Lokar käsijarrukahvan asennus kardaanitunneliin Earlyssä
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Lokar käsijarrukahvan asennus kardaanitunneliin Earlyssä
Vinkkejä jos joku muu on tämmöistä asentamassa, että saisi kerralla kohdilleen asennuksen.
Auto 66 ht.
Kun itsellä tuli käsijarruvaijereiden asennus ajankohtaiseksi (levyjarrut tuli taakse) ja pähkäilin tuota vaijereiden asennusta, niin huomasin Lokarilla olevan kardaanitunneliin jälkiasennettavan käsijarrumekanismin.
Löytyi myös muutama artikkeli/blogikin asennuksesta:
http://1970boss302.blogspot.fi/2011/06/ ... -cowl.html
http://www.mustangandfords.com/techarti ... e_install/
Takajarrupaketin mukana oli tullut universal käsijarruvaijerisetti, Lokar EC-81FU.
Lokarin koodit käsijarrukahvalle:
EHB-7000F LOKEHB7000F
ja nahkasuojalle:
70EHBF LOK70EHBF
Semmoinen ongelma tuli, että jos kahvan asensi artikkelin/blogin mukaan, niin kardaani otti kiinni mekanismiin (kun kokeili kardaanin liikeradan).
Muutin asennusrautojen asennon toisin päin ja porasin vielä uudet reiät noihin rautoihin ja leikkasin ylimääräiset pois: Sitten kardaanitunneliin tuli pistehitsattua 1,5 mm:n levystä laaja-alainen vahvike, johon hitsasin kiinnityspultit ja vaijereiden tukiraudan: Kahva työnnetään alakautta kiinnitysvaiheessa.
Auto 66 ht.
Kun itsellä tuli käsijarruvaijereiden asennus ajankohtaiseksi (levyjarrut tuli taakse) ja pähkäilin tuota vaijereiden asennusta, niin huomasin Lokarilla olevan kardaanitunneliin jälkiasennettavan käsijarrumekanismin.
Löytyi myös muutama artikkeli/blogikin asennuksesta:
http://1970boss302.blogspot.fi/2011/06/ ... -cowl.html
http://www.mustangandfords.com/techarti ... e_install/
Takajarrupaketin mukana oli tullut universal käsijarruvaijerisetti, Lokar EC-81FU.
Lokarin koodit käsijarrukahvalle:
EHB-7000F LOKEHB7000F
ja nahkasuojalle:
70EHBF LOK70EHBF
Semmoinen ongelma tuli, että jos kahvan asensi artikkelin/blogin mukaan, niin kardaani otti kiinni mekanismiin (kun kokeili kardaanin liikeradan).
Muutin asennusrautojen asennon toisin päin ja porasin vielä uudet reiät noihin rautoihin ja leikkasin ylimääräiset pois: Sitten kardaanitunneliin tuli pistehitsattua 1,5 mm:n levystä laaja-alainen vahvike, johon hitsasin kiinnityspultit ja vaijereiden tukiraudan: Kahva työnnetään alakautta kiinnitysvaiheessa.
Viimeksi muokannut starsky, 05 Joulu 2013, 20:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Lokar käsijarrukahvan asennus kardaanitunneliin Earlyssä
Reiän sijainti tunnelissa:
Kahva yläpuolelta nähtynä:
Ja alapuolelta kun vaijerit sovitettu:
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Lokar käsijarrukahvan asennus kardaanitunneliin Earlyssä
Vaijerit kiinnitin pohjaan kiinnikkeillä kolmesta kohtaa, jotta nuolevat pohjaa ja eivät kosketa pakoputkiin eivätkä kardaaniin. Lisäksi linjaus mahdollisimman suora.
Kirjoittelen keväällä sitten noiden toiminnasta lisää ja kuvat kun lattiamattokin on paikoillaan.
Kirjoittelen keväällä sitten noiden toiminnasta lisää ja kuvat kun lattiamattokin on paikoillaan.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Lokar käsijarrukahvan asennus kardaanitunneliin Earlyssä
Miltäs toi kahva noin muuten tuntuu? Itse myös harkinnut siirtoa tunneliin! Riittävän tukeva?
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Lokar käsijarrukahvan asennus kardaanitunneliin Earlyssä
Jämäkän oloinen on ja noiden artikkeleidenkin mukaan ollut jo markkinoilla jo tuon 5 vuotta (päivätty 2008 puolelle), eli eiköhän ole jo lastentaudit poistuneet.
En kyllä tiedä saako enää museorekisteriin jos tuommoisen asentaa, mutta saahan sen tarvittaessa poistettua. Oma ei ole sinne kyllä menossakaan.
En kyllä tiedä saako enää museorekisteriin jos tuommoisen asentaa, mutta saahan sen tarvittaessa poistettua. Oma ei ole sinne kyllä menossakaan.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Lokar käsijarrukahvan asennus kardaanitunneliin Earlyssä
Mistä hankit ja mihin hintaan??
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: Lokar käsijarrukahvan asennus kardaanitunneliin Earlyssä
Laita mullekkin.starsky kirjoitti:Laitan yv:n
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Lokar käsijarrukahvan asennus kardaanitunneliin Earlyssä
OK, laittakaa suoraan yv, jos kiinnostaa mistä hankin nuo.
Uskoisin kyllä löytyvän miltä tahansa meidän kerholehdessä mainostavalta toimittajalta noilla koodeilla.
Tapana on kuitenkin ollut, ettei suosita ketään suoraan täällä foorumilla, jos olen oikein hahmottanut.
Uskoisin kyllä löytyvän miltä tahansa meidän kerholehdessä mainostavalta toimittajalta noilla koodeilla.
Tapana on kuitenkin ollut, ettei suosita ketään suoraan täällä foorumilla, jos olen oikein hahmottanut.
- JYK-90
- Addikti
- Viestit: 426
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018 - Paikkakunta: Vesilahti
Re: Lokar käsijarrukahvan asennus kardaanitunneliin Earlyssä
Mulla ollut sama käsijarrun kahva 65:ssa parin vuoden verran. Tein ensimmäisen version kuten sulla, eli kahvalle reikä kardaanitunneliin ja vaierit alapuolelle. Matalassa autossa vaijerin kiristysosa alkoi kuitenkin raapia kardaaniin, joten viime talvena lattioiden vaihdon yhteydessä muutin vaijereiden reitityksen tunnelin yläpuolelle ja nostin kahvaa siten että se on kokonaisuudessaan kabiinissa. Kahva on ok käyttää ja toimii hyvin erillisten mekaanisten käsijarru satuloiden kanssa.
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
- jls
- Addikti
- Viestit: 382
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
- Auto: 1965 Fastback 351
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Lokar käsijarrukahvan asennus kardaanitunneliin Earlyssä
Mä laitoin fox-koppasen käsijarrukahvan samaan paikkaan 65:seen. Ostin ebaysta, ei maksa juuri mitään. Omani taisi olla cobrasta, siinä on nahkapäällysteinen kahva.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
-Growing Up Is Overrated-
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Lokar käsijarrukahvan asennus kardaanitunneliin Earlyssä
Kahva näyttää kabiinin puolelta verhoilun asennuksen jälkeen tältä:
Jarruvoima oli katsastuksessa ok. En kyllä tiedä kuinka kovaa inssi joutui kahvaa vetämään.
Laajempi käyttökokemus odotuttaa nyt ensi kesään (konerikko) . Muutaman kerran käytin käsijarrua varmuuden vuoksi p-asennon lisänä.
Takajarrut minulla Cobra SN-95.
Jos joku haluaa lisäkuvia tai infoa asennuksesta, niin jatkoon viestiä tai yv. Auto on tallissa öljymontun päällä ympäri vuoden, joten lisäkuvien otto on helppoa.
Jarruvoima oli katsastuksessa ok. En kyllä tiedä kuinka kovaa inssi joutui kahvaa vetämään.
Laajempi käyttökokemus odotuttaa nyt ensi kesään (konerikko) . Muutaman kerran käytin käsijarrua varmuuden vuoksi p-asennon lisänä.
Takajarrut minulla Cobra SN-95.
Jos joku haluaa lisäkuvia tai infoa asennuksesta, niin jatkoon viestiä tai yv. Auto on tallissa öljymontun päällä ympäri vuoden, joten lisäkuvien otto on helppoa.
- jls
- Addikti
- Viestit: 382
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
- Auto: 1965 Fastback 351
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Lokar käsijarrukahvan asennus kardaanitunneliin Earlyssä
Tuliko tuo nahkainen pussi ja kirkas kehä kahvan mukana? Onko kehä kiinni auton pohjassa? Mun pitäis tuommonen pussi kehitellä jostakin.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
-Growing Up Is Overrated-
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Lokar käsijarrukahvan asennus kardaanitunneliin Earlyssä
Vastaus vähän viipyi, kun unohtui laittaa ketju seurantaan.jls kirjoitti:Tuliko tuo nahkainen pussi ja kirkas kehä kahvan mukana? Onko kehä kiinni auton pohjassa? Mun pitäis tuommonen pussi kehitellä jostakin.
Nahkapussi ja kehä on tuo erillinen 70EHBF LOK70EHBF setti. Kehä ruuvattu neljällä ruuvilla kardaanitunneliin verhoilumaton läpi.
Re: Lokar käsijarrukahvan asennus kardaanitunneliin Earlyssä
Minkä ihmeen takia tuo käkkärikahva pitää tunkea tuohon keskelle tunnelia. Sen kun saa nätisti ja toimivasti penkin ja tunnelin väliin, ei tule törsöttämään rumasti keskelle tunnelia. Monesta uudesta autosta löytyy juurikin tuo kuvaamani penkin ja tunnelin väliin siististi toteutettu käkkäri, yhdellä vaierilla lähtö kahvalta. Itse toteuta sellasen vaikkakin nykyinenkin toimii hyvin kun se sa viritettyä herkäsi ja toimivaksi. Toisaalta tuolla seisontajarrulla ei tee mitään automaatti vaihteisessa kattilassa.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302