Kiinnostusta bolt-on megaruiskuun?
Re: Kiinnostusta bolt-on megaruiskuun?
Itsellä oli tuollainen "sovitin" ja siihen välikaapeli megaan. Tuollaisella setillä ajelin pari kesää. Nyt ms3 ja omatekoinen johtosarja. Muutin ruiskutuksen ja sytyttyksen täys sequentiaaliseksi, niin ajattelin olevan helpointa tehdä johtosarja uusiksi varsinkin kun omassa johtosarjasta jäi paljon joutavaksi.
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Kiinnostusta bolt-on megaruiskuun?
Suomenkielinen päättötyö Megasquirtin asentamisesta Eurofordiin https://publications.theseus.fi/bitstre ... sequence=1
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 9
- Liittynyt: 14 Elo 2013, 19:17
- Auto: Ford Fairlane 1963 5.0 HO + AODE
Re: Kiinnostusta bolt-on megaruiskuun?
Heijaa!
Tää viesti mitä ilmeisimmin sopii tähän topikkiin.
Mulla on projektina vm. 1963 Fairlane, johonka oon sovittanut vm. 1995 Mustangin HO-moottorin. -kuva-
Ja tässäpä ongelmani:
ko. moottorinohjauksessa tuntuupi olevan ajonesto. No, minä sen arvelin ohittaa megasquirtilla. Versio on joku 3.57. Ruutan olen yhdistänyt alkuperäiseen johtosarjaan diyautotunesta ostamallani johdolla. Tässä yks ja toinen kuva.
Tuo yhdistää suoraan moottorinohjauseen alkuperäisen johtosarjan kautta tuon boxin.
Mutta sitten asiaan:
Ainakin myynti-ilmoitus, tuon johdon, kertoi, että se ei käy automaattilaatikolla olevaan mustangiin laisinkaan. Tuossa on jatkona mitä ilmeisimmin AODE-laatikko. Onko kukaan tehnyt pelkästään tuolla kombinaatiolla, eli mega moottorinohjauksessa ja tuo automaattilaatikko ilman mitään sen kummempaa sähköjä, toimivaa pakettia? Vai kuinka tuossa tulisi nyt edetä? Kaikki mahdollinen neuvo, sekä positiivinen & negatiivinen olisi tervetullutta!! Myös pakosarjojen suhteen ottaisin vinkkiä vastaan. Kardaanin oon saanut ympättyä jonkun GM:n ristikolla AODE:n yoke+ford-o-maticin jatkona ollut kardaani.
E: ja mitäs tuossa aode-laatikossa tuo tietokone edes ohjaa? Oonko ymmärtäny väärin, jos väitän, et jotain vaihteenvaihtoa tms???
Tää viesti mitä ilmeisimmin sopii tähän topikkiin.
Mulla on projektina vm. 1963 Fairlane, johonka oon sovittanut vm. 1995 Mustangin HO-moottorin. -kuva-
Ja tässäpä ongelmani:
ko. moottorinohjauksessa tuntuupi olevan ajonesto. No, minä sen arvelin ohittaa megasquirtilla. Versio on joku 3.57. Ruutan olen yhdistänyt alkuperäiseen johtosarjaan diyautotunesta ostamallani johdolla. Tässä yks ja toinen kuva.
Tuo yhdistää suoraan moottorinohjauseen alkuperäisen johtosarjan kautta tuon boxin.
Mutta sitten asiaan:
Ainakin myynti-ilmoitus, tuon johdon, kertoi, että se ei käy automaattilaatikolla olevaan mustangiin laisinkaan. Tuossa on jatkona mitä ilmeisimmin AODE-laatikko. Onko kukaan tehnyt pelkästään tuolla kombinaatiolla, eli mega moottorinohjauksessa ja tuo automaattilaatikko ilman mitään sen kummempaa sähköjä, toimivaa pakettia? Vai kuinka tuossa tulisi nyt edetä? Kaikki mahdollinen neuvo, sekä positiivinen & negatiivinen olisi tervetullutta!! Myös pakosarjojen suhteen ottaisin vinkkiä vastaan. Kardaanin oon saanut ympättyä jonkun GM:n ristikolla AODE:n yoke+ford-o-maticin jatkona ollut kardaani.
E: ja mitäs tuossa aode-laatikossa tuo tietokone edes ohjaa? Oonko ymmärtäny väärin, jos väitän, et jotain vaihteenvaihtoa tms???
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Kiinnostusta bolt-on megaruiskuun?
5.0 koneessa ei ole käynnistyksen estoa. Mutta relemoduli joka ohjaa pa-pumppua ja jäähd.puhallinta ym voi tuntua kyseiseltä vialta, onko sulla se kytketty.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
- MrFairlane
- Aktiivi
- Viestit: 138
- Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:17
Re: Kiinnostusta bolt-on megaruiskuun?
Ostat joko erillisen AODE Controllerin tai sitten vaihdat AOD:ehen.
Tosin jos haluat oikein kunnolla harrastaa, niin hommaat Megaan GPIO-lisälevyn ja alat koodaamaan AODE:lle ohjausta, koska kukaan ei tietääkseni ole vielä semmoista tehnyt.
Pakosarjoista en voi antaa muuta kuin aavistuksen: Hookerin täyspitkistä löytyy malli joka käy kuuskolmoseen, mutta en tiedä AODE:n tapauksesta.
Mitä se moottori sitten tekee kun ei lähde käyntiin? Ei starttaa, ei anna kipinää, ei anna bensaa, ei tee mitään?
Tosin jos haluat oikein kunnolla harrastaa, niin hommaat Megaan GPIO-lisälevyn ja alat koodaamaan AODE:lle ohjausta, koska kukaan ei tietääkseni ole vielä semmoista tehnyt.
Pakosarjoista en voi antaa muuta kuin aavistuksen: Hookerin täyspitkistä löytyy malli joka käy kuuskolmoseen, mutta en tiedä AODE:n tapauksesta.
Mitä se moottori sitten tekee kun ei lähde käyntiin? Ei starttaa, ei anna kipinää, ei anna bensaa, ei tee mitään?
'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 9
- Liittynyt: 14 Elo 2013, 19:17
- Auto: Ford Fairlane 1963 5.0 HO + AODE
Re: Kiinnostusta bolt-on megaruiskuun?
Tälläset boxit mulla on tuosta alkup. järjestelmästä kytkettynä? Polttoaineensyöttö tapahtuu tällä hetkellä suoralla virrankytkennällä akun navasta pumpuille. Ja virransyöttö järjestelmään myöskin tapahtuu hyppypiuhoilla. Ihan ensimmäinen tämänlaajuinen projekti meneillään, niin voi olla, että jotain on tullut tehtyä väärin ja pahemman kerran.Pappacosworth kirjoitti:5.0 koneessa ei ole käynnistyksen estoa. Mutta relemoduli joka ohjaa pa-pumppua ja jäähd.puhallinta ym voi tuntua kyseiseltä vialta, onko sulla se kytketty.
Auto kuitenkin hörähtää, kun starttaa. Mitään sen kummempaa ei sitten kuitenkaan tapahdu, vaikka polttoainetta tulee ja kipinää myöskin.
- MrFairlane
- Aktiivi
- Viestit: 138
- Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:17
Re: Kiinnostusta bolt-on megaruiskuun?
Suuttimet napsahtavat virrat päälle laitettaessa?
Kun startilla pyörittää konetta niin näyttääkö kierroslukua?
Kun startilla pyörittää konetta niin näyttääkö kierroslukua?
'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292