Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

tästä, kun utelua oli. :idea:
ite ajelin fordin pikkulohkon voimin joskus -80 luvulla ja se ei mikään voimapatti kyllä ollu.
Viimeksi muokannut Galaxie61, 23 Loka 2013, 20:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Suomen tehokkain Ford katupikkulohko

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

No kuka aloittaa..... alle 400 ei varmaan kannata ees kirjoitella. :oops:
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Suomen tehokkain Ford katupikkulohko

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

Topias74 kirjoitti:No kuka aloittaa..... alle 400 ei varmaan kannata ees kirjoitella. :oops:
pikkusen meni pieleen tuo otsikko, olis pitäny olla "suomen tehokkaat katupikkulohkot".
omasta mielestä kaikki on onnistunutta jos tehtaan lukemat on ohitettu.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Suomen tehokkain Ford katupikkulohko

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

lisään vielä että minä en tule sitten mutupohjalta väittämään mitään mistään josta en tiedä mitään. :keppiheppa:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Suomen tehokkain Ford katupikkulohko

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Nythän ollaan asiassa, kun tohon earlykoppaan ei laillisesti isompaa saa laittaakkaan! Omasta dynotettu 407hp, eli seitsemän kaakkia enemmän, mikä oli tavoitteena. Opettelen ajamaan ensin noilla, radalla, katotaan sitten päivityksiä kun on edes ne, jollain lailla, hanskassa. Tollakin tehomäärällä on joskus tullu takavaloja näytettyä isolohkolle, näillä kuskin taidoilla :lol: !!
Niinkuin Mexico toisessa topicissa kirjoitti, 400 hp riittää radallakin aika pitkälle ja tollakin on voimalinjaa testattu ja heikoksi havaittu. Viime kesänä antautui laatikko jolle valmistaja lupaa kestoa 750hp. hen asti. Aiemmin tuli hajoitettua kardaanin ristikot, joka aiheutti sitten pienen peräpäivityksen, noin niinko välillisesti.
Uskaltaako voimapesien omistajat avautua, jää nähtäväksi. Mielenkiinnolla odottelen!!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Re: Suomen tehokkain Ford katupikkulohko

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Ei varmaankaan tehokkain mutta 408W vaparilla ajettu 203km/h loppuja. Samoilla säädöillä pystyy ajamaan kadulla, niin kauan kun bensaa riittää tai korvat kestää.
Mitään ei ole hajonnut koneesta tai voimansiirrosta, so far.. Mutkarataa ei ole ajettu mutta kadulla rankaistu satunnaisesti aika rankasti ja äkkilähtöjä ajettu jonkin verran.
Venttiilikoneistoa ei ole huollettu, ainoastaan venat säädetty kerran vuoteen.
Voimaa on koko kierrosalueella kadulle "liikaa". Tosin vielä on 15-20hp hakematta, seokset jäi huonoiksi ja peltisarjat on surkeat.
Kone maksoi tyhjästä uusina osina tehtynä +10000 eur (osat + koneistukset). Tai no, vanhaa oli vesipumppu ja käytettynä ostettu imusarja.

Nyt voin jo ääneen tunnustaa että isolohko olisi ollut parempi valinta hinta/kW perusteella.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Suomen tehokkain Ford katupikkulohko

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

kaara91 kirjoitti:
Galaxie61 kirjoitti:lisään vielä että minä en tule sitten mutupohjalta väittämään mitään mistään josta en tiedä mitään. :keppiheppa:
Ja mä en ota tähän mitään osaa, kun en tiedä näistä tehoista mitään.
kait sä tiedät mutta et erota iso ja pikkulohkoja toisistaan.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Suomen tehokkain Ford katupikkulohko

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Okei, mulla dynottu 321hv koneesta, jotka nekin tuntuvat ihan kivoilta 3.73 perän ja manuaalin kanssa, mutta siihenkin tottuu. Jalostetaan aina silloin kun on siihen hilloo.... :wink: Kieltämättä mieli tekis ahtaa, tai kasvattaa koneen kokoa 347, tai 363 ,mutta se vaatii Racingin lohkon, tai sitten 351:sestä jalostettu 408 tai 427.
Se kyllä ihmetyttää miksei Windsorin lohkoon ole vielä rakennettu RUISKU-imusarjaa, joka olisi välijäähdytetty ja käypänen esim. kenne bellin ahtimelle, tai whipple tai jollekin muulle uudenaikaiselle ahtimelle! Ostajia varmaan piisais maailmassa! 8)
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Sitä täytyy sitten pohtia oikein ajan kanssa! :D
Avatar
CFR-759
Aina äänessä
Viestit: 1551
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja CFR-759 »

Jatketaampa täällä. CFR:n 347:sta (pelkkä motti dynossa) Sämpy dynottanut -12 CPower 447,2 HP/5900 rpm
(CTorque 616,8 Nm/4100 rpm). Avarammilla peltisarjoilla kokeiltu n. +20 HP. Tämä suunniteltu vielä vääntö
pää-asiana. Mitattu alue 2500-6000 rpm ja vääntö sillävälillä 512-616,8-531 Nm välillä (=riittävä).
Ja kai ne modulaaritkin on pikkulohkoja?
-05 GT vakio -08 Stadia ETY 80/1269 korjattu moottoriteho 315,4 BHP/5465 rpm (431,4 Nm/3855 rpm)
-98 Cobra Procharger -06 (kone tehty jenkeissä) 471,2 RWHP/6495 rpm (439 FtLb/4700-5100 rpm)
-12 Boss 302 vakio -13 Dynojet Pori pyöräteho 398,5 HP/7450 rpm (483,87 Nm/4500 rpm)
Eli näitä voi kukin tulkita oman päänsä mukaan kun yhtään ei ole mitattu samassa paikassa.
Ehkä muutama näistä joskus olis hyvä samassa paikassa testata niin sais vertailukelpoisia lukemia.
Ja muutkin voi avautua jos haluaa tänne.

Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Yksi kunniakkaan uran suomessa elänyt moottori oli Keith Craftin rakentama 351c 4V. Motti tuli Sandbergin Artolle, meni Vileniuksen Japen Fastbackiin, siitä Humalojan ’71 Sportrooffiin päätyen Litjan drag race Fairlaneen. Motti meni Fairlanen mukana Ranskaan, joten kai siitä nyt uskaltaa vähän jo puhua? Tutustuin koneeseen tarkemmin 1997 kun etsin suuntaa omalle vanhalle Fastbackille. Motti olisiihen aikaan aika kiukkuinen pikkulohko, 550 hv tienoilla oleva 351-357 cid – en muista tarkkaan paljonko oli kuutiotuumia, mutta vakio 3,500” iskulla kone oli. Minulla on muistiinpanot moottorista tallella, kun Humaloja omisti moottorin. Olisi se ollut raju pannu tollaiseen early fastbackiin. Vilenius kellotti muistaakseni 11,4 s vartilla ja Humaloja jotain 12s päälle ja kummatkin kotterot olivat täysin katualustoilla ja kärsivät rajuista pito-ongelmista, tämä motti vietti aikaa kadulla aikoinaan.

Moniko vapari tuottaa tänään tuota enemmän 351 – 357 cid iskutilavuudella? Uho tukistanee tätä turpaaniin, mutta odotetaan että Uho saadaan hälytetyksi paikalle.

Ahdettuja modulareita on tullut ilahduttavan paljon, oikein mieltä lämmittää. Tuolla isolohko osiossa käsiteltiin Araon 4-venttiilikansia. Tuollaisia oli eräs kotiseudun mies ostamassa, mutta jostain syystä hanke kariutui. Tämä kiukkuinen pikkulohko on 3,000" iskulla ja 260-270 asteen nokalla (0,050" nostoilla) :shock: Niin ja Trick-flow R kansilla.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

Fastback kirjoitti:Yksi kunniakkaan uran suomessa elänyt moottori oli Keith Craftin rakentama 351c 4V. Motti tuli Sandbergin Artolle, meni Vileniuksen Japen Fastbackiin, siitä Humalojan ’71 Sportrooffiin päätyen Litjan drag race Fairlaneen. Motti meni Fairlanen mukana Ranskaan, joten kai siitä nyt uskaltaa vähän jo puhua? Tutustuin koneeseen tarkemmin 1997 kun etsin suuntaa omalle vanhalle Fastbackille. Motti olisiihen aikaan aika kiukkuinen pikkulohko, 550 hv tienoilla oleva 351-357 cid – en muista tarkkaan paljonko oli kuutiotuumia, mutta vakio 3,500” iskulla kone oli. Minulla on muistiinpanot moottorista tallella, kun Humaloja omisti moottorin. Olisi se ollut raju pannu tollaiseen early fastbackiin. Vilenius kellotti muistaakseni 11,4 s vartilla ja Humaloja jotain 12s päälle ja kummatkin kotterot olivat täysin katualustoilla ja kärsivät rajuista pito-ongelmista, tämä motti vietti aikaa kadulla aikoinaan.

Moniko vapari tuottaa tänään tuota enemmän 351 – 357 cid iskutilavuudella? Uho tukistanee tätä turpaaniin, mutta odotetaan että Uho saadaan hälytetyksi paikalle.

Ahdettuja modulareita on tullut ilahduttavan paljon, oikein mieltä lämmittää. Tuolla isolohko osiossa käsiteltiin Araon 4-venttiilikansia. Tuollaisia oli eräs kotiseudun mies ostamassa, mutta jostain syystä hanke kariutui. Tämä kiukkuinen pikkulohko on 3,000" iskulla ja 260-270 asteen nokalla (0,050" nostoilla) :shock: Niin ja Trick-flow R kansilla.
kansien hankita kaatu muistaakseni siihen ettei niitä ollu just sillon yhtään paria myytävänä. tuo keksintö on kulkenut kelvollisia aikoja jo kauan sitten ihan rautakansilla. en epäile että nyt menisi huonommin.
erilaiset ratkasut on tehty niin että hifistelijää hirvittää ja helposti vois suusta päästä että " ei noin voi.."
toivottavasti omistaja saa sen kytkimen pääsylinterin kytkettyä polkimeen ja tulee vielä joku kerta natikoihin kokeilemaan.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Mulla on kai yksi tehokkaimmista.
Vapari ruisku 334 cid.
++500 hp
+600 Nm
Helyt on sitä luokkaa, että kestää varmaan tuonne 1Khp korville.

Tämä tulee myyntiin!
Täydellisenä pulttaa kiinni Bensa ja sähkö.
tai
Jotenkin pienemmissä erissä.
Liitteet
P1060346.jpg
IMG_1313.jpg
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
MrFairlane
Aktiivi
Viestit: 138
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:17

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja MrFairlane »

Hmm...ei ole tullut vielä topikkia nimeltä Suomen tehokkaimmat Ford katu-Y-Lohkot.

Ja taitaisi muutenkin olla aika hiljaista keskustelu niistä Mustang-foorumilla tai ylipäätänsä Euroopassa. :(
'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Suomen tehokkaat Ford katupikkulohkot

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

MrFairlane kirjoitti:Hmm...ei ole tullut vielä topikkia nimeltä Suomen tehokkaimmat Ford katu-Y-Lohkot.

Ja taitaisi muutenkin olla aika hiljaista keskustelu niistä Mustang-foorumilla tai ylipäätänsä Euroopassa. :(
:lol: Noh sää sanoit ton itte!!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Vastaa Viestiin