Nasta vs. kitka

Yleisiä autoharrastusta koskevia asioita ja höpinöitä. Ei tekniset kysymykset yms.

Valvoja: Ville K

Kummat on paremmat/yleiskäyttöisemmät?

Nastarenkaat
37
65%
Kitkarenkaat
20
35%
 
Ääniä yhteensä: 57

Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: Nasta vs. kitka

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Firebolt kirjoitti:Vai ettei makelle tuu foordia
Jätinpä tahallani selventämättä... :-) . Näitä EuroFORDeja tarkoitin tuossa viestissäni.... :wink:
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Nasta vs. kitka

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Työkseen ku ajelee huonoja teitä, lähes metsäautoteitä, paskalla Ooppelilla, ei tulisi mieleenkään kokeilla kitkoja kun ei nastoillakaan tahdo mennä.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Nasta vs. kitka

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Nyt on homerilla työturvallisuutta laiminlyöty pahasti, eihän sitä ooppelilla saa työkseen ajaa! :asking02: :backtotopic:
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Nasta vs. kitka

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Firebolt kirjoitti:Nyt on homerilla työturvallisuutta laiminlyöty pahasti, eihän sitä ooppelilla saa työkseen ajaa! :asking02: :backtotopic:
:lol: :lol: :lol: Saako tätä lainata? Jos tulee "päällikön" kanssa puhetta. :devilhehe:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Nasta vs. kitka

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Homer65 kirjoitti:
Firebolt kirjoitti:Nyt on homerilla työturvallisuutta laiminlyöty pahasti, eihän sitä ooppelilla saa työkseen ajaa! :asking02: :backtotopic:
:lol: :lol: :lol: Saako tätä lainata? Jos tulee "päällikön" kanssa puhetta. :devilhehe:
Lainaa lainaa :D
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: Nasta vs. kitka

Viesti Kirjoittaja Jukka »

kaara91 kirjoitti:Eipähän noiden nastarenkaiden pito ole mennyt kuin huonompaan suuntaan. Joku varmaan muistaa -70 luvun kometa nastat. Silloin ei ajateltu teiden pintoja. Nastat tuli monta milliä ulos ja jokainen valmistaja kehui paremmuudellaan jarrutusmatkan lyhyyttä jäällä.
Ihanko vakavissasi heitit tuon väitteen?
Vai oliko tuossa kyse ralli-/jääratarenkaista?
Jos kyse oli ihan siviilikummeista niin katsos kuvaa ja mieti asiaa uudestaan.
Aika kultaa muistot?? :LMAO: :LMAO: :LMAO:
Kuva on valitettavasti hiukan vanha ja siitä puuttuu useita naapuripitäjän rengastehtaan tuotteita.
winter_tyres_history.jpg
-Jukka-
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: Nasta vs. kitka

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Arto65FB kirjoitti: Ajelin pitkään katua, jossa oli ha- ja bussikaista, kyllä siinä bussikaistalla saattoi olla syvemmät urat kesän jälkeen kuin ha-kaistalla talven jälkeen, eli umpiluisimmilta nastojen vastustajilta saattaa jäädä tuo Kaaran raskaan liikenteen vaikutus huomaamatta.
Menee OT:n puolelle mutta menköön...
Mä lakkasin valittamasta Suomen uraisista teistä sen jälkeen kun ajoin bussia Ukrainassa. :shock:
Tiessä olevat urat olivat syvät ja kulmikkaat eikä niistä meinannut päästä pois.
No, ei ne tiet tosin muutenkaan joka paikassa olleet ihan meikäläisellä tasolla. :backtotopic: :backtotopic: :backtotopic:
-Jukka-
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: Nasta vs. kitka

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Tää alkais olemaan taas ajankohtainen aihe. :sorry:
-Jukka-
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Nasta vs. kitka

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Jukka kirjoitti:
Arto65FB kirjoitti: Ajelin pitkään katua, jossa oli ha- ja bussikaista, kyllä siinä bussikaistalla saattoi olla syvemmät urat kesän jälkeen kuin ha-kaistalla talven jälkeen, eli umpiluisimmilta nastojen vastustajilta saattaa jäädä tuo Kaaran raskaan liikenteen vaikutus huomaamatta.
Menee OT:n puolelle mutta menköön...
Mä lakkasin valittamasta Suomen uraisista teistä sen jälkeen kun ajoin bussia Ukrainassa. :shock:
Tiessä olevat urat olivat syvät ja kulmikkaat eikä niistä meinannut päästä pois.
No, ei ne tiet tosin muutenkaan joka paikassa olleet ihan meikäläisellä tasolla. :backtotopic: :backtotopic: :backtotopic:
No huuuh.. Oli onneksi kirjotettu vuosi sitten.. :peukku:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Vastaa Viestiin