Runkonyhdistäjät

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Runkonyhdistäjät

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Sitä sanotaan, että pitäis hitsailla kiinni palkoja esim. 5 cm välein ja 5 cm palko, silloin ei repeä koko rungonyhdistäjä kerralla vaan vain 5 cm palko kerrallaan... Tiiä sitten, vielä ei ole revennyt vaikka kokomatkalta ammuttiin kiinni täälläkin.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: Runkonyhdistäjät

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Kuinkahan paljon nuo huonekaluputki viritykset mahtaa antaa lisä jäykkyyttä alustaan. Ei kovinkaan paljon, ehkä mielen rauhaa hivenen. En ole viellä nähnyt yhtään oikea oppisesti tehtyä etu ja taka runkopalkkien yhdistystä, mitä täällä on esitelty hinoina virityksinä. Materiaalin on oltava RHS luokituksen mukaista tavaraa jos aiotaan saada alustaan oikea oppinen lujuus, tai kromimoly putkea käyttäin.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: Runkonyhdistäjät

Viesti Kirjoittaja hannu »

ROKI kirjoitti:Kuinkahan paljon nuo huonekaluputki viritykset mahtaa antaa lisä jäykkyyttä alustaan. Ei kovinkaan paljon, ehkä mielen rauhaa hivenen. En ole viellä nähnyt yhtään oikea oppisesti tehtyä etu ja taka runkopalkkien yhdistystä, mitä täällä on esitelty hinoina virityksinä. Materiaalin on oltava RHS luokituksen mukaista tavaraa jos aiotaan saada alustaan oikea oppinen lujuus, tai kromimoly putkea käyttäin.
Käypäs Roki tuolla tuolla Hakalan Harrin pajalla katsomassa, niin ehkä pikkasen saat valaisua asiaan. Harrin EI TARVITSE täällä "huudella" hyvyyttään !!!!
:wink:
Avatar
kari gt
Mega-addikti
Viestit: 827
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 20:51
Auto: ford mustang gt 1996 convertible
Paikkakunta: lahest

Re: Runkonyhdistäjät

Viesti Kirjoittaja kari gt »

mulla on hhp tekemät runkoyhdistäjät ja on niinstä apua ainakin tossa meidän avossa ,auto oli enne semmoinen letku et sisäpeilistä ei kiihdyttäessä näkynyt kuin värisevä kuva jäykisteen jälkeen saa jo kuvasta selvääkin mie oon ainakin ollut tyytyväin :D
live fast die young and have fun
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: Runkonyhdistäjät

Viesti Kirjoittaja Jukka »

hannu kirjoitti:
ROKI kirjoitti:Kuinkahan paljon nuo huonekaluputki viritykset mahtaa antaa lisä jäykkyyttä alustaan. Ei kovinkaan paljon, ehkä mielen rauhaa hivenen. En ole viellä nähnyt yhtään oikea oppisesti tehtyä etu ja taka runkopalkkien yhdistystä, mitä täällä on esitelty hinoina virityksinä. Materiaalin on oltava RHS luokituksen mukaista tavaraa jos aiotaan saada alustaan oikea oppinen lujuus, tai kromimoly putkea käyttäin.
Käypäs Roki tuolla tuolla Hakalan Harrin pajalla katsomassa, niin ehkä pikkasen saat valaisua asiaan. Harrin EI TARVITSE täällä "huudella" hyvyyttään !!!!
:wink:
Hannun kanssa täysin samaa mieltä!
Tallipäällikön avo-Fox on helevetin hyvä erimerkki tuosta Harrin osaamisesta.
Ei ole kori vetelä ja alusta toimii!
-Jukka-
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: Runkonyhdistäjät

Viesti Kirjoittaja Jukka »

fox50 kirjoitti: Eipä oo vastaan tullu tehdasvalmesteisiakaan autoja, missä joku jumalaton palkki koria tukisi.
Voisikohan olla että jotkut autot olisivat "hieman" paremmin suunniteltuja korien ja alustan osalta kuin esim. Fox-Mustangit?
-Jukka-
Avatar
BYM-1
Aktiivi
Viestit: 55
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 16:20
Auto: Ford Mustang Fastback 1965 BYM-1 autokouluauto
Ford Mustang 2005 V6 Agentti kesäkäyttis
Paikkakunta: Tuusula

Re: Runkonyhdistäjät

Viesti Kirjoittaja BYM-1 »

Tossa näkyy osittain Hakalan HHP jäykistäjät -67 alla, toimii.

Kuva

Uploaded with ImageShack.us
#0001#
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: Runkonyhdistäjät

Viesti Kirjoittaja Late »

http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 8&start=15

Jos tämä topic ehkä vähän lipsahtanutkin sivuraiteelle niin tuossa on lisää keskustelua ns lattiatasolta ja kuvia aiheesta runkojäykisteet.
Late

-84 Mustang SVO
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: Runkonyhdistäjät

Viesti Kirjoittaja ROKI »

hannu kirjoitti:
ROKI kirjoitti:Kuinkahan paljon nuo huonekaluputki viritykset mahtaa antaa lisä jäykkyyttä alustaan. Ei kovinkaan paljon, ehkä mielen rauhaa hivenen. En ole viellä nähnyt yhtään oikea oppisesti tehtyä etu ja taka runkopalkkien yhdistystä, mitä täällä on esitelty hinoina virityksinä. Materiaalin on oltava RHS luokituksen mukaista tavaraa jos aiotaan saada alustaan oikea oppinen lujuus, tai kromimoly putkea käyttäin.
Käypäs Roki tuolla tuolla Hakalan Harrin pajalla katsomassa, niin ehkä pikkasen saat valaisua asiaan. Harrin EI TARVITSE täällä "huudella" hyvyyttään !!!!
:wink:
Eihän täällä kukaan mitään hyvyyttään ole huudellut, vaan kyseen alaistanut vaan putkihässäköiden toimivuuden. Tietääkseni ei ole kielletty missään instansissa sitä, että ei voi kyseen alaistaa jotakin asiaa. Huudellan nyt sitten piruutaankin että ei tarvitse mennä harrin pajalle, kun saan tehtyä vastaavia asioita omalla pajallani jos ja kun on tarvis.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Runkonyhdistäjät

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Vedetääs tässäkin topikissa vähän happea välillä, ei tää niin vakavaa oo.. :wink:
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: Runkonyhdistäjät

Viesti Kirjoittaja hannu »

:backtotopic: :peukku:
Ville K kirjoitti:Vedetääs tässäkin topikissa vähän happea välillä, ei tää niin vakavaa oo.. :wink:
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Runkonyhdistäjät

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

ROKI kirjoitti:
hannu kirjoitti:
ROKI kirjoitti:Kuinkahan paljon nuo huonekaluputki viritykset mahtaa antaa lisä jäykkyyttä alustaan. Ei kovinkaan paljon, ehkä mielen rauhaa hivenen. En ole viellä nähnyt yhtään oikea oppisesti tehtyä etu ja taka runkopalkkien yhdistystä, mitä täällä on esitelty hinoina virityksinä. Materiaalin on oltava RHS luokituksen mukaista tavaraa jos aiotaan saada alustaan oikea oppinen lujuus, tai kromimoly putkea käyttäin.
Käypäs Roki tuolla tuolla Hakalan Harrin pajalla katsomassa, niin ehkä pikkasen saat valaisua asiaan. Harrin EI TARVITSE täällä "huudella" hyvyyttään !!!!
:wink:
Eihän täällä kukaan mitään hyvyyttään ole huudellut, vaan kyseen alaistanut vaan putkihässäköiden toimivuuden. Tietääkseni ei ole kielletty missään instansissa sitä, että ei voi kyseen alaistaa jotakin asiaa. Huudellan nyt sitten piruutaankin että ei tarvitse mennä harrin pajalle, kun saan tehtyä vastaavia asioita omalla pajallani jos ja kun on tarvis.
Mulla on ainakin tommottet, Ikaalisissa laitetut, "huonekaluputket" alustassa ja ero vanhaan on valtaisa. Harrin sanoja asennushetkellä saanen lainata: "jäykimpiä alustoja, näissä earlyissa, mitä olen nähnyt". Lausuttu siis ennen yhdistäjien laittoa jälkeenhän se oli aivan toinen auto. On muuten yllättävän jäykkä toi "huonekaluputki" :devilhehe: , tumpelolle riittää vallan hyvin!! Nyt HAPPEA :bileet:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Juke66
Addikti
Viestit: 272
Liittynyt: 28 Kesä 2013, 13:40
Auto: Ford Mustang HT -66
Ford Mustang GT avo -95
Paikkakunta: Iittala

Re: Runkonyhdistäjät

Viesti Kirjoittaja Juke66 »

Kertokaas viisaammat mitä museokatsastuksessa tykätään runkoyhdistäjistä? Onko noita ollut jo jos aikoinaan, jolloi pystyisi perustelemaan, että vastaavia on voinut hankkia "lisävarusteena" jo esim 60 luvulla? Tai onko noista olemassa jotain ns pultattavaa mallia, jonka pystyy tarvittaessa myöhemmin irrottamaan, jos on tarkoitus museokatsastaa? Olen myös kuullut, että museo mustangeihin on tehty jäykistäjiä helmakoteloihin piiloon? Löytyykö keneltäkään näistä tietoa / kuvia / ohjeita. Toisaalta tällä hetkellä autostani ei ole tarkoitus tehdä museo autoa, mutta ajattelin toteuttaa sen kuitenkin niin, että on myöhemmin mahdollista muuttaa helposti vaatimukset vastaavaksi.
"Kahta en vaihda, ykköseltä viitoselle ja vauhdista pakille"

Ford Mustang HT -66
Ford Mustang GT -95 Convertible
Volvo V60 T8 -21
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Runkonyhdistäjät

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Ei kuulu museoautoon näkyvät jäykkikset. Pultattavien hyöty on heikompi mutta onhan niistäkin jotain hyötyä jäykkyydelle. Mutta pj:n autossa taitaa olla juuri sellaiset helmakoteloon sijoitetut.
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: Runkonyhdistäjät

Viesti Kirjoittaja hannu »

Arto65FB kirjoitti:Ei kuulu museoautoon näkyvät jäykkikset. Pultattavien hyöty on heikompi mutta onhan niistäkin jotain hyötyä jäykkyydelle. Mutta pj:n autossa taitaa olla juuri sellaiset helmakoteloon sijoitetut.
Siis ei noita pultattavia kyllä voi sanoa runkojäykkäreiksi, muuta kuin näön vuoksi. Ja ne on useimmiten vielä jätetty vajaamittaisiksikin.... :roll-roll: :roll-roll:
Vastaa Viestiin