
Kone siis on -66 A-koodin 289 ja tarkoitus on kasata hyvin mieto, melko lähelle alkuperäistä vastaava mylly uusilla osilla. Sylinterit porattiin .030 ylikokoon ja kampi .010 alikokoon.
1. Punnitsin vanhat männät + kanget + renkaat ja tein saman uusille osille. Uudet kamat olivat 1-5 grammaa per mäntä painavammat. Kaikki yhteenlaskettuna eroa 21 grammaa. Onko noin pienellä erolla mitään merkitystä? Pitäisikö kamat tasapainottaa uusiksi tai vinguttaa uusista männistä hieman materiaalia pois?
2. Koneistamolla ei oltu asennettu C-klipsejä männäntapeille. Käytössä on alkuperäiset kiertokanget joihin tapit on prässätty. Tarvitseeko noita klipsejä ollenkaan?
3. Kävin rakotulkilla kaikki männänrenkaat läpi ja jokaisessa oli 0,40 mm rako. Mitä aiheesta netistä löysin niin tuo on ilmeisesti hieman tiukka? Viilailin siis ylemmän renkaan raon 0,45 milliin ja alemman 0,50 mm. Ovatko nuo OK? Männät ovat Sealed Power hyperit (malli H273CP .030) jotka toimivat netin mukaan "normaaleilla rengasvälyksillä".
4. Kerroin koneistamolle, että asennan moly renkaan ja hoonaus tehtiin sen mukaan hienolla kivellä. Männänrenkaissa (Sealed Power E-215K 30) näyttikin ylempi rengas olevan moly-päällystetty mutta alempi ei. Kai tuo rengas-hoonaus-yhdistelmä on oikein?
5. Tarkistin plastigagella päälaakereiden välykset ja tulos oli 0.002" jokaisessa. Ei toki yhtä tarkkaa kuin mikrometrillä tarkastaminen mutta pitäisi varmaankin olla OK?
Jos on antaa hyviä vinkkejä kasaukseen niin otan mielellään neuvot vastaan

