Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Onko perää , että osa etupään nivelistä ( jos laitetaan uutta ) täytyy kiristää vasta , kun auto pudotetaan pois pukkiloilta . Kuulemma nivel jää silloin oikeaan asentoon , eikä lähde heti kulumaan pilalle . Onko kenelläkään parempaa tietoa asiasta .
Niin, mistähän kysyjä nyt puhuu? Kyllä nivelen pitää se liikevaransa liikkua
vapaasti riippumatta siitä missä asennossa se kiristetään. Vulkanoidut
kumi/metalli puslat on sitten eri juttu. Mutta ei niissäkään aina automaattisesti
ole se kiristysasento se missä auto paino päällä lepää. Mutta jos muuta
asentoa ei tiedä, on varmaan juurikin paras kohta kiristää ne puslat auto
"normaaliasennossa".
Aiheeseen hieman liittyen: Alatukivarren kiinnityspultti/mutteri. Onko siinä alunperin lukkomutteri? Minulla viime kesänä toisen puolen kiinnitys oli melkein irronnut. Mutteri oli vielä jonkin verran kierteellä pultin päässä. No onneksi oli "nipottaja" kats.inssi joka sen huomasi.
Humpuukia koko juttu, ainoastaan kumipuslat kiritää vastsa kun on pyörillän, eikä sekään ole välttämättömyys kyllä ne tehtaalla päräyttää mutterit kiinni riipuksissa ollessa. Eli unohtakaa koko homma ja tehkää jotain mielenkiintoisempaa.