
Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega
Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega
Käykö se Omegan simpukka samoille kiinnitys reijille kuin orkkis simpukka? Jos ei, niin eihän siinä silloin ole järkeä sitä käyttää! Kun orkkis simpukkaa lähdetään korvaamaan jollain toisella, niin kyllä kiinnitys täytyy olla samoille reijille! Voi kun joku valaisis vähän asiaa kenellä on kokemusta kyseisestä swapista! 

Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega
Toi omegan simpukka nimenomaan ei käy orkkis reikiin. Täytyy kaivella esiin ne muutosohjeet...
Mustang 2009 45th Grabber Orange 1 of 343
Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega
No ei se nyt mikään amerikantemppu ole tehdä ne kiinnityspisteet.. näitä laitteita jos vähänkin enemmän rakentelee niin mikään ei oo bolt-on..
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega
Mutta eikös borgeson käy orkkis reikiin? Luulisi että tuota borgesonin runkomallia olisi käytössä muissakin autoissa, että varmaan kun kaivelee niin jossain autossa on sama tehostettu simpukka missä kiinnitysreijät samassa kohtaa. Vai onko borgeson tehnyt tuon simpukan nimenomaan mustangiin?
Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega
Borgeson käy suoraan koska siihen on hitsattu uusi kiinnityslaippa, http://www.borgeson.com/xcart/catalog/M ... -1550.html
Olikohan toi joku jeepin simpukka alkujaan...
Olikohan toi joku jeepin simpukka alkujaan...
Mustang 2009 45th Grabber Orange 1 of 343
Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega
Eiköhän tuo ole joku GM simpukka?jaro55 kirjoitti:Borgeson käy suoraan koska siihen on hitsattu uusi kiinnityslaippa, http://www.borgeson.com/xcart/catalog/M ... -1550.html
Olikohan toi joku jeepin simpukka alkujaan...
Jos on halu muuttaa ohjausta, pysyä simpukassa ja tehostinta tarvitaan niin Borgeson on kai hyvä vaihtoehto.
Minulla ei henkilökohtaista kokemusta, mutta eräässä -69 "BOSS 302" autossa on toi Borgeson tehostettu simpukka ja toimii kuulema hyvin ja on riittävän nopea (taitaa olla ainakin Suomen ellei pohjoismaiden nopein historic G ikäkauden ratapeli).
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Handyy
- Addikti
- Viestit: 277
- Liittynyt: 14 Elo 2007, 08:16
- Auto: 1966 Ford Mustang HT (302)
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega
Simppelisti käy orkkisreikiin. Ainut ongelma oli minulla pakosarja, jouduin vähän paukuttelemaan sitä lyttyyn että mahtui... Mutta lyhyen ajan kokemuksien mukaan myös ajotuntuma on mainio, mutta sopii kyllä vaikka seuraavassa Jyväskylän kk-miitissä käydä koeajamassa!Topias74 kirjoitti:Mutta eikös borgeson käy orkkis reikiin?
Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega
3 vuotta on Borgeson ollu kiinni, eikä moitteen sanaa ole. Ei minkään moista. Ei ole mitään ongelmia ollut.
Hyvin sai paikoilleen, muutamia sovituksia oli, mm. pakosarja, mutta ei mitääm isompia.
Tässä pitää siis koputtaa puuta.
Hyvin sai paikoilleen, muutamia sovituksia oli, mm. pakosarja, mutta ei mitääm isompia.
Tässä pitää siis koputtaa puuta.
Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega
Taitaa olla ainut järkevä simpukka vaihtoehto tuo borgeson, ei muuta kuin säästämään siihen..... 

Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega
Siksi sovitellaan simpukoita kun kaikki eivät tarvitse tai yksinkertaisesti halua vaihtaa hammastankoon. Sitä ei tarvitse millään muulla muille perustella.kaara91 kirjoitti:Mitä noita simpukoita sovittelee, kun valmiita hammastankosarjojakin on olemassa. Simpukalla ei päästä koskaan vastaavaan ohjaustuntumaan kuin hammasräkillä.
-
- Mega-addikti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega
Minä olen yksi niistä, joka osti romikselta Omegan simpukan, eikä vielä ole saanut sitä kiinni.
Ulkomuoto näyttää hyvältä ja kiinnityksenhän saa aina välilaipalla vaikka mihin asentoon.
Koko paska maksoi pumpun ja letkujen kanssa 60e, mutta ei ole bolton.
Ei vaan ole ehtinyt, kun auto on ollut koko ajan ajossa.
Muutoksesta oli tälläkin sivulla ainakin kuvia, tai linkki johonkin ulkomaiseen...
Ulkomuoto näyttää hyvältä ja kiinnityksenhän saa aina välilaipalla vaikka mihin asentoon.
Koko paska maksoi pumpun ja letkujen kanssa 60e, mutta ei ole bolton.
Ei vaan ole ehtinyt, kun auto on ollut koko ajan ajossa.
Muutoksesta oli tälläkin sivulla ainakin kuvia, tai linkki johonkin ulkomaiseen...
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega
Juu, jos ei ole toistatonnia laittaa borgesoniin, mutta työkalut pysyy käsissä, niin tuollaisen omegan simpukan saa kyllä huokealla. Mä taisin maksaa 40e pumpusta, letkuista ja simpukasta.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega
Hmm, tossa 7:assa on simpukka. Ja aika kovaa silläkin voi vetää motarin ramppeihin, kun linjaa sillen, ettei tarvii muuttaa ohjausta vaan kaasua. Yhtä hyvältä tuntuu kuin hamputangolla olevalla Mussella. Mutta jos 7:lla joutuu kesken mutkan vaihtamaan ratin kulmaa, niin epämääräiseltä se tuntuu. Mussella ei ole vastavaa epämääräisyyttä. Toisaalta, pakkoko sinne on ajaa niin kovaa kuin mahdollista, nostaa ajoissa pois, niin pärjää millä tahansa ohjauksella. Eikä tarvi perustella yhtään mitäänSamiM kirjoitti:Siksi sovitellaan simpukoita kun kaikki eivät tarvitse tai yksinkertaisesti halua vaihtaa hammastankoon. Sitä ei tarvitse millään muulla muille perustella.kaara91 kirjoitti:Mitä noita simpukoita sovittelee, kun valmiita hammastankosarjojakin on olemassa. Simpukalla ei päästä koskaan vastaavaan ohjaustuntumaan kuin hammasräkillä.

Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega
Käykös se omegan simpukan booritus tuohon rättiniveleen, tai mites se pit-arm, onko se omegan käypänen vai joutuuko sitäkin soveltamaan?Pertti kirjoitti:Minä olen yksi niistä, joka osti romikselta Omegan simpukan, eikä vielä ole saanut sitä kiinni.
Ulkomuoto näyttää hyvältä ja kiinnityksenhän saa aina välilaipalla vaikka mihin asentoon.
Koko paska maksoi pumpun ja letkujen kanssa 60e, mutta ei ole bolton.
Ei vaan ole ehtinyt, kun auto on ollut koko ajan ajossa.
Muutoksesta oli tälläkin sivulla ainakin kuvia, tai linkki johonkin ulkomaiseen...
Re: Mustang 1966:n tehostettu ohjaus & Borgeson & Omega
Molemmilla ohjausmalleilla olen ajanut niin tehostetuilla kuin tehostamattomilla.SamiM kirjoitti:Siksi sovitellaan simpukoita kun kaikki eivät tarvitse tai yksinkertaisesti halua vaihtaa hammastankoon. Sitä ei tarvitse millään muulla muille perustella.kaara91 kirjoitti:Mitä noita simpukoita sovittelee, kun valmiita hammastankosarjojakin on olemassa. Simpukalla ei päästä koskaan vastaavaan ohjaustuntumaan kuin hammasräkillä.
Huonoimpana pidän Mustangin tehostettua ohjaussysteemiä, lähes täysin tunnoton.
Parhaana tehostettua hammastankoa TCP. (kuitenkin BMW:n tehostettu hammastanko on parempi)
Mutta nopein radalla on tähän mennessä ollut Ford 16:1 simpukka + quick steer kit + roller apusimpukka + bump steer säätö.
Olisiko ollut nopeampi jollain muulla ohjaus järjestelmällä se jää minulta kokematta koska pysyn simpukassa. Mutta joku joskus varmaan todistaa asian käytännössä toisin.
Eikä tuokaan tuota ongelmia kesken mutkan jos joutuu vähän ohjailemaan.
Mielipiteeni on yksinkertainen, kunnostakaa ohjaus oikein, niin se toimii, oli kyseessä simpukka tai hammastanko, tehostettu tai tehostamaton.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.