
C4 shiftkit ja pannansäätö.
C4 shiftkit ja pannansäätö.
Moro. Tuli laitettua tci:n shiftkitti osanro. 526100. Nyt ois pannansäätö vuorossa ja ohje antaa etupannan kireydeks 120 inch pounds ja sit kiekka ja kolmevarttia takas, ja takapannalle 10-12 inch pounds ja 2 kiekkaa takas. Elikkä aikas iso on tuo ero keskenään ja fordin omiin ohjeisiin, mitä luulette kuuluuko näin ollakki vai? tuossa linkki ohjeisiin. http://news.compperformance.com/Instructions/526100.pdf Osaisko joku kertoo vedänkö noiden tci:n ohjeiden mukaan ettei nyt sit tulis poltettua koko askia pilalle... Kiitos jo etukäteen... 

- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: C4 shiftkit ja pannansäätö.
SamiM käsivarasäätöohje:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... an#p107918
TCI-ohjeessa takapannan ruuvia avataan vain 2 kierrosta ja SamiM ja Ford-ohjeessa 3. TCI:n pienempi momentti takapannalle voi johtua tuosta ruuvin vähemmistä avauskierroksista.
Jos omassa lootassa tulee joskus pantojen säätöä, niin vedän tuolla SamiM:n ohjeella.
1966 shop manuaalin ohje:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... an#p107918
TCI-ohjeessa takapannan ruuvia avataan vain 2 kierrosta ja SamiM ja Ford-ohjeessa 3. TCI:n pienempi momentti takapannalle voi johtua tuosta ruuvin vähemmistä avauskierroksista.
Jos omassa lootassa tulee joskus pantojen säätöä, niin vedän tuolla SamiM:n ohjeella.
1966 shop manuaalin ohje:
Re: C4 shiftkit ja pannansäätö.
Etupannan säätäminen tiukemmalle vaikuttaa laatikon toimintaan siten, että kakkonen kytkeytyy nopeammin. Kruisailupelissä ei ehkä tarvetta säätää alkuperäistä ohjetta tiukemmalle, muuten kuin siinä tapauksessa, että 2-3 vaihdossa on havaittavissa häiritsevää viivettä.pete66 kirjoitti:Olisko tuolla tiukemmalla pannalla jotain merkitystä tuon shiftkitin toiminnan kannalta?
TCI:n momenttiohje etupannalle 120 inch pounds on sama kuin Fordin 10 foot pounds (12 in lbs = 1 ft lbs) ja avausohje 1-3/4 kierrosta sama kuin Fordin. TCI:n momenttiohje takapannalle 10-12 inch pounds (1,1 Nm) on todella pieni verrattuna Fordin 10 ft lbs (13,6 Nm), josta johtuen todennäköisesti avauskierrosmääräkin on yhden kokonaisen kierroksen pienempi, eli TCI 2 ja Ford 3 kierrosta, kuten mainittu. Takapanta ei vaikuta eteenpäin ajaessa yhdenkään vaihteen vaihtotuntumaan. Eli näyttäisi olevan vain pantojen säätöjen tarkistuksen vuoksi tuossa shift kitin ohjeessa.
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: C4 shiftkit ja pannansäätö.
Mitenkä usein muuten kannattaa pantojen säädöt tarkistaa normaalikäytössä? Kilometrien mukaan vai käyttäytymisen (esim. alkaa luistaa kiihdytettäessä)?
Itsellä on nyt kilometreja tältä kesältä laatikossa se 700 (Hughes street strip C4-laatikko) ja toiminnassa ei esiintynyt mitään ongelmia (eikä esiinny ennen kevättä 2015 kun koneremppa menossa)
Luistaminenhan kuluttaa pantojen kitkapinnat aika nopeasti loppuun.
Itsellä on nyt kilometreja tältä kesältä laatikossa se 700 (Hughes street strip C4-laatikko) ja toiminnassa ei esiintynyt mitään ongelmia (eikä esiinny ennen kevättä 2015 kun koneremppa menossa)
Luistaminenhan kuluttaa pantojen kitkapinnat aika nopeasti loppuun.
-
- Aktiivi
- Viestit: 67
- Liittynyt: 18 Marras 2007, 17:29
- Auto: VM.1965 Ford F100 390+FMX
- Paikkakunta: Humppila
Re: C4 shiftkit ja pannansäätö.
Mitäs jos pannat on liian kireällä? Voiko esim.aiheuttaa laatikon rikkoutumisen?
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Re: C4 shiftkit ja pannansäätö.
Ja miten erottaa pantojen aiheuttaman luiston slall-speedin aikaansaamasta luistosta?
Re: C4 shiftkit ja pannansäätö.
Rapiat 60km tuli nyt ajeltua ja hyvin tuntus pelaavan noilla ohjeilla, ja tosiaan tais nuo ft:t ja inchit sekasi ku vertailin niitä ohjeita. Kiitoksia vastanneille... Ihan mutuna vastaisin tuohon luistamiseen et kyl sen varmasti huomaa jos se luistaa oikeesti?!? 

Re: C4 shiftkit ja pannansäätö.
Kyllä voi, koska silloin panta laahaa ja ylikuumenee. Huonolla tuurilla menee panta ja direct-kytkinrumpu.venni100 kirjoitti:Mitäs jos pannat on liian kireällä? Voiko esim.aiheuttaa laatikon rikkoutumisen?
Seeneljässä esimerkiksi siten että kiihdyttää pakkoykkösellä pienellä kaasulla siten että pysyy vaihdossa veto päällä ja vaihtaa kepistä kakkoselle. Jos etupanta luistaa, niin tuolloin sen tuntee vaihdon aikana. Ylhäältä ottavat turbiinit vaatii sitten jo ainakin perstuntumaa, että erottaa kytkentäelementtien, pannat/kytkimet, luistamisen turbiinin luistamisesta.Tahavo kirjoitti:Ja miten erottaa pantojen aiheuttaman luiston slall-speedin aikaansaamasta luistosta?