Mustang 1966+c4+b&m räikkä. Ongelma?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
beamer
Aktiivi
Viestit: 72
Liittynyt: 24 Maalis 2010, 21:31
Auto: Mustang GT 2007 Roush Package

Mustang 1966+c4+b&m räikkä. Ongelma?

Viesti Kirjoittaja beamer »

Mistäköhän voisi johtua että ylöspäin vaihtaessa vaihteet menee jämäkästi sisään mutta alaspäin vaihtaessa kolmoselta kakkoselle vaihde ei tahdo vaihtua. Joutuu työntämään vähän yli kakkospykälästä jotta vaihde kytkeytyy.
beamer
Aktiivi
Viestit: 72
Liittynyt: 24 Maalis 2010, 21:31
Auto: Mustang GT 2007 Roush Package

Re: Mustang 1966+c4+b&m räikkä. Ongelma?

Viesti Kirjoittaja beamer »

Lisättäköön vielä että siis kyse manuaalikoneistosta käännetyllä kaaviolla
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: Mustang 1966+c4+b&m räikkä. Ongelma?

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Vaikuttais säätöhommelilta. Mulla oli kans pikkuisen samanlaista vaivaa AOD:n manuaalikoneistoisella lootalla. Tarkka vaijerin säätö ykköseltä alkaen poisti vaivan.
Jaa mutta C4:ssahan on tanko... No säätöä siinäkin vois kokeilla?
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Mustang 1966+c4+b&m räikkä. Ongelma?

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

ihan selkeesti säätöhomma! Sifteristä siirto kolmosesta kakkoselle, jätä siihen ja laatikon päästä säädät kiinnityksen niin, että tulee ja menee helposti paikalleen. Vastaavan homman tein omaan juuri ennen Natikoita. Mulla oli ongelma kakkoselta ykköselle vaihtaessa, piti hiukan käyttää yli. Kyseessä C4 ja räikkäsifteri.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
beamer
Aktiivi
Viestit: 72
Liittynyt: 24 Maalis 2010, 21:31
Auto: Mustang GT 2007 Roush Package

Re: Mustang 1966+c4+b&m räikkä. Ongelma?

Viesti Kirjoittaja beamer »

Vika ei säätämällä poistunut joten purin kaapelin pois. Mahtaakohan tuo kuluma/litistymä vaikuttaa?
Liitteet
Vaikuttaakohan toimintaan?
Vaikuttaakohan toimintaan?
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: Mustang 1966+c4+b&m räikkä. Ongelma?

Viesti Kirjoittaja Make67 »

beamer kirjoitti:Vika ei säätämällä poistunut joten purin kaapelin pois. Mahtaakohan tuo kuluma/litistymä vaikuttaa?
KYLLÄ!
Jos toi on tullut esim. lämmöstä, saattaa sisäpuolen muovi olla sulanut ja siitä syystä takeltelee.
Mulla suli yks vaijerin suojus lämmöstä(liian liki pakosarjaa). Lakkas liikkumasta kokonaan. Uus vaijeri, lämpösuojaus tuplana, taas pelitti...
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Mustang 1966+c4+b&m räikkä. Ongelma?

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Joo! Sijoitus mahdollisimman kauas sarjoista ja lisäsuojausta!!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Vastaa Viestiin