Nopeusmittaustapahtuma Halli 2014

Viesti Kirjoittaja Fastback »

JXA-26 kirjoitti:Oli tuo Tremec 600 viitosvaihde kanssa nälkävuosi. Jääny vain miettimään mikä olisi tälläisillä tehoilla (väännöllä) SE oikea perävälitys, millä saavutettaisiin optimaalinen huippunopeus. Tiheämmällä jaksaisi vetää vitosella toppariin, kuin taas harvemmalla olisi enemmän voimaa. :asking02:
Ajotilakuvaajan&piirroksen kautta, jos tunnetaan moottorin oikea vääntökäyrä = dynotieto ja auton todellinen ilmanvastuskerroin. Näistä päästään aika pitkälle. Jos tuntuu ettei harvemmalla pääse alueelle, niin pieni annos esim. 150hv ilokaasua saattaa nostaa väännön 40%-50% korkeammalle mitä vapaparina, esim. 500Nm saattaa nousta 750 Nm.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: Nopeusmittaustapahtuma Halli 2014

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Fastback kirjoitti:...pieni annos esim. 150hv ilokaasua saattaa nostaa väännön 40%-50% korkeammalle mitä vapaparina
Nyt pidetään teho vakiona ja välitys muuttujana. Hallissa Challengerin liki 300km/h tulos tehtiin juurikin naurukaasun voimin, mutta nyt mietityttää perävälityksen vaikutus vauhtiin. Edellisinä vuosina kaksi täysin vakiota Mustangia oli ajamassa samassa tapahtumassa ja harvemmalla välityksellä varustettu voitti. Jollen täysin väärin muista niin CYRrissä on 3.7 välitys...?
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Nopeusmittaustapahtuma Halli 2014

Viesti Kirjoittaja Fastback »

JXA-26 kirjoitti:
Fastback kirjoitti:...pieni annos esim. 150hv ilokaasua saattaa nostaa väännön 40%-50% korkeammalle mitä vapaparina
Nyt pidetään teho vakiona ja välitys muuttujana. Hallissa Challengerin liki 300km/h tulos tehtiin juurikin naurukaasun voimin, mutta nyt mietityttää perävälityksen vaikutus vauhtiin. Edellisinä vuosina kaksi täysin vakiota Mustangia oli ajamassa samassa tapahtumassa ja harvemmalla välityksellä varustettu voitti. Jollen täysin väärin muista niin CYRrissä on 3.7 välitys...?
Harva välitys toimii jos moottorin maksimiväännöt ovat matalalla kierrosluvulla esim. 3500-5000rpm. Moottorin vääntö ei saa missään vaiheessa tippua alle vierintävastuksen&ilmanvastuksen, sillä jos näin käy niin siihen toppasi kiihtyvyys. Naurukaasu auttaa ns. area under the curve. Jos koneessa riittäisi vääntö ylemmillä kierroksilla mutta ollaan jo vitosella ja jengat tulee vaihdossa alas 3400 rpm esim. jossa moottorin tuottama vääntö on pienempi mitä ilmanvastus ja vierintävastus vaativat niin tällöin naurukaasulla saadaan iloinen extra vääntö, jolla päästää yli tästä blind spotista vääntökäyrässä ja taas jaksetaan mennä ilman ilokaasuakin. Sitten taas kun kaksi käyrää kohtaavat eli vääntö ja ilmanvastus&vierintävastus niin napista kaasua ja yli mennään taas jonkin matkaa.

Hallissa mennyt Challenger oli aika perusvehje moottoriltaan eli tarkoitan n. 650 hv isolohko jolle tarjoiltiin kaasua. esim. 200 hv kaasua on prosenteissa aika vähän noin isolle perusteholla ja suurelle koneelle = 30 %. Vastaa kun antaisi 100hv 2.0 koneelle 30hv kaasua. Ilokaasu on iloinen asia kun sitä käytetään oikein. Tästä on hienoja t-paitoja ja tarroja jos tykkää autoonsa sellaisia liimailla "Nitrous does not kill your pistons, people do".
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin