4-pulttisista ---> 5-pulttisiin, akselistomuutokset?

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

4-pulttisista ---> 5-pulttisiin, akselistomuutokset?

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Otsikonmukaiset muutokset kutosmustiin saattais olla edessä jos haluais enemmän vannevaihtoehtoja. Siis tarkoituksena muuttaa kutosmustin akselit 5-pulttisiksi ilman sitä pelkoa että kone muuttuisi. Tulee pysymään kutosena, tyttären käyttöön kesäautoksi kun tulee. Eli minimissään, mitä täytyy muuttaa akselistoissa(edessä+takana) että 5-pulttivanteet saa autoon?
Kiitokset etukäteen asiantuntevista vastauksista.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: 4-pulttisista ---> 5-pulttisiin, akselistomuutokset?

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

:shock: Minkä ikäisestä autosta lienee kyse?
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: 4-pulttisista ---> 5-pulttisiin, akselistomuutokset?

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Homer65 kirjoitti::shock: Minkä ikäisestä autosta lienee kyse?
No voi rähmä :oops:
Siis -66 HT L6....
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: 4-pulttisista ---> 5-pulttisiin, akselistomuutokset?

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

...ja sitten sama jarrurummuille. Laittasit vaan tytölle siihen samalla sitten kasin jarrut...
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: 4-pulttisista ---> 5-pulttisiin, akselistomuutokset?

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Antti66HT kirjoitti:...ja sitten sama jarrurummuille. Laittasit vaan tytölle siihen samalla sitten kasin jarrut...
Samaa mieltä!! Jarruihin kannattaa panostaa, varsinkin "harjotteluautossa".
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: 4-pulttisista ---> 5-pulttisiin, akselistomuutokset?

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Palataas ihan alkutekijöihin. Minkäslainen vannevalikoima on nyt noihin 4-pulttisiin akseleihin? Mikä on muuten pulttijako? Minkälaisen ET:n omaavat vanteet ovat sopivat?
Laiska kun olen, kysyn täältä.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: 4-pulttisista ---> 5-pulttisiin, akselistomuutokset?

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Pulttijako on 4x4.5 eli 4x114.3 noin milleiksi muutettuna. Löytyy mm. moneista japseista..
eeeteeestä en ossoo sanoo..
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: 4-pulttisista ---> 5-pulttisiin, akselistomuutokset?

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Ville K kirjoitti:Pulttijako on 4x4.5 eli 4x114.3 noin milleiksi muutettuna. Löytyy mm. moneista japseista..
eeeteeestä en ossoo sanoo..

Nykyauton vanteissa joutunee käyttään spacereita!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: 4-pulttisista ---> 5-pulttisiin, akselistomuutokset?

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Homer65 kirjoitti:
Ville K kirjoitti:Pulttijako on 4x4.5 eli 4x114.3 noin milleiksi muutettuna. Löytyy mm. moneista japseista..
eeeteeestä en ossoo sanoo..

Nykyauton vanteissa joutunee käyttään spacereita!
Varmaan joutuukin.. Eikä ne näytä hyviltä vanhaan autoon.. Mutta eipä taida uudemmissa oikein ollakaan 4-pulttijakoa? Noihin vanhoihin takavetojapseihin saa esim. aika maukkaan näköisiä tykkivanteita yms.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: 4-pulttisista ---> 5-pulttisiin, akselistomuutokset?

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Selailin nettiä. Näyttää löytyvän tolla pulttijakohaulla kutosmustiin oikeella BS:llä hienoja vanteita. Eikä oo ihan kauheen hintasiakaan. Tuntuis nyt siltä ettei kannata akseleita VANTEIDEN takia alkaa muuttelemaan...
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: 4-pulttisista ---> 5-pulttisiin, akselistomuutokset?

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Laita ny jarrut ainakin kaksipiirisiksi, ehkä tehostin, kun kyseessä kauniimman kansanosan edustaja!!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: 4-pulttisista ---> 5-pulttisiin, akselistomuutokset?

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Homer65 kirjoitti:Laita ny jarrut ainakin kaksipiirisiksi, ehkä tehostin, kun kyseessä kauniimman kansanosan edustaja!!
Nojuu, näistä ei tingitä, on sentään omasta kullanmurusta kyse... Jarrupääsylkky tulee 2-piiriseks, kuin myös koko auto käydään täydellisesti läpi että on, auton vuosimalli huomioiden, turvallinen kesäauto tuolla kokoajan lisääntyvässä liikennevirrassa.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
miksu11
Addikti
Viestit: 152
Liittynyt: 10 Syys 2012, 21:25
Auto: Mustang 1966 HT
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 4-pulttisista ---> 5-pulttisiin, akselistomuutokset?

Viesti Kirjoittaja miksu11 »

Homer65 kirjoitti:Laita ny jarrut ainakin kaksipiirisiksi, ehkä tehostin, kun kyseessä kauniimman kansanosan edustaja!!
Ilman muuta kasin jarrut kulmiin ja kakspiirisiks..Jarruihin kannattaa kyl panostaa!Rupee samalla vannevaihtoehtoja löytyyn ihan eri malliin :)
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Re: 4-pulttisista ---> 5-pulttisiin, akselistomuutokset?

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Moro

Jos et kasin jarruja laita niin hae Niemensivulta levyt siihen eteen löytyy muistaakseni hyllystä nelipulttisena.

Juha
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: 4-pulttisista ---> 5-pulttisiin, akselistomuutokset?

Viesti Kirjoittaja Make67 »

1223 kirjoitti:Moro

Jos et kasin jarruja laita niin hae Niemensivulta levyt siihen eteen löytyy muistaakseni hyllystä nelipulttisena.

Juha
Tämä pitää pitää mielessä!
Kiitti!
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Vastaa Viestiin