C4 shiftkit ja pannansäätö.

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Jeppe-81
Hiljaisempi
Viestit: 13
Liittynyt: 29 Elo 2011, 16:04

C4 shiftkit ja pannansäätö.

Viesti Kirjoittaja Jeppe-81 »

Moro. Tuli laitettua tci:n shiftkitti osanro. 526100. Nyt ois pannansäätö vuorossa ja ohje antaa etupannan kireydeks 120 inch pounds ja sit kiekka ja kolmevarttia takas, ja takapannalle 10-12 inch pounds ja 2 kiekkaa takas. Elikkä aikas iso on tuo ero keskenään ja fordin omiin ohjeisiin, mitä luulette kuuluuko näin ollakki vai? tuossa linkki ohjeisiin. http://news.compperformance.com/Instructions/526100.pdf Osaisko joku kertoo vedänkö noiden tci:n ohjeiden mukaan ettei nyt sit tulis poltettua koko askia pilalle... Kiitos jo etukäteen... :)
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: C4 shiftkit ja pannansäätö.

Viesti Kirjoittaja starsky »

SamiM käsivarasäätöohje:

http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... an#p107918

TCI-ohjeessa takapannan ruuvia avataan vain 2 kierrosta ja SamiM ja Ford-ohjeessa 3. TCI:n pienempi momentti takapannalle voi johtua tuosta ruuvin vähemmistä avauskierroksista.

Jos omassa lootassa tulee joskus pantojen säätöä, niin vedän tuolla SamiM:n ohjeella.

1966 shop manuaalin ohje:
pannat.JPG
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: C4 shiftkit ja pannansäätö.

Viesti Kirjoittaja SamiM »

pete66 kirjoitti:Olisko tuolla tiukemmalla pannalla jotain merkitystä tuon shiftkitin toiminnan kannalta?
Etupannan säätäminen tiukemmalle vaikuttaa laatikon toimintaan siten, että kakkonen kytkeytyy nopeammin. Kruisailupelissä ei ehkä tarvetta säätää alkuperäistä ohjetta tiukemmalle, muuten kuin siinä tapauksessa, että 2-3 vaihdossa on havaittavissa häiritsevää viivettä.

TCI:n momenttiohje etupannalle 120 inch pounds on sama kuin Fordin 10 foot pounds (12 in lbs = 1 ft lbs) ja avausohje 1-3/4 kierrosta sama kuin Fordin. TCI:n momenttiohje takapannalle 10-12 inch pounds (1,1 Nm) on todella pieni verrattuna Fordin 10 ft lbs (13,6 Nm), josta johtuen todennäköisesti avauskierrosmääräkin on yhden kokonaisen kierroksen pienempi, eli TCI 2 ja Ford 3 kierrosta, kuten mainittu. Takapanta ei vaikuta eteenpäin ajaessa yhdenkään vaihteen vaihtotuntumaan. Eli näyttäisi olevan vain pantojen säätöjen tarkistuksen vuoksi tuossa shift kitin ohjeessa.
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: C4 shiftkit ja pannansäätö.

Viesti Kirjoittaja starsky »

Mitenkä usein muuten kannattaa pantojen säädöt tarkistaa normaalikäytössä? Kilometrien mukaan vai käyttäytymisen (esim. alkaa luistaa kiihdytettäessä)?

Itsellä on nyt kilometreja tältä kesältä laatikossa se 700 (Hughes street strip C4-laatikko) ja toiminnassa ei esiintynyt mitään ongelmia (eikä esiinny ennen kevättä 2015 kun koneremppa menossa)

Luistaminenhan kuluttaa pantojen kitkapinnat aika nopeasti loppuun.
venni100
Aktiivi
Viestit: 67
Liittynyt: 18 Marras 2007, 17:29
Auto: VM.1965 Ford F100 390+FMX
Paikkakunta: Humppila

Re: C4 shiftkit ja pannansäätö.

Viesti Kirjoittaja venni100 »

Mitäs jos pannat on liian kireällä? Voiko esim.aiheuttaa laatikon rikkoutumisen?
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Re: C4 shiftkit ja pannansäätö.

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Ja miten erottaa pantojen aiheuttaman luiston slall-speedin aikaansaamasta luistosta?
Jeppe-81
Hiljaisempi
Viestit: 13
Liittynyt: 29 Elo 2011, 16:04

Re: C4 shiftkit ja pannansäätö.

Viesti Kirjoittaja Jeppe-81 »

Rapiat 60km tuli nyt ajeltua ja hyvin tuntus pelaavan noilla ohjeilla, ja tosiaan tais nuo ft:t ja inchit sekasi ku vertailin niitä ohjeita. Kiitoksia vastanneille... Ihan mutuna vastaisin tuohon luistamiseen et kyl sen varmasti huomaa jos se luistaa oikeesti?!? :)
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: C4 shiftkit ja pannansäätö.

Viesti Kirjoittaja SamiM »

venni100 kirjoitti:Mitäs jos pannat on liian kireällä? Voiko esim.aiheuttaa laatikon rikkoutumisen?
Kyllä voi, koska silloin panta laahaa ja ylikuumenee. Huonolla tuurilla menee panta ja direct-kytkinrumpu.
Tahavo kirjoitti:Ja miten erottaa pantojen aiheuttaman luiston slall-speedin aikaansaamasta luistosta?
Seeneljässä esimerkiksi siten että kiihdyttää pakkoykkösellä pienellä kaasulla siten että pysyy vaihdossa veto päällä ja vaihtaa kepistä kakkoselle. Jos etupanta luistaa, niin tuolloin sen tuntee vaihdon aikana. Ylhäältä ottavat turbiinit vaatii sitten jo ainakin perstuntumaa, että erottaa kytkentäelementtien, pannat/kytkimet, luistamisen turbiinin luistamisesta.
Vastaa Viestiin