Moottorin vaihto

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
mutkanen
Addikti
Viestit: 213
Liittynyt: 02 Loka 2008, 21:19
Auto: Ford Mustang -84 3.8 L
Ford Mustang Mach1 -73
Paikkakunta: Lempäälä

Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja mutkanen »

Mitenkäs nuo tehot katsotaan autokohtaisesti jos tehdään moottorinvaihto, esim. mulla kun on -73 machi niin katsotaanko sen huipputehot ainoastaan vuoden 1973 mukaan vai mallisarjan -71-73 mukaan. -73 malleissa kun ei aivan päätähuimaavia nuo huippu tehot ole nuiden tiukentuneiden päästönormien sekä moottori vaihtoehtojen vähentymisen takia.
Ford Mustang L -84 (Reino)
Ford Mustang Mach1 -73
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 553
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Mallisarjan 71-73.
Mach1 -71
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja Fastback »

'71 SCJ 429 vertailumoottoriksi, 375 hv SAE & DIN muutoksen jälkeen tippuu jonnekin alemmaksi vertailuteho. Alustan pitää vastata sitten '71 CJ/SCJ 429 Mustangia, eli etujouset, vakaaja eteen, takalehdet, levyt edessä ja isommat rumpujarrut takana tai levyt. Periaatteessa näillä muutoksilla menee lävitse, muut osat kuten alatukivarret yms pitää myös pystyä näyttämään että ovat samat kuin 429 mallissa, noi ovat ultraharvinaisia alatukivarsia, niitä ei käytetty kuin kaikissa 250 cid - 429 cid autoissa :D Moottori jos on ahdettu niin tarvitset 99 % todennäköisyydellä dynolapun ettei teho ylity.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Tänään kävin kans konttorilla kyselees että mitä tehoja uudella koneella sais autosta repiä, ei kuulemma ollu trafin tiedoissa yhtään teholukemaa 79-90 mustangeille. Kummastutti vaan että mitä varten oli seuraava mallisarja vuodesta -91 eteenpäin?

Osas sanoo ainoostaan että 20% enemmän tehoa mallisarjan tehokkaimpaan, ja 25% lisää tilavuutta suurimpaan. Wikipedia tieto ei kuulemma periaatteessa riitä...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

No lähes mikä tahansa uskottavan oloinen kirjallisuus riittää... Sen wiki kommentinhan nyt olet voinut vaikka itse kirjoittaa. :)
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja Fastback »

nyt nyt pojat pojat, kuten Antti sanoo, luotettava kirjallisuus. On se sitten Haynes korjausopas tai auton oma 4 osainen shop manuaali. Niistä löytyy kaikki tarpeellinen tieto muutoskatsastukseen. Netti tai wikipedia on tiedätte mitä, luulenkin että tulipultti heitti koko jutun vitsinä ilmoille?? Se on ihan sama mitä konttorit ei tiedä, se ratkaisee mitä auton em. datakirjat sanovat suurimmista tehoista & iskutilavuuksista.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Se oli katsastusmies ku sano ettei wikipedia käy. Toisaalta muistan parin vuoden takaa harhanäkyä rekisteröidessä, että inssin oli pakko saada lisätä teho lukemat otteeseen, ja wikipediasta se ne otti... Sama konttori. Meinas että pitäs suomen Fordilta kysyä varma tieto...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

kaara91 kirjoitti:Suomen Foordi ei edes tunne koko jenkki mustangia. Siellä korjaillaan vaan korttiinoita ja taunuksia, kun mä kytkinremppaa kyselin 4vuotta sitten.
Juu ei tunne. Mää ole kerran kyselly tulppia, hyvä ettei ruvennu nauramaan :lol: . Poistuin nolona... ku meninkin moisii kyselleen..
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

osia voi kysellä mistä vaan varaosakaupasta kunhan muistaa olla kertomatta rekisterinumeroa ja auton merkkiä/mallia. :lol:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Galaxie61 kirjoitti:osia voi kysellä mistä vaan varaosakaupasta kunhan muistaa olla kertomatta rekisterinumeroa ja auton merkkiä/mallia. :lol:
:lol: :lol: :peukku:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Käsittäisin että toi 5.0 imusarja on trukkimallina parempi, vaikkakin on korkeempi. Ei pidä sekoittaa 351 ruisku imariin. Vähemmän viilaamista kun on noi neliskanttiset röörit tossa alapuolessa, verrattuna autoon, mutta heikompi sovitus kansiin, ainetta toki enemmän poistettavana, että saa sopimaan.
Sopivuus on se isoin kysymys, että kuinka korkeella pellillä toi sopis?
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

kaara91 kirjoitti:
Homer65 kirjoitti:
Galaxie61 kirjoitti:osia voi kysellä mistä vaan varaosakaupasta kunhan muistaa olla kertomatta rekisterinumeroa ja auton merkkiä/mallia. :lol:
:lol: :lol: :peukku:
No sittenhän sinne on turha mennä. Vaikka sulla olis malli mukana, niin ensimmäinen kysymys myyjältä on, että mikä merkki ja vuosimalli. Sitten kun vastaat hänen kysymykseen, myyjä nostaa molemmat kädet pystyyn, aivan kuin osoittaisit häntä aseella. Ja kotvan mietittyään vastaa, että sun täytyy mennä Foordille noita kysymään, siellä niitä on varmasti. No siellä sitten kysytään, että minkä vuoden taunuksesta noi on, ja meillä ei oo enää noin vanhoihin malleihin osia hyllyssä. Pitää tilata, tai mene Motonettiin siellä niitä on.
Mitä tästä opimme. Putsaat vanhat ja korjaat risan itse. Kierrät takaisin kiinni ja nautit ajosta. Näin toimii kotimainen autovaraosahuolto nykypäivänä. Eihän tänne venäjälle kohta tuoda enää muita varaosia, kuin muista maista hylättyjä kansalaisia. Eikä naurata muuten yhtään.
ei ollenkaan turhaa, hyvin on onnistunu paikallisissa myymälöissä vuosikausia. :backtotopic:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Vastaa Viestiin