Täytyy vielä lisätä aiempaan kirjoitukseen, että Kokkolassa oli tuohon aikaan erittäin vahva "FoMoCo-klikki", joka osaltaan vaikutti myös suuntautumiseen myöhemmin.
Hävettää tunnustaa, että itse kärräilin ensimmäiset 13 vuotta -77 4WD letukalla, mutta kuten eräs Fordisti ystäväni sanoi, koskaan ei ole liian myöhäistä parantua
Kerronpa tässä "Holmin Helmestä" vielä erään hauskan tarinan Reijon itsensä kertomana:
Muistatte varmaan -80 luvun puolivälistä tämän "nuorisotykin, 205GTI-Pökötin"? Oli siihen aikaan kovan rassin maineessa ?
Noh, Reijo ajeli Mustangillaan varsin rauhalliseen tyyliinsä nopeusrajoitusten mukaan eräänä kesäiltana Kokkolasta kohti Jyväskylää, kun tällainen ed. mainittu "härpäke" meni ohi jossain Saarijärven lähistöllä. 3 lippispäistä nuorempaa jannua Pökötissä, nupit pyörien ja virnuillen haastettiin Mustangia kisaan. Reijoa rupesi hiljalleen kismittämään toistuva Peugeotin käyttäytyminen edessä. Sitä kun "tyyräiltiin" siten, että välistä lähdettiin hirveeseen vedätykseen edestä ja sitten himmattiin jarruilla liki etupuskuriin kiinni ja taidettiin siinä hidastaa matkantekoa aina alle sallitunkin? Noh, tarinassa on hyvä opetus, että vääntöä näissä kahdessa autossa on eri tavalla ! Alkoi ns. "mäkiosuudet" ja valtatie 13:a löytyy muutamia mukavia pitkiä mäkiä. Tällaisen mäen tullessa eteen Reijo tokaisi silloiselle tyttöystävälleen, että pidähän vähä kiinni.
Reijon sanojen mukaan hän teki silloin jotain semmosta, ettei pojat Pökötissä välttämättä vieläkään ymmärrä mitä tapahtui seuraavaksi? Pitkän ylämäen alkaessa edellä menevässä GTI:ssä kääntyivät lipat kohti kulkusuuntaa ja Reijo painoi kaasupedalin lattiaan vasemmalla kaistalla ylämäkeen ! Ei kuulemma näkynyt kyseistä "kisakumppania"
tämän jälkeen enää edessä, eikä liioin takana ja sai ajaa ihan rauhassa loppumatkan Jyväskylään
Reijon tuntien, tämä juttu lienee täysin faktaa. Herra kun ei pahemmin ole koskaan paskaa jauhanut, eikä kehuskellut saavutuksillaan.