'66 Ohjaustehostimen hihnan säädöstä

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Avatar
ari66ht
Aktiivi
Viestit: 75
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

'66 Ohjaustehostimen hihnan säädöstä

Viesti Kirjoittaja ari66ht »

Onkos muilla ollut kummastelun aiheena se, että hihnan kireyden säädössä ohjaustehostimen kiinnikkeet eivät ole ns. samalla pyörähdysakselilla?
Tästä johtuen pumppu ja samalla hihnapyöräkin menevät hieman vinoon säätöalueen eri päissä? Ilmeisesti säätö kaipaa prikkoja väliin, ettei hihna kulu turhan äkkiä. :?
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Olisko joskus vaihdettu? Itelläni on vaihdettu pumppu toisen malliseen ja siinä on itsetehdyt kiinnikkeet. Ainakin kahta mallia olen tavannut :shock: vm. -65 tangeissa.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
ari66ht
Aktiivi
Viestit: 75
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ari66ht »

Niinno, voi tietysti olla, mutta yläkiinnityskohdat pumpun kyljessä ovat nekin eri kohdissa. Toisella puolen kiinnikkeessä on väljä hahlo, että säätöalueen keskellä pumpun saa kyllä suoraan, mutta kun kiristää hihnan 'tappiin' saakka, niin pumppu ja hihna jää vähän jengalle.
Lyhyemmällä hihnalla saan tietysti ongelman pois, mutta olisi ihan kiva jos koko säätöalue olisi oikeasti käytettävissä.
Vastaa Viestiin