Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Onkos muilla ollut kummastelun aiheena se, että hihnan kireyden säädössä ohjaustehostimen kiinnikkeet eivät ole ns. samalla pyörähdysakselilla?
Tästä johtuen pumppu ja samalla hihnapyöräkin menevät hieman vinoon säätöalueen eri päissä? Ilmeisesti säätö kaipaa prikkoja väliin, ettei hihna kulu turhan äkkiä.
Olisko joskus vaihdettu? Itelläni on vaihdettu pumppu toisen malliseen ja siinä on itsetehdyt kiinnikkeet. Ainakin kahta mallia olen tavannut vm. -65 tangeissa.
Niinno, voi tietysti olla, mutta yläkiinnityskohdat pumpun kyljessä ovat nekin eri kohdissa. Toisella puolen kiinnikkeessä on väljä hahlo, että säätöalueen keskellä pumpun saa kyllä suoraan, mutta kun kiristää hihnan 'tappiin' saakka, niin pumppu ja hihna jää vähän jengalle.
Lyhyemmällä hihnalla saan tietysti ongelman pois, mutta olisi ihan kiva jos koko säätöalue olisi oikeasti käytettävissä.