Remmiahdin -99 cobraan

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
4.6
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 20 Syys 2012, 21:24
Auto: cobra -99

Remmiahdin -99 cobraan

Viesti Kirjoittaja 4.6 »

Tervehdys!

Onko kellään kokemuksia 99-04 vuosien mustangien remmiahtamisista? Paljon näyttäysi olevan tarjontaa eri merkeillä ja eri ahdinpaketeilla. Meneekö "bolt onnina" vai joutuuko paljonkin tekemään muutoksia ja vahvistuksia? Mitään mahiksia saada otteeseen muutokset? Tuossa on olemassa 04- vuonna tehtyjä terminator cobria, joissa on jo vakiona ahdinpaketti kiinni. Olis vaan aika mukava saada alakierroksille kunnolla potkua :D
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Remmiahdin -99 cobraan

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Tuommosia joskus itsekin haaveillu, mutta en tiedä miten nykyään saa leimaan. Tosiaan bolt-on settejä on monenlaisia, ja kait se tune-kapulalla saa säätöihinkin. Kyllä täällä kai jollain on omakohtaisia kokemuksiakin mutta monet panttaa tietojaan, joten paras kun itse menee ja kysyy asiaa jostain jenkkiystävälliseltä katsastuskonttorilta. Eikös niissä jossain bolt-on paketeissa ole joku päästölappu tai semmonen selvitys mukana jotka pitäis periaatteessa saada leimaankin! :roll:
Avatar
arrakis
Mega-addikti
Viestit: 853
Liittynyt: 05 Touko 2006, 22:25
Paikkakunta: Tre

Re: Remmiahdin -99 cobraan

Viesti Kirjoittaja arrakis »

Kannattaapi tutkia jenkkilän foorumeita vastaavanlaisten muutosten osalta, siellä niitä on tehty hurumycket. Kai sen kilpiinkin saa joten kuten, vaatii ehkä päivitystä Cobran vastaaviin alustan osiin ja jarruihin?

Bensapuolen päivitystä joutuu ehkä tekemään etc.

Terminator Cobraa muuten tehtiin vuosina 2003 ja 2004.
- Saleen S 281 S/C '03 HH Special Edition
- Ford Mustang GT 1988
- Ford Orion 1990 MR
- Volvo Amazon 1967
- Fiat 850 Special 1969
- Bmw M3 2005
- Lexus GS300 2008
- Saab 9-5 2.3t 2004
Avatar
Hopia
Aktiivi
Viestit: 139
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 09:32
Auto: S197, 2005 S/C V8 & 2006 N/A V6
Ford Sierra -91 2.0i dohc 4x4

Re: Remmiahdin -99 cobraan

Viesti Kirjoittaja Hopia »

Se on vaan nykyään tuo tehopainosuhde EHDOTON, eli ahdin ei saa tuoda Cobraan lisääpolleja pellin alle. Pakokaasut paljon helpompi todistaa CARB-lapulla kuin kuin se, ettei tehopainosuhde ylity.
sami92
Aktiivi
Viestit: 52
Liittynyt: 31 Heinä 2010, 20:03
Auto: Mustang GT vm.2000 Convertible
Paikkakunta: Helsinki

Re: Remmiahdin -99 cobraan

Viesti Kirjoittaja sami92 »

On Suomessa ainakin ollut yksi 99-cobra jälkiasennetulla ahtimella. Muistaakseni oli HHP:llä myynnissä joku vuosi sitten. Käsittääkseni tähän yksilöön oli muutokset tehty jenkeissä.
Mustang GT vm.2000 Convertible
4.6
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 20 Syys 2012, 21:24
Auto: cobra -99

Re: Remmiahdin -99 cobraan

Viesti Kirjoittaja 4.6 »

Kiitos vastanneille!

Eli ihan tuhoon tuomittu juttu, remmin osalta, ei näin kättelyssä näyttäisi olevan. Pitänee siis etsiä oikeamielinen katsastusasema ja kysellä sieltä, että pystyykö carb-lapulla saada kilpiin ja ohittaako se sitten teho/painorajan. Tietysti pitää saada se lappu, joka sitten tulisi sen ahdinpaketin mukana.
Avatar
CFR-759
Aina äänessä
Viestit: 1551
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66
Paikkakunta: Tampere

Re: Remmiahdin -99 cobraan

Viesti Kirjoittaja CFR-759 »

sami92 kirjoitti:On Suomessa ainakin ollut yksi 99-cobra jälkiasennetulla ahtimella. Muistaakseni oli HHP:llä myynnissä joku vuosi sitten. Käsittääkseni tähän yksilöön oli muutokset tehty jenkeissä.
HHP:n 99 Cobra omasi muutto-auto statuksen kuten allekirjoittaneen 98 Cobrakin jonka hommasin myös HHP:ltä.
Näillä muutto-autoillahan ei ole ongelmia jälkiasennetuilla ahtimilla jos muutokset on tehty jo ulkomailla.
By the way, tuo allekirjoittaneen 98 Cobra (CYR-.) saattaa olla myynnissä jos kiinnostaa. Se lienee monelle tuttu
kerhon tapahtumista esim. kaksinkertainen Ford Nationals voittaja kahden eri kuskin toimesta.

Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
4.6
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 20 Syys 2012, 21:24
Auto: cobra -99

Re: Remmiahdin -99 cobraan

Viesti Kirjoittaja 4.6 »

Mikäli ymmärsin oikein, niin tuolta löytyis carb-lappu http://www.arb.ca.gov/msprog/aftermkt/d ... device.php. Todistukset eri valmistajille ja osille ja monelle autolle sekä autotyypille ja moottorille. Tosin vähän sellanen vaikutelma, ettei se sitten kelpaa tuon vuoden 96 jälkeen eli jos auton pitää olla valmistettu ennen kesäkuun viimeistä päivää 1996.
Avatar
91GT
Addikti
Viestit: 374
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 18:50

Re: Remmiahdin -99 cobraan

Viesti Kirjoittaja 91GT »

suurimmaksi ongelmaksi muodostunee näissä päästölapuissa ilmoitetut tehoarvot ei niinkään ne päästöt. Teho/paino suhde nousee ahdin seteillä liian isoksi monessa tapauksessa ja jos tuodaan dynolappu konttorille missä on huomattavan paljon pienemmät tehot mitä päästölapuissa lukee niin alkavat eipäillä dynotulosten oikeellisuutta.
Ja saattaa olla että pelkästään päästölappujen teholukujen perusteella eivät hyväksy muutosta.

On tainnut trafissa vaihtua näistä asiosta päättävä henkilö entistä tiukkapipoisemmaksi. Näin muistelisin.

Jos verrokki autoksi otettaissiin Terminator, niin kuten edellä on todettu joutuisi alustan päivittämään vastaamaan sitä ja silti voi se tehopaino suhde ampua haaveet alas.
Elei jotain erikos lupaa saa anottua.
4.6
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 20 Syys 2012, 21:24
Auto: cobra -99

Re: Remmiahdin -99 cobraan

Viesti Kirjoittaja 4.6 »

Löysin tuommoista noista eroavaisuuksista normicobran ja terminatorin välillä: The '03 Cobra has several mechanical & visual differences from the '01 Cobra. The '03 has a 112 c.i. Eaton supercharger, intercooler, intercooler reservoir, slightly different heads and cams, 8.5:1 compression, forged pistons and Manley H-beam rods, iron block, Tremec T-56 transmission, 3.55:1 rear gears, and stronger half-shafts. The 03’s have a different spoiler, front fascia/splitter, hood, side skirts, redesigned 17”x9” wheels, redesigned suede seating, and slightly different interior trim.

Eli alustan suhteen pitäisi olla sama. Lähinnä nuo erot olisivat noissa ahtimeen liittyvissä jutuissa. Kuinkas se teho/painosuhde lasketaankaan?
Avatar
arrakis
Mega-addikti
Viestit: 853
Liittynyt: 05 Touko 2006, 22:25
Paikkakunta: Tre

Re: Remmiahdin -99 cobraan

Viesti Kirjoittaja arrakis »

4.6 kirjoitti:Löysin tuommoista noista eroavaisuuksista normicobran ja terminatorin välillä: The '03 Cobra has several mechanical & visual differences from the '01 Cobra. The '03 has a 112 c.i. Eaton supercharger, intercooler, intercooler reservoir, slightly different heads and cams, 8.5:1 compression, forged pistons and Manley H-beam rods, iron block, Tremec T-56 transmission, 3.55:1 rear gears, and stronger half-shafts. The 03’s have a different spoiler, front fascia/splitter, hood, side skirts, redesigned 17”x9” wheels, redesigned suede seating, and slightly different interior trim.

Eli alustan suhteen pitäisi olla sama. Lähinnä nuo erot olisivat noissa ahtimeen liittyvissä jutuissa. Kuinkas se teho/painosuhde lasketaankaan?
Eiköhän Terminator Cobrissa ole kuitenkin IRS -perä, muissa sn95 -Cobrissa ei?
- Saleen S 281 S/C '03 HH Special Edition
- Ford Mustang GT 1988
- Ford Orion 1990 MR
- Volvo Amazon 1967
- Fiat 850 Special 1969
- Bmw M3 2005
- Lexus GS300 2008
- Saab 9-5 2.3t 2004
4.6
Hiljaisempi
Viestit: 11
Liittynyt: 20 Syys 2012, 21:24
Auto: cobra -99

Re: Remmiahdin -99 cobraan

Viesti Kirjoittaja 4.6 »

99 vuoden Cobra on virallisesti ensimmäinen Mustang, jossa on IRS- perä ja siitä sitten 04 asti.
Avatar
arrakis
Mega-addikti
Viestit: 853
Liittynyt: 05 Touko 2006, 22:25
Paikkakunta: Tre

Re: Remmiahdin -99 cobraan

Viesti Kirjoittaja arrakis »

4.6 kirjoitti:99 vuoden Cobra on virallisesti ensimmäinen Mustang, jossa on IRS- perä ja siitä sitten 04 asti.
Aivan, nimenomaan Cobrissa IRS-perä, ei muissa. Niinhän se olikin...
- Saleen S 281 S/C '03 HH Special Edition
- Ford Mustang GT 1988
- Ford Orion 1990 MR
- Volvo Amazon 1967
- Fiat 850 Special 1969
- Bmw M3 2005
- Lexus GS300 2008
- Saab 9-5 2.3t 2004
Avatar
Hopia
Aktiivi
Viestit: 139
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 09:32
Auto: S197, 2005 S/C V8 & 2006 N/A V6
Ford Sierra -91 2.0i dohc 4x4

Re: Remmiahdin -99 cobraan

Viesti Kirjoittaja Hopia »

Tehopainosuhde on 7kg/1 kw ja tosiaan sen kanssa ovat nykyään kuulemma hyvinki tarkkoja. Löytyi 2011 vuodelta trafin virallista dokumenttia aiheesta, voi tosin olla että vielä on tullut muutoksia pykäliin tuon jälkeen.
http://www.trafi.fi/filebank/a/13251471 ... misesa.pdf
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Remmiahdin -99 cobraan

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

CFR-759 kirjoitti:
sami92 kirjoitti:On Suomessa ainakin ollut yksi 99-cobra jälkiasennetulla ahtimella. Muistaakseni oli HHP:llä myynnissä joku vuosi sitten. Käsittääkseni tähän yksilöön oli muutokset tehty jenkeissä.
HHP:n 99 Cobra omasi muutto-auto statuksen kuten allekirjoittaneen 98 Cobrakin jonka hommasin myös HHP:ltä.
Näillä muutto-autoillahan ei ole ongelmia jälkiasennetuilla ahtimilla jos muutokset on tehty jo ulkomailla.
By the way, tuo allekirjoittaneen 98 Cobra (CYR-.) saattaa olla myynnissä jos kiinnostaa. Se lienee monelle tuttu
kerhon tapahtumista esim. kaksinkertainen Ford Nationals voittaja kahden eri kuskin toimesta.

Vesa
Täs on hyvä idea, valmis auto jollekkin joka sellasta haluaa. Vaikkei ookkaan sitä irs perää, nii alustassa on kyllä kaikkee muutakin palikkaa, ei pitäs olla siitä kii. Mut saahan senki tonne asennettua :peukku: :peukku:
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Vastaa Viestiin