-67 jarruletkujen vaihto.
-67 jarruletkujen vaihto.
Kävin äsken katsastamassa kärryn. Setä sanoi että etupään jarruletkut kannattaisi vaihtaa.
Onko tuossa jotain huomioitavaa, kun aloittaa puuhan?
Vai onko ihan helppo nakki?
Kyseessä siis rumpujarrut.
Onko tuossa jotain huomioitavaa, kun aloittaa puuhan?
Vai onko ihan helppo nakki?
Kyseessä siis rumpujarrut.
-
- Mega-addikti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: -67 jarruletkujen vaihto.
Varaudu siihen, ettei letkun ja jarruputken liitos irtoa ehjänä.
Natsan ja putken väliin voi laittaa ruosteenirroitinta jo etukäteen, mutta silti putki on usein liimautunut natsaan pysyvästi.
Jos letkun katkaisee, voi pyörittää pelkästään letkua.
Irroituksen jälkeen pikkutoholla lämpöä, ruosteenirroitinta ja varovaista nitkuttelua kunnes natsa taas pyörii.
Natsan ja putken väliin voi laittaa ruosteenirroitinta jo etukäteen, mutta silti putki on usein liimautunut natsaan pysyvästi.
Jos letkun katkaisee, voi pyörittää pelkästään letkua.
Irroituksen jälkeen pikkutoholla lämpöä, ruosteenirroitinta ja varovaista nitkuttelua kunnes natsa taas pyörii.
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Re: -67 jarruletkujen vaihto.
Ok. Thanks. Täytyy aloittaa vaikka heti tuo ruosteenirroituskäsittely tässä letkuja odotellessa.
Ilmauksessa ei kai ole mitään ihmeellistä, ruuvi auki ja antaa valua nestettä jonkin aikaa, pitää vaan huolen siitä ettei neste lopu säiliöstä.
Ainakin edellisissä harrastepelissä pystyi tuon ilmauksen tekemään ilman pumppaamisia ihan painovoimamenetelmällä.
Onko kellään letkuja myydä? Uudet tai uudenveroistet kiitos.
Ilmauksessa ei kai ole mitään ihmeellistä, ruuvi auki ja antaa valua nestettä jonkin aikaa, pitää vaan huolen siitä ettei neste lopu säiliöstä.
Ainakin edellisissä harrastepelissä pystyi tuon ilmauksen tekemään ilman pumppaamisia ihan painovoimamenetelmällä.
Onko kellään letkuja myydä? Uudet tai uudenveroistet kiitos.
Re: -67 jarruletkujen vaihto.
Jarruletkuja Niemensivulla varmaan hyllyssä, niinkuin ehkä se rattiputken puslakin mitä kyselit. Tai ainakin saa sellaisen hommattua..
Ei välttämättä ilmaannu painovoimalla, mutta ainahan voi kokeilla.
Ei välttämättä ilmaannu painovoimalla, mutta ainahan voi kokeilla.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Re: -67 jarruletkujen vaihto.
Jep. Niemensivulta tosiaan löytyy letkut ja pusla.
Täytyypä tilata sieltä.
Täytyypä tilata sieltä.
Re: -67 jarruletkujen vaihto.
Jaaha. Oli Californian poika vetänyt muttereiden kulmat pyöreiksi, ettei irronnut sitten millään.
Laitoin putket poikki, ja haen uudet 70 cm pätkät vauhtikaupasta.
Laitoin putket poikki, ja haen uudet 70 cm pätkät vauhtikaupasta.
Re: -67 jarruletkujen vaihto.
Tuli mieleen että mahtaako noita putkia edes saada valmiina,
sellaisia joissa toinen pää sopii jarruletkuun (suurempi jenga), ja toinen pää jakotukkiin (pienempi jenga)
Mittoja en ottanut, kun otan nuo putket mukaan kauppaan. Onkohan hukkareissu….
sellaisia joissa toinen pää sopii jarruletkuun (suurempi jenga), ja toinen pää jakotukkiin (pienempi jenga)
Mittoja en ottanut, kun otan nuo putket mukaan kauppaan. Onkohan hukkareissu….
Re: -67 jarruletkujen vaihto.
Putkimiehen tongeilla saa sellaiset pyöristetytkin auki. Ota nipat mukaan niin ainakin meilläpäin varaosia myyvät liikkeet osaa tehdä putket odottaessa. Tosin itseltäni löytyy se työkalukin, millä putkiin tehdään ne kartiot päihin, on jokune tullut tehtyä.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Re: -67 jarruletkujen vaihto.
Joo. Saahan noita toki tehtyä itsekin. On vain niin edullisia US-PArtsissa, että olisi mukava jos löytyy valmiit setit.
Ja oli muuten niin tiukassa, että kun irroitin jälkeenpäin ruuvipenkissä noita jämiä, niin sai vääntää ihan hullun lailla tongeilla ennenkuin napsahti auki.
Auton alla niin hankala asento, ettei siellä olisi onnistunut. Laiskana kun en viitsinyt alkaa tunkkaamaan tai pyöriä irroittamaan pienessä tallissa.
Oli muuten aika sameaa jarrunestettä. Ihan hyvä että menee nyt nekin vaihtoon.
Ja oli muuten niin tiukassa, että kun irroitin jälkeenpäin ruuvipenkissä noita jämiä, niin sai vääntää ihan hullun lailla tongeilla ennenkuin napsahti auki.
Auton alla niin hankala asento, ettei siellä olisi onnistunut. Laiskana kun en viitsinyt alkaa tunkkaamaan tai pyöriä irroittamaan pienessä tallissa.
Oli muuten aika sameaa jarrunestettä. Ihan hyvä että menee nyt nekin vaihtoon.