ite ajelin fordin pikkulohkon voimin joskus -80 luvulla ja se ei mikään voimapatti kyllä ollu.
pikkusen meni pieleen tuo otsikko, olis pitäny olla "suomen tehokkaat katupikkulohkot".Topias74 kirjoitti:No kuka aloittaa..... alle 400 ei varmaan kannata ees kirjoitella.
kait sä tiedät mutta et erota iso ja pikkulohkoja toisistaan.kaara91 kirjoitti:Ja mä en ota tähän mitään osaa, kun en tiedä näistä tehoista mitään.Galaxie61 kirjoitti:lisään vielä että minä en tule sitten mutupohjalta väittämään mitään mistään josta en tiedä mitään.
kansien hankita kaatu muistaakseni siihen ettei niitä ollu just sillon yhtään paria myytävänä. tuo keksintö on kulkenut kelvollisia aikoja jo kauan sitten ihan rautakansilla. en epäile että nyt menisi huonommin.Fastback kirjoitti:Yksi kunniakkaan uran suomessa elänyt moottori oli Keith Craftin rakentama 351c 4V. Motti tuli Sandbergin Artolle, meni Vileniuksen Japen Fastbackiin, siitä Humalojan ’71 Sportrooffiin päätyen Litjan drag race Fairlaneen. Motti meni Fairlanen mukana Ranskaan, joten kai siitä nyt uskaltaa vähän jo puhua? Tutustuin koneeseen tarkemmin 1997 kun etsin suuntaa omalle vanhalle Fastbackille. Motti olisiihen aikaan aika kiukkuinen pikkulohko, 550 hv tienoilla oleva 351-357 cid – en muista tarkkaan paljonko oli kuutiotuumia, mutta vakio 3,500” iskulla kone oli. Minulla on muistiinpanot moottorista tallella, kun Humaloja omisti moottorin. Olisi se ollut raju pannu tollaiseen early fastbackiin. Vilenius kellotti muistaakseni 11,4 s vartilla ja Humaloja jotain 12s päälle ja kummatkin kotterot olivat täysin katualustoilla ja kärsivät rajuista pito-ongelmista, tämä motti vietti aikaa kadulla aikoinaan.
Moniko vapari tuottaa tänään tuota enemmän 351 – 357 cid iskutilavuudella? Uho tukistanee tätä turpaaniin, mutta odotetaan että Uho saadaan hälytetyksi paikalle.
Ahdettuja modulareita on tullut ilahduttavan paljon, oikein mieltä lämmittää. Tuolla isolohko osiossa käsiteltiin Araon 4-venttiilikansia. Tuollaisia oli eräs kotiseudun mies ostamassa, mutta jostain syystä hanke kariutui. Tämä kiukkuinen pikkulohko on 3,000" iskulla ja 260-270 asteen nokalla (0,050" nostoilla)Niin ja Trick-flow R kansilla.
MrFairlane kirjoitti:Hmm...ei ole tullut vielä topikkia nimeltä Suomen tehokkaimmat Ford katu-Y-Lohkot.
Ja taitaisi muutenkin olla aika hiljaista keskustelu niistä Mustang-foorumilla tai ylipäätänsä Euroopassa.