Runkonyhdistäjät
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Runkonyhdistäjät
Sitä sanotaan, että pitäis hitsailla kiinni palkoja esim. 5 cm välein ja 5 cm palko, silloin ei repeä koko rungonyhdistäjä kerralla vaan vain 5 cm palko kerrallaan... Tiiä sitten, vielä ei ole revennyt vaikka kokomatkalta ammuttiin kiinni täälläkin.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: Runkonyhdistäjät
Kuinkahan paljon nuo huonekaluputki viritykset mahtaa antaa lisä jäykkyyttä alustaan. Ei kovinkaan paljon, ehkä mielen rauhaa hivenen. En ole viellä nähnyt yhtään oikea oppisesti tehtyä etu ja taka runkopalkkien yhdistystä, mitä täällä on esitelty hinoina virityksinä. Materiaalin on oltava RHS luokituksen mukaista tavaraa jos aiotaan saada alustaan oikea oppinen lujuus, tai kromimoly putkea käyttäin.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- hannu
- Aina äänessä
- Viestit: 1169
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Runkonyhdistäjät
Käypäs Roki tuolla tuolla Hakalan Harrin pajalla katsomassa, niin ehkä pikkasen saat valaisua asiaan. Harrin EI TARVITSE täällä "huudella" hyvyyttään !!!!ROKI kirjoitti:Kuinkahan paljon nuo huonekaluputki viritykset mahtaa antaa lisä jäykkyyttä alustaan. Ei kovinkaan paljon, ehkä mielen rauhaa hivenen. En ole viellä nähnyt yhtään oikea oppisesti tehtyä etu ja taka runkopalkkien yhdistystä, mitä täällä on esitelty hinoina virityksinä. Materiaalin on oltava RHS luokituksen mukaista tavaraa jos aiotaan saada alustaan oikea oppinen lujuus, tai kromimoly putkea käyttäin.

- kari gt
- Mega-addikti
- Viestit: 827
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 20:51
- Auto: ford mustang gt 1996 convertible
- Paikkakunta: lahest
Re: Runkonyhdistäjät
mulla on hhp tekemät runkoyhdistäjät ja on niinstä apua ainakin tossa meidän avossa ,auto oli enne semmoinen letku et sisäpeilistä ei kiihdyttäessä näkynyt kuin värisevä kuva jäykisteen jälkeen saa jo kuvasta selvääkin mie oon ainakin ollut tyytyväin 

live fast die young and have fun
Re: Runkonyhdistäjät
Hannun kanssa täysin samaa mieltä!hannu kirjoitti:Käypäs Roki tuolla tuolla Hakalan Harrin pajalla katsomassa, niin ehkä pikkasen saat valaisua asiaan. Harrin EI TARVITSE täällä "huudella" hyvyyttään !!!!ROKI kirjoitti:Kuinkahan paljon nuo huonekaluputki viritykset mahtaa antaa lisä jäykkyyttä alustaan. Ei kovinkaan paljon, ehkä mielen rauhaa hivenen. En ole viellä nähnyt yhtään oikea oppisesti tehtyä etu ja taka runkopalkkien yhdistystä, mitä täällä on esitelty hinoina virityksinä. Materiaalin on oltava RHS luokituksen mukaista tavaraa jos aiotaan saada alustaan oikea oppinen lujuus, tai kromimoly putkea käyttäin.
Tallipäällikön avo-Fox on helevetin hyvä erimerkki tuosta Harrin osaamisesta.
Ei ole kori vetelä ja alusta toimii!
-Jukka-
Re: Runkonyhdistäjät
Voisikohan olla että jotkut autot olisivat "hieman" paremmin suunniteltuja korien ja alustan osalta kuin esim. Fox-Mustangit?fox50 kirjoitti: Eipä oo vastaan tullu tehdasvalmesteisiakaan autoja, missä joku jumalaton palkki koria tukisi.
-Jukka-
- BYM-1
- Aktiivi
- Viestit: 55
- Liittynyt: 27 Huhti 2013, 16:20
- Auto: Ford Mustang Fastback 1965 BYM-1 autokouluauto
Ford Mustang 2005 V6 Agentti kesäkäyttis - Paikkakunta: Tuusula
Re: Runkonyhdistäjät
#0001#
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1324
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Re: Runkonyhdistäjät
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 8&start=15
Jos tämä topic ehkä vähän lipsahtanutkin sivuraiteelle niin tuossa on lisää keskustelua ns lattiatasolta ja kuvia aiheesta runkojäykisteet.
Jos tämä topic ehkä vähän lipsahtanutkin sivuraiteelle niin tuossa on lisää keskustelua ns lattiatasolta ja kuvia aiheesta runkojäykisteet.
Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
Re: Runkonyhdistäjät
Eihän täällä kukaan mitään hyvyyttään ole huudellut, vaan kyseen alaistanut vaan putkihässäköiden toimivuuden. Tietääkseni ei ole kielletty missään instansissa sitä, että ei voi kyseen alaistaa jotakin asiaa. Huudellan nyt sitten piruutaankin että ei tarvitse mennä harrin pajalle, kun saan tehtyä vastaavia asioita omalla pajallani jos ja kun on tarvis.hannu kirjoitti:Käypäs Roki tuolla tuolla Hakalan Harrin pajalla katsomassa, niin ehkä pikkasen saat valaisua asiaan. Harrin EI TARVITSE täällä "huudella" hyvyyttään !!!!ROKI kirjoitti:Kuinkahan paljon nuo huonekaluputki viritykset mahtaa antaa lisä jäykkyyttä alustaan. Ei kovinkaan paljon, ehkä mielen rauhaa hivenen. En ole viellä nähnyt yhtään oikea oppisesti tehtyä etu ja taka runkopalkkien yhdistystä, mitä täällä on esitelty hinoina virityksinä. Materiaalin on oltava RHS luokituksen mukaista tavaraa jos aiotaan saada alustaan oikea oppinen lujuus, tai kromimoly putkea käyttäin.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Re: Runkonyhdistäjät
Vedetääs tässäkin topikissa vähän happea välillä, ei tää niin vakavaa oo.. 

Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
- hannu
- Aina äänessä
- Viestit: 1169
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Runkonyhdistäjät


Ville K kirjoitti:Vedetääs tässäkin topikissa vähän happea välillä, ei tää niin vakavaa oo..
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Runkonyhdistäjät
Mulla on ainakin tommottet, Ikaalisissa laitetut, "huonekaluputket" alustassa ja ero vanhaan on valtaisa. Harrin sanoja asennushetkellä saanen lainata: "jäykimpiä alustoja, näissä earlyissa, mitä olen nähnyt". Lausuttu siis ennen yhdistäjien laittoa jälkeenhän se oli aivan toinen auto. On muuten yllättävän jäykkä toi "huonekaluputki"ROKI kirjoitti:Eihän täällä kukaan mitään hyvyyttään ole huudellut, vaan kyseen alaistanut vaan putkihässäköiden toimivuuden. Tietääkseni ei ole kielletty missään instansissa sitä, että ei voi kyseen alaistaa jotakin asiaa. Huudellan nyt sitten piruutaankin että ei tarvitse mennä harrin pajalle, kun saan tehtyä vastaavia asioita omalla pajallani jos ja kun on tarvis.hannu kirjoitti:Käypäs Roki tuolla tuolla Hakalan Harrin pajalla katsomassa, niin ehkä pikkasen saat valaisua asiaan. Harrin EI TARVITSE täällä "huudella" hyvyyttään !!!!ROKI kirjoitti:Kuinkahan paljon nuo huonekaluputki viritykset mahtaa antaa lisä jäykkyyttä alustaan. Ei kovinkaan paljon, ehkä mielen rauhaa hivenen. En ole viellä nähnyt yhtään oikea oppisesti tehtyä etu ja taka runkopalkkien yhdistystä, mitä täällä on esitelty hinoina virityksinä. Materiaalin on oltava RHS luokituksen mukaista tavaraa jos aiotaan saada alustaan oikea oppinen lujuus, tai kromimoly putkea käyttäin.


Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- Juke66
- Addikti
- Viestit: 272
- Liittynyt: 28 Kesä 2013, 13:40
- Auto: Ford Mustang HT -66
Ford Mustang GT avo -95 - Paikkakunta: Iittala
Re: Runkonyhdistäjät
Kertokaas viisaammat mitä museokatsastuksessa tykätään runkoyhdistäjistä? Onko noita ollut jo jos aikoinaan, jolloi pystyisi perustelemaan, että vastaavia on voinut hankkia "lisävarusteena" jo esim 60 luvulla? Tai onko noista olemassa jotain ns pultattavaa mallia, jonka pystyy tarvittaessa myöhemmin irrottamaan, jos on tarkoitus museokatsastaa? Olen myös kuullut, että museo mustangeihin on tehty jäykistäjiä helmakoteloihin piiloon? Löytyykö keneltäkään näistä tietoa / kuvia / ohjeita. Toisaalta tällä hetkellä autostani ei ole tarkoitus tehdä museo autoa, mutta ajattelin toteuttaa sen kuitenkin niin, että on myöhemmin mahdollista muuttaa helposti vaatimukset vastaavaksi.
"Kahta en vaihda, ykköseltä viitoselle ja vauhdista pakille"
Ford Mustang HT -66
Ford Mustang GT -95 Convertible
Volvo V60 T8 -21
Ford Mustang HT -66
Ford Mustang GT -95 Convertible
Volvo V60 T8 -21
Re: Runkonyhdistäjät
Ei kuulu museoautoon näkyvät jäykkikset. Pultattavien hyöty on heikompi mutta onhan niistäkin jotain hyötyä jäykkyydelle. Mutta pj:n autossa taitaa olla juuri sellaiset helmakoteloon sijoitetut.
- hannu
- Aina äänessä
- Viestit: 1169
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: Runkonyhdistäjät
Siis ei noita pultattavia kyllä voi sanoa runkojäykkäreiksi, muuta kuin näön vuoksi. Ja ne on useimmiten vielä jätetty vajaamittaisiksikin....Arto65FB kirjoitti:Ei kuulu museoautoon näkyvät jäykkikset. Pultattavien hyöty on heikompi mutta onhan niistäkin jotain hyötyä jäykkyydelle. Mutta pj:n autossa taitaa olla juuri sellaiset helmakoteloon sijoitetut.

