-67 jarruletkujen vaihto.

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
IDA
Aktiivi
Viestit: 113
Liittynyt: 07 Syys 2012, 08:21

-67 jarruletkujen vaihto.

Viesti Kirjoittaja IDA »

Kävin äsken katsastamassa kärryn. Setä sanoi että etupään jarruletkut kannattaisi vaihtaa.

Onko tuossa jotain huomioitavaa, kun aloittaa puuhan?
Vai onko ihan helppo nakki?

Kyseessä siis rumpujarrut.
Pertti
Mega-addikti
Viestit: 699
Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra
Paikkakunta: Lapua

Re: -67 jarruletkujen vaihto.

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Varaudu siihen, ettei letkun ja jarruputken liitos irtoa ehjänä.
Natsan ja putken väliin voi laittaa ruosteenirroitinta jo etukäteen, mutta silti putki on usein liimautunut natsaan pysyvästi.
Jos letkun katkaisee, voi pyörittää pelkästään letkua.
Irroituksen jälkeen pikkutoholla lämpöä, ruosteenirroitinta ja varovaista nitkuttelua kunnes natsa taas pyörii.
Romu rauhoittaa

Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
IDA
Aktiivi
Viestit: 113
Liittynyt: 07 Syys 2012, 08:21

Re: -67 jarruletkujen vaihto.

Viesti Kirjoittaja IDA »

Ok. Thanks. Täytyy aloittaa vaikka heti tuo ruosteenirroituskäsittely tässä letkuja odotellessa.
Ilmauksessa ei kai ole mitään ihmeellistä, ruuvi auki ja antaa valua nestettä jonkin aikaa, pitää vaan huolen siitä ettei neste lopu säiliöstä.
Ainakin edellisissä harrastepelissä pystyi tuon ilmauksen tekemään ilman pumppaamisia ihan painovoimamenetelmällä.

Onko kellään letkuja myydä? Uudet tai uudenveroistet kiitos.
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: -67 jarruletkujen vaihto.

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Jarruletkuja Niemensivulla varmaan hyllyssä, niinkuin ehkä se rattiputken puslakin mitä kyselit. Tai ainakin saa sellaisen hommattua..
Ei välttämättä ilmaannu painovoimalla, mutta ainahan voi kokeilla.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
IDA
Aktiivi
Viestit: 113
Liittynyt: 07 Syys 2012, 08:21

Re: -67 jarruletkujen vaihto.

Viesti Kirjoittaja IDA »

Jep. Niemensivulta tosiaan löytyy letkut ja pusla.
Täytyypä tilata sieltä.
IDA
Aktiivi
Viestit: 113
Liittynyt: 07 Syys 2012, 08:21

Re: -67 jarruletkujen vaihto.

Viesti Kirjoittaja IDA »

Jaaha. Oli Californian poika vetänyt muttereiden kulmat pyöreiksi, ettei irronnut sitten millään.
Laitoin putket poikki, ja haen uudet 70 cm pätkät vauhtikaupasta.
IDA
Aktiivi
Viestit: 113
Liittynyt: 07 Syys 2012, 08:21

Re: -67 jarruletkujen vaihto.

Viesti Kirjoittaja IDA »

Tuli mieleen että mahtaako noita putkia edes saada valmiina,
sellaisia joissa toinen pää sopii jarruletkuun (suurempi jenga), ja toinen pää jakotukkiin (pienempi jenga)

Mittoja en ottanut, kun otan nuo putket mukaan kauppaan. Onkohan hukkareissu….
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: -67 jarruletkujen vaihto.

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Putkimiehen tongeilla saa sellaiset pyöristetytkin auki. Ota nipat mukaan niin ainakin meilläpäin varaosia myyvät liikkeet osaa tehdä putket odottaessa. Tosin itseltäni löytyy se työkalukin, millä putkiin tehdään ne kartiot päihin, on jokune tullut tehtyä.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
IDA
Aktiivi
Viestit: 113
Liittynyt: 07 Syys 2012, 08:21

Re: -67 jarruletkujen vaihto.

Viesti Kirjoittaja IDA »

Joo. Saahan noita toki tehtyä itsekin. On vain niin edullisia US-PArtsissa, että olisi mukava jos löytyy valmiit setit.

Ja oli muuten niin tiukassa, että kun irroitin jälkeenpäin ruuvipenkissä noita jämiä, niin sai vääntää ihan hullun lailla tongeilla ennenkuin napsahti auki.
Auton alla niin hankala asento, ettei siellä olisi onnistunut. Laiskana kun en viitsinyt alkaa tunkkaamaan tai pyöriä irroittamaan pienessä tallissa.

Oli muuten aika sameaa jarrunestettä. Ihan hyvä että menee nyt nekin vaihtoon.
Vastaa Viestiin