Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Kuuluuko tuossa sivuikkuna-aukon etu, ylä ja takaosassa olla jokin lista? Siis tuossa syvennyksessä jossa näkyy nuo reijät.
Jos kuuluu, niin minkänäköinen.
Voin olla kyllä ihan väärässäkin, mutta jotenkin näyttää että tuossa on lista sekä tiiviste, mutta lista on väärässä kohdassa ja tiiviste sitten liimattu oikeaan kohtaan??
Ainakin -66sessa tuo lista tulee aivan sisäreunaan kiinni (jollain liima tiivisteellä ja ruuveilla n.15 välein) ja varsinainen tiiviste sitten painetaan kiinni listaan + molemmista päistä ruuveilla. Nuo lähettämäsi kuvat näyttäisivät että tuossa on lista aivan ulkoreunassa ja tiiviste sitten liimattuna sinne väliin? Vai hämääkö tuo autosi väri silmääni niin paljon? Ja kyllä nuo reiätkin näyttäisivät olevan vähän liian "ulkona", kun niiden pitäisi jäädä ruuvien kanssa tiivisteen alle. Ainakin siis -66 näin.
"Kahta en vaihda, ykköseltä viitoselle ja vauhdista pakille"
Niinpä. Jokin on kuitenkin pielessä tai puuttuu. Täytyypä joskus bongata 67-68 musse jostain parkissa, ja katsoa siitä mitä siellä kuuluu olla ja missäkohtaa.
Joku tietämätön on liimannut tuon tiivisteen tuon rosteri kourun paikalle. Tuo rosterikouru pitää olla tuon tiivisteen paikalla, ja noilla pienillä ruuveilla kiinitettynä ja sitten tiiviste siihen uraan painettuna liiman kera.
Kuvien perusteella minä taas sanoisin, että minusta nuo näyttää normaaleilta. Mutta ihmettelen, että onko tuohon saumaan mikä on normaalisti pistehitsattu, laitettu myös niittaukset? Ei ole tullut katsottua noita vanhempia, mutta omassa (-69) on vaan pistehitsit. Kuvissa näkisin, että tiivistekouru on saumanauhan kupeessa ja tiiviste kourussa niin kuin pitääkin. Omassa juuri kyseiset varmeet paikalleen laittaneena. Näin minä sen näkisin. Eli jos tiivisteet näyttää pitävän eli ei ole jätti rakoja niin antaa olla. Mullakin on tuossa kourun reunassa tuo lista ja sitten tuo tiiviste/kouru ja niiden välissä näkyy maalattu pelti. Aina mää pyörittelen noita silmiä.
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Siellä oli 3-4 kpl 67-68 Musua. Kaikissa näytti tuo kohta jotenkin kun siitä puuttuisi jotain.
Eli yhtä epäsiisti kun mulla. Yhdessä näytti nuo reijät siltä kun olisi vasemmalla kädellä kitattu umpeen
Laittakaa joku kuva samasta kohtaa omasta autosta, mikä on varmasti kuin oikeaoppisesti tehtaan jäljiltä.
Joo ei ole vesikourusta mullakaan ruuvattu läpi, vaan korin puolelta ja nämä on tehtaan jäljiltä. En kyllä usko, kukaan vesikourusta alkaa näitä läpi poraamaan. Näitä kun kiinnittelin niin tuumin itsekseni, että nätimminkin olisi voinut tehdas laittaa. Tai niin kuin kohdistaa vähän huolellisemmin nuo listat missä tiiviste kulkee. No, se ei siihen aikaan tainnut olla niin tarkkaa. Taitaa olla, että nuo pitäisi porukalla nähdä livenä ja ihmetellä siihen ratkaisu. Mulla on restoration book, jossa ei ainakaan näy, että siihen mitään listaa tulisi.
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Tulipa mieleen tuo naapurin -65 musse vinyylikatolla. Siinä on lista tuolla vesikourussa ruuveilla kiinnitettynä ja tietty myös se vinyyli jää sinne väliin. On kyllä ihmetelty että voiko olla ihan tehtaan jäljiltä.
jaro55 kirjoitti:Tulipa mieleen tuo naapurin -65 musse vinyylikatolla. Siinä on lista tuolla vesikourussa ruuveilla kiinnitettynä ja tietty myös se vinyyli jää sinne väliin. On kyllä ihmetelty että voiko olla ihan tehtaan jäljiltä.
Tehtaalla laitettu, on hard to find tavaraa, pitää itse alumiini listasta rakennella. tässä as ohje.