Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Onko kellään kokemuksia 99-04 vuosien mustangien remmiahtamisista? Paljon näyttäysi olevan tarjontaa eri merkeillä ja eri ahdinpaketeilla. Meneekö "bolt onnina" vai joutuuko paljonkin tekemään muutoksia ja vahvistuksia? Mitään mahiksia saada otteeseen muutokset? Tuossa on olemassa 04- vuonna tehtyjä terminator cobria, joissa on jo vakiona ahdinpaketti kiinni. Olis vaan aika mukava saada alakierroksille kunnolla potkua
Tuommosia joskus itsekin haaveillu, mutta en tiedä miten nykyään saa leimaan. Tosiaan bolt-on settejä on monenlaisia, ja kait se tune-kapulalla saa säätöihinkin. Kyllä täällä kai jollain on omakohtaisia kokemuksiakin mutta monet panttaa tietojaan, joten paras kun itse menee ja kysyy asiaa jostain jenkkiystävälliseltä katsastuskonttorilta. Eikös niissä jossain bolt-on paketeissa ole joku päästölappu tai semmonen selvitys mukana jotka pitäis periaatteessa saada leimaankin!
Kannattaapi tutkia jenkkilän foorumeita vastaavanlaisten muutosten osalta, siellä niitä on tehty hurumycket. Kai sen kilpiinkin saa joten kuten, vaatii ehkä päivitystä Cobran vastaaviin alustan osiin ja jarruihin?
Bensapuolen päivitystä joutuu ehkä tekemään etc.
Terminator Cobraa muuten tehtiin vuosina 2003 ja 2004.
- Saleen S 281 S/C '03 HH Special Edition
- Ford Mustang GT 1988
- Ford Orion 1990 MR
- Volvo Amazon 1967
- Fiat 850 Special 1969
- Bmw M3 2005
- Lexus GS300 2008
- Saab 9-5 2.3t 2004
Se on vaan nykyään tuo tehopainosuhde EHDOTON, eli ahdin ei saa tuoda Cobraan lisääpolleja pellin alle. Pakokaasut paljon helpompi todistaa CARB-lapulla kuin kuin se, ettei tehopainosuhde ylity.
On Suomessa ainakin ollut yksi 99-cobra jälkiasennetulla ahtimella. Muistaakseni oli HHP:llä myynnissä joku vuosi sitten. Käsittääkseni tähän yksilöön oli muutokset tehty jenkeissä.
Eli ihan tuhoon tuomittu juttu, remmin osalta, ei näin kättelyssä näyttäisi olevan. Pitänee siis etsiä oikeamielinen katsastusasema ja kysellä sieltä, että pystyykö carb-lapulla saada kilpiin ja ohittaako se sitten teho/painorajan. Tietysti pitää saada se lappu, joka sitten tulisi sen ahdinpaketin mukana.
sami92 kirjoitti:On Suomessa ainakin ollut yksi 99-cobra jälkiasennetulla ahtimella. Muistaakseni oli HHP:llä myynnissä joku vuosi sitten. Käsittääkseni tähän yksilöön oli muutokset tehty jenkeissä.
HHP:n 99 Cobra omasi muutto-auto statuksen kuten allekirjoittaneen 98 Cobrakin jonka hommasin myös HHP:ltä.
Näillä muutto-autoillahan ei ole ongelmia jälkiasennetuilla ahtimilla jos muutokset on tehty jo ulkomailla.
By the way, tuo allekirjoittaneen 98 Cobra (CYR-.) saattaa olla myynnissä jos kiinnostaa. Se lienee monelle tuttu
kerhon tapahtumista esim. kaksinkertainen Ford Nationals voittaja kahden eri kuskin toimesta.
Mikäli ymmärsin oikein, niin tuolta löytyis carb-lappu http://www.arb.ca.gov/msprog/aftermkt/d ... device.php. Todistukset eri valmistajille ja osille ja monelle autolle sekä autotyypille ja moottorille. Tosin vähän sellanen vaikutelma, ettei se sitten kelpaa tuon vuoden 96 jälkeen eli jos auton pitää olla valmistettu ennen kesäkuun viimeistä päivää 1996.
suurimmaksi ongelmaksi muodostunee näissä päästölapuissa ilmoitetut tehoarvot ei niinkään ne päästöt. Teho/paino suhde nousee ahdin seteillä liian isoksi monessa tapauksessa ja jos tuodaan dynolappu konttorille missä on huomattavan paljon pienemmät tehot mitä päästölapuissa lukee niin alkavat eipäillä dynotulosten oikeellisuutta.
Ja saattaa olla että pelkästään päästölappujen teholukujen perusteella eivät hyväksy muutosta.
On tainnut trafissa vaihtua näistä asiosta päättävä henkilö entistä tiukkapipoisemmaksi. Näin muistelisin.
Jos verrokki autoksi otettaissiin Terminator, niin kuten edellä on todettu joutuisi alustan päivittämään vastaamaan sitä ja silti voi se tehopaino suhde ampua haaveet alas.
Elei jotain erikos lupaa saa anottua.
Löysin tuommoista noista eroavaisuuksista normicobran ja terminatorin välillä: The '03 Cobra has several mechanical & visual differences from the '01 Cobra. The '03 has a 112 c.i. Eaton supercharger, intercooler, intercooler reservoir, slightly different heads and cams, 8.5:1 compression, forged pistons and Manley H-beam rods, iron block, Tremec T-56 transmission, 3.55:1 rear gears, and stronger half-shafts. The 03’s have a different spoiler, front fascia/splitter, hood, side skirts, redesigned 17”x9” wheels, redesigned suede seating, and slightly different interior trim.
Eli alustan suhteen pitäisi olla sama. Lähinnä nuo erot olisivat noissa ahtimeen liittyvissä jutuissa. Kuinkas se teho/painosuhde lasketaankaan?
4.6 kirjoitti:Löysin tuommoista noista eroavaisuuksista normicobran ja terminatorin välillä: The '03 Cobra has several mechanical & visual differences from the '01 Cobra. The '03 has a 112 c.i. Eaton supercharger, intercooler, intercooler reservoir, slightly different heads and cams, 8.5:1 compression, forged pistons and Manley H-beam rods, iron block, Tremec T-56 transmission, 3.55:1 rear gears, and stronger half-shafts. The 03’s have a different spoiler, front fascia/splitter, hood, side skirts, redesigned 17”x9” wheels, redesigned suede seating, and slightly different interior trim.
Eli alustan suhteen pitäisi olla sama. Lähinnä nuo erot olisivat noissa ahtimeen liittyvissä jutuissa. Kuinkas se teho/painosuhde lasketaankaan?
Eiköhän Terminator Cobrissa ole kuitenkin IRS -perä, muissa sn95 -Cobrissa ei?
- Saleen S 281 S/C '03 HH Special Edition
- Ford Mustang GT 1988
- Ford Orion 1990 MR
- Volvo Amazon 1967
- Fiat 850 Special 1969
- Bmw M3 2005
- Lexus GS300 2008
- Saab 9-5 2.3t 2004
Tehopainosuhde on 7kg/1 kw ja tosiaan sen kanssa ovat nykyään kuulemma hyvinki tarkkoja. Löytyi 2011 vuodelta trafin virallista dokumenttia aiheesta, voi tosin olla että vielä on tullut muutoksia pykäliin tuon jälkeen. http://www.trafi.fi/filebank/a/13251471 ... misesa.pdf
sami92 kirjoitti:On Suomessa ainakin ollut yksi 99-cobra jälkiasennetulla ahtimella. Muistaakseni oli HHP:llä myynnissä joku vuosi sitten. Käsittääkseni tähän yksilöön oli muutokset tehty jenkeissä.
HHP:n 99 Cobra omasi muutto-auto statuksen kuten allekirjoittaneen 98 Cobrakin jonka hommasin myös HHP:ltä.
Näillä muutto-autoillahan ei ole ongelmia jälkiasennetuilla ahtimilla jos muutokset on tehty jo ulkomailla.
By the way, tuo allekirjoittaneen 98 Cobra (CYR-.) saattaa olla myynnissä jos kiinnostaa. Se lienee monelle tuttu
kerhon tapahtumista esim. kaksinkertainen Ford Nationals voittaja kahden eri kuskin toimesta.
Vesa
Täs on hyvä idea, valmis auto jollekkin joka sellasta haluaa. Vaikkei ookkaan sitä irs perää, nii alustassa on kyllä kaikkee muutakin palikkaa, ei pitäs olla siitä kii. Mut saahan senki tonne asennettua
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.