Traction bar

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
miksu11
Addikti
Auto: Mustang 1966 HT

Traction bar

Viesti Kirjoittaja miksu11 »

Onko kellään ollu tommosia kannattaako laitella?Vai millaisia olette käytelly?Mitäköhän katsuri on mieltä :roll:
Liitteet
Shelby tuki
Shelby tuki
images.jpg (4.72 KiB) Katsottu 4987 kertaa
musti7.jpg
starsky
Aina äänessä
Auto: 1966 ht

Re: Traction bar

Viesti Kirjoittaja starsky »

Itse tuli laitettua nimenomaan katsurin suosituksesta. Eli kun konetila nousee 289->347, niin alustaa muokattava vastaamaan tehokaimpia tuon ajan rakennelmia vastaavaksi. Suositteli nimenomaan noiden asennusta.

Apurunkojen yhdistäjät kanssa melko helppo laitella, alla ketjua molemmista:

http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 11&t=12613

En vielä ole kyllä noita konttorilla näyttänyt.
miksu11
Addikti
Auto: Mustang 1966 HT

Viesti Kirjoittaja miksu11 »

Joo apurunkojen yhdistäjät tuli kans jo tehtyä..
Make67
Aina äänessä
Auto: Ford Mustang HT 1967

Viesti Kirjoittaja Make67 »

miksu11 kirjoitti:Onko kellään ollu tommosia kannattaako laitella?Vai millaisia olette käytelly?Mitäköhän katsuri on mieltä :roll:
Mulla ollu juurikin tollaset jo monta vuotta -67 HT:ssa. Hyvä lisä taka-akselin tuentaan...
Ei katsastuksissa mitään ongelmaa, käyttänyt olen useita eri katsastusasemia.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Antti66HT
Superpölöttäjä
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Itsellä oli tuollaiset joskus. Ei kai niistä haittaakaan ollut... Katsastuksessa noita ei vaadita, nuo kun ovat -66 Shelby traction bars, kopiot, eli ei ole tehtaan lisävaruste.

Ns. 4,5 tai 1,5 lehtiset jouset auttavat jo jonkinverran, eli akselin etupuolella on lisä lehti.
Viimeksi muokannut Antti66HT, 15 Joulu 2013, 20:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
micow

Viesti Kirjoittaja micow »

Nuot Shelby-barsit on erittäin hyvät ja lähes huomaamattomat (moniin ratakiskokyhäyksiin verrattuna...) Loppui ainakin mun autossa kertalaakista akselin väpätykset sudittaessa, ja hintalaatusuhdekkin on enämpi ku kohillaan! :D
Antti66HT
Superpölöttäjä
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Siis vahvistatko: et muuttanut autosta mitään muuta, ja "pompotus sudittaessa" katosi? Itsellä paukkui ristikoita kun kuplamuovia, jouset oli normi 4,5 lehtiset. Caltracksit kuulemma toimii, ja valmistus kuvat löytyy googlella...
Viimeksi muokannut Antti66HT, 16 Joulu 2013, 09:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
micow

Alla oli ensin 235/60 saippuanpalat merkkiä Kelly Charger. Ei mitään pitua ja kauhiaa jyskytystä, kun toinen pyörä löi tyhjää vielä kakkosellakin. Tilalle tuli 275/50, Detroit true-trac lukko, lehtijousiin uretaanipuslat ja Shelby-barsit, niin nyt voi ihan surutta sutata niin paljon kun auto jaksaa pyörittää, eikä hyppyytä yhtään taka-akselia!

Bensaa ja kumia tosin palaa huomattavasti enemmän... :lol:
jls
Addikti
Auto: 1965 Fastback 351

Viesti Kirjoittaja jls »

Mulla on itse tehdyt caltracs kopiot. Ei nyt ihan huomaamattomat, mutta ei tarvi ollakaan. Wheelhop loppui välittömästi. Välillä kolisee kyllä, kireydestä riippuen. Jotku on hiljentänyt tällaiset pätkällä puutarhaletkua.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
micow

jls kirjoitti:Mulla on itse tehdyt caltracs kopiot. Ei nyt ihan huomaamattomat, mutta ei tarvi ollakaan. Wheelhop loppui välittömästi. Välillä kolisee kyllä, kireydestä riippuen. Jotku on hiljentänyt tällaiset pätkällä puutarhaletkua.
Korviinko ne letkunpätkät pannaan? :nenu: Miks kolisee silti, vaikka niisson kireydensäätö?
jls
Addikti
Auto: 1965 Fastback 351

Viesti Kirjoittaja jls »

Kireydestä johtuen. Jos on hitusen löysällä ja ajaa pomppuun, metalliputki lyö jousta vastaan ja kolahtaa. Amerikan pojat on laittanu ko. putken päälle pätkän letkua, jolloin caltracsit voi jättää löysemmällekin eikä kuulu metallista kolahdusta.

Ja kuten sanoit, ei kuulu sittenkään jos tunkee ne letkut korviin. Toisaalta mun mielestä V8:ssa on jotain vikaa, jos käyntiäänen ylittää joku muu ääni. Eli tämäkin kolina korjattavissa avarammalla pakoputkella. :D
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Homer65
Over The Top
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

jls kirjoitti:Kireydestä johtuen. Jos on hitusen löysällä ja ajaa pomppuun, metalliputki lyö jousta vastaan ja kolahtaa. Amerikan pojat on laittanu ko. putken päälle pätkän letkua, jolloin caltracsit voi jättää löysemmällekin eikä kuulu metallista kolahdusta.

Ja kuten sanoit, ei kuulu sittenkään jos tunkee ne letkut korviin. Toisaalta mun mielestä V8:ssa on jotain vikaa, jos käyntiäänen ylittää joku muu ääni. Eli tämäkin kolina korjattavissa avarammalla pakoputkella. :D
Viimeinen kommentti on niin taivaan tosi!! :lol: :lol:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Vastaa Viestiin