Jäykistyvä ohjaus -64½

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
Avomusse
Aktiivi
Viestit: 136
Liittynyt: 31 Touko 2004, 10:18
Paikkakunta: Tervakoski
Viesti:

Jäykistyvä ohjaus -64½

Viesti Kirjoittaja Avomusse »

Onko kellään kokemusta mistä mahtanee johtua ohjauksen jäykistyminen painettaessa kytkintä. Autossa 289 & toploader 4v.
Kytkimen ollessa painettuna on ohjaus selvästi jäykempi, kuin muuten. :?
Autossa ei ohjaustehostinta.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Jäykistyvä ohjaus -64½

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Avomusse kirjoitti:Onko kellään kokemusta mistä mahtanee johtua ohjauksen jäykistyminen painettaessa kytkintä. Autossa 289 & toploader 4v.
Kytkimen ollessa painettuna on ohjaus selvästi jäykempi, kuin muuten. :?
Autossa ei ohjaustehostinta.
ihan ensimmäisenä tulee mieleen, ettei mikään poljin&kytkinvivusto osu ohjausakseliin ja näin jäykistäisi ohjausta.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Avomusse
Aktiivi
Viestit: 136
Liittynyt: 31 Touko 2004, 10:18
Paikkakunta: Tervakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Avomusse »

Mahdollista kyllä. Täytyy tarkistaa.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Mystinen kysymys. Ohjausakselihan kulkee siellä putken sisällä, joten polkimen ei pitäisi osua akseliin.

Onko kytkimen osat oikeita kyseiseen vuosimalliin, niissä oli hieman eroja?

Tuleeko jarrupoljinta painettaessa sama vai pelkästään kytkimellä? Tulipeltihän ei ole maailman tukevin ja usein näkee sen notkuvan, kun esim. jarrua painaa kunnolla. Silloinhan voisi kuvitella, että vääntää rattiputkeakin samalla ja simpukkaan menenvä akseli vähän kinnaisi. Riittäisikö kytkinpolkimen vääntö rattiakselin vääntämiseen? En tiedä, kyllähän siinäkin voimaa on.
Avatar
Avomusse
Aktiivi
Viestit: 136
Liittynyt: 31 Touko 2004, 10:18
Paikkakunta: Tervakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Avomusse »

Ei ilmene jarrua painettaessa.
Kytkimen vivuston tukilaakeri tuntuu väljältä rungonpuoleisessa päässä.
Muuten itse kytkin pelaa OK.
Avatar
Avomusse
Aktiivi
Viestit: 136
Liittynyt: 31 Touko 2004, 10:18
Paikkakunta: Tervakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Avomusse »

Jep. Nosturilla kävin toteamassa ,että kytkin vivusto tolkuttoman väljä :cry:
Saako purettua viksusti ilman moottorin irroitusta :?:

Ilmeisesti suuresta väljyydestä johtuen painaa jopa suojaputken läpi ohjausakseliin ja jäykistää koko hoidon.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Avomusse kirjoitti: Saako purettua viksusti ilman moottorin irroitusta :?:
Jep, pientä akrobatiaa runkopalkin päällä parin pultin kanssa ja sieltähän se lähtee.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Avomusse
Aktiivi
Viestit: 136
Liittynyt: 31 Touko 2004, 10:18
Paikkakunta: Tervakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Avomusse »

Vika löydetty ja korjattu. Rattiakselin suojaputki oli liikkunut kohti rattia ja kävi kiinni ratinrunkoon kytkintä poljettaessa. Tulipelti ilmeisesti joustaa jonkin verran.
Kiitokset Pony vian paikantamisesta :!:
Vastaa Viestiin