Renkaiden koko säännöksiä

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Newbie
Aktiivi
Viestit: 32
Liittynyt: 08 Loka 2013, 21:16
Auto: Mustang GT 2006

Re: Renkaiden koko säännöksiä

Viesti Kirjoittaja Newbie »

Jätän varmaan katsastuksen siihen että saan talviseisonta renkaat takaisin juuri ennen talviseisontaa...huomasin että takarengas tulee hieman katetta leveämmälle
ja salettiin kaikki mitä katsastusmies voi tehdä heittääkseen kapuloita rattaisiin niin sen hän tulee tekemään... :wc:
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Renkaiden koko säännöksiä

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Newbie kirjoitti:Oho..johan kerkes viestiä pukkaamaan kun ei kerennyt katella Sivustoja yhteen päivään...mutta hyvä niin...
Se korkeus tuntuma on kiva nähdä kun on renkaat vierekkäin(ovat vielä laatikoissa)....toinen asia mitä rupesin ihmettelemään että onpa painavat nämä uudet että paljonkohan tulee takkiin hevosissa...vaakaa en omista mutta katsotaan maanantaina asennuksen yhteydessä paino eroa...ainakin renkaita nostellessa tuntuvat olevan noin 27 kg..katsotaan paljonko menee pieleen arvaukseni...toivottavasti arvasin reilusti yläkannttiin muuten joutuu vaihtaa pienemmälle vaihteelle ylämäessä... :walley:
Fikse 10x18 + a048 295x30x18 21,1kg
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Renkaiden koko säännöksiä

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Täytyy muistaa että esim. tossa a048:ssa pitäisi olla vielä puolet pinnasta jäljellä, kun kuvio on loppu...
Newbie
Aktiivi
Viestit: 32
Liittynyt: 08 Loka 2013, 21:16
Auto: Mustang GT 2006

Re: Renkaiden koko säännöksiä

Viesti Kirjoittaja Newbie »

kaara91 kirjoitti:Kyllähän ne painavia on kaksikankaisiin kilparenkaisiin ja magneesium vanteisiin verrattuna. Punnittin ihan kokeellisesti Nitton NT05 315/35 ZR17 Cobran SVE 10,5X17 vanteella. Painoa tasan 24kg. Riittääköhän tuo 27kg edes esim. 10X18 Nitton NT555 295 leveillä suosituilla katurenkailla. Ovat selvästi paksummat, jäykemmät ja paksummat kuvioiltaan kun nuo NT05 katusliksit.
Ei ihme jos noita puhtaita ratasuolia ei hyväksytä kadulle. Eivät varmasti paina kuin puolet noista käyttörenkaista.

Moi..noi Nitto NT555 285/40/18 renkaat mulla onkin takana Foosen kromivanteilla...auto liikkuu ihan kivasti vaikka renkaat
Vanteineen painaa ihan sikana....suurin huolen aihe on että rupeeko joku virkailija mussuttamaan siitä että ehkä ne takarenkaat tulevat hieman lokareista yli...vai kuvittelenko vaan...hemmetin hyvältä ne näyttävät, mutta tähän kommarivaltion askeettisuus vaatimuksiin saattavat olla tulkinta kysymys....vai onko teillä muilla yhtä leveitä kiinni ilman
Ongelmia.... :pamputtaa:
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Renkaiden koko säännöksiä

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Ja sehän katotaan kulutuspinnasta, eli saa hiukan tullakin ulos!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
kari gt
Mega-addikti
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 20:51
Auto: ford mustang gt 1996 convertible
Paikkakunta: lahest

Re: Renkaiden koko säännöksiä

Viesti Kirjoittaja kari gt »

varmaan voi vuosimalli vaikutta mut, mul pysyy 285 tosi nätisti kaarien sisällä. Tosin funtsin tuon offsetin tosi tarkkaan,painosta sen verran toi paketti elikkä 285/30-19 vanne 9.5*19 24kiloa
Liitteet
IMG_4931.JPG
IMG_4922.JPG
live fast die young and have fun
Newbie
Aktiivi
Viestit: 32
Liittynyt: 08 Loka 2013, 21:16
Auto: Mustang GT 2006

Re: Renkaiden koko säännöksiä

Viesti Kirjoittaja Newbie »

Joo mun vanne on deepdish 18/10 ja 39mm offsettiä... :roll-roll:
Avatar
kari gt
Mega-addikti
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 20:51
Auto: ford mustang gt 1996 convertible
Paikkakunta: lahest

Re: Renkaiden koko säännöksiä

Viesti Kirjoittaja kari gt »

nii mul on offset 20
live fast die young and have fun
Vastaa Viestiin