
Traction bar
- miksu11
- Addikti
- Viestit: 152
- Liittynyt: 10 Syys 2012, 21:25
- Auto: Mustang 1966 HT
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Traction bar
Onko kellään ollu tommosia kannattaako laitella?Vai millaisia olette käytelly?Mitäköhän katsuri on mieltä 

- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Traction bar
Itse tuli laitettua nimenomaan katsurin suosituksesta. Eli kun konetila nousee 289->347, niin alustaa muokattava vastaamaan tehokaimpia tuon ajan rakennelmia vastaavaksi. Suositteli nimenomaan noiden asennusta.
Apurunkojen yhdistäjät kanssa melko helppo laitella, alla ketjua molemmista:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 11&t=12613
En vielä ole kyllä noita konttorilla näyttänyt.
Apurunkojen yhdistäjät kanssa melko helppo laitella, alla ketjua molemmista:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 11&t=12613
En vielä ole kyllä noita konttorilla näyttänyt.
- miksu11
- Addikti
- Viestit: 152
- Liittynyt: 10 Syys 2012, 21:25
- Auto: Mustang 1966 HT
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Traction bar
Joo apurunkojen yhdistäjät tuli kans jo tehtyä..
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: Traction bar
Mulla ollu juurikin tollaset jo monta vuotta -67 HT:ssa. Hyvä lisä taka-akselin tuentaan...miksu11 kirjoitti:Onko kellään ollu tommosia kannattaako laitella?Vai millaisia olette käytelly?Mitäköhän katsuri on mieltä
Ei katsastuksissa mitään ongelmaa, käyttänyt olen useita eri katsastusasemia.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Traction bar
Itsellä oli tuollaiset joskus. Ei kai niistä haittaakaan ollut... Katsastuksessa noita ei vaadita, nuo kun ovat -66 Shelby traction bars, kopiot, eli ei ole tehtaan lisävaruste.
Ns. 4,5 tai 1,5 lehtiset jouset auttavat jo jonkinverran, eli akselin etupuolella on lisä lehti.
Ns. 4,5 tai 1,5 lehtiset jouset auttavat jo jonkinverran, eli akselin etupuolella on lisä lehti.
Viimeksi muokannut Antti66HT, 15 Joulu 2013, 20:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Traction bar
Nuot Shelby-barsit on erittäin hyvät ja lähes huomaamattomat (moniin ratakiskokyhäyksiin verrattuna...) Loppui ainakin mun autossa kertalaakista akselin väpätykset sudittaessa, ja hintalaatusuhdekkin on enämpi ku kohillaan! 

- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Traction bar
Siis vahvistatko: et muuttanut autosta mitään muuta, ja "pompotus sudittaessa" katosi? Itsellä paukkui ristikoita kun kuplamuovia, jouset oli normi 4,5 lehtiset. Caltracksit kuulemma toimii, ja valmistus kuvat löytyy googlella...
Viimeksi muokannut Antti66HT, 16 Joulu 2013, 09:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Traction bar
Alla oli ensin 235/60 saippuanpalat merkkiä Kelly Charger. Ei mitään pitua ja kauhiaa jyskytystä, kun toinen pyörä löi tyhjää vielä kakkosellakin. Tilalle tuli 275/50, Detroit true-trac lukko, lehtijousiin uretaanipuslat ja Shelby-barsit, niin nyt voi ihan surutta sutata niin paljon kun auto jaksaa pyörittää, eikä hyppyytä yhtään taka-akselia!
Bensaa ja kumia tosin palaa huomattavasti enemmän...
Bensaa ja kumia tosin palaa huomattavasti enemmän...

- jls
- Addikti
- Viestit: 382
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
- Auto: 1965 Fastback 351
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Traction bar
Mulla on itse tehdyt caltracs kopiot. Ei nyt ihan huomaamattomat, mutta ei tarvi ollakaan. Wheelhop loppui välittömästi. Välillä kolisee kyllä, kireydestä riippuen. Jotku on hiljentänyt tällaiset pätkällä puutarhaletkua.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
-Growing Up Is Overrated-
Re: Traction bar
Korviinko ne letkunpätkät pannaan?jls kirjoitti:Mulla on itse tehdyt caltracs kopiot. Ei nyt ihan huomaamattomat, mutta ei tarvi ollakaan. Wheelhop loppui välittömästi. Välillä kolisee kyllä, kireydestä riippuen. Jotku on hiljentänyt tällaiset pätkällä puutarhaletkua.

- jls
- Addikti
- Viestit: 382
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
- Auto: 1965 Fastback 351
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Traction bar
Kireydestä johtuen. Jos on hitusen löysällä ja ajaa pomppuun, metalliputki lyö jousta vastaan ja kolahtaa. Amerikan pojat on laittanu ko. putken päälle pätkän letkua, jolloin caltracsit voi jättää löysemmällekin eikä kuulu metallista kolahdusta.
Ja kuten sanoit, ei kuulu sittenkään jos tunkee ne letkut korviin. Toisaalta mun mielestä V8:ssa on jotain vikaa, jos käyntiäänen ylittää joku muu ääni. Eli tämäkin kolina korjattavissa avarammalla pakoputkella.
Ja kuten sanoit, ei kuulu sittenkään jos tunkee ne letkut korviin. Toisaalta mun mielestä V8:ssa on jotain vikaa, jos käyntiäänen ylittää joku muu ääni. Eli tämäkin kolina korjattavissa avarammalla pakoputkella.

Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
-Growing Up Is Overrated-
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Traction bar
Viimeinen kommentti on niin taivaan tosi!!jls kirjoitti:Kireydestä johtuen. Jos on hitusen löysällä ja ajaa pomppuun, metalliputki lyö jousta vastaan ja kolahtaa. Amerikan pojat on laittanu ko. putken päälle pätkän letkua, jolloin caltracsit voi jättää löysemmällekin eikä kuulu metallista kolahdusta.
Ja kuten sanoit, ei kuulu sittenkään jos tunkee ne letkut korviin. Toisaalta mun mielestä V8:ssa on jotain vikaa, jos käyntiäänen ylittää joku muu ääni. Eli tämäkin kolina korjattavissa avarammalla pakoputkella.


Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey