Kiinnostusta bolt-on megaruiskuun?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
VL
Aktiivi
Auto: Noita euroopan voorteja....

Re: Kiinnostusta bolt-on megaruiskuun?

Viesti Kirjoittaja VL »

Itsellä oli tuollainen "sovitin" ja siihen välikaapeli megaan. Tuollaisella setillä ajelin pari kesää. Nyt ms3 ja omatekoinen johtosarja. Muutin ruiskutuksen ja sytyttyksen täys sequentiaaliseksi, niin ajattelin olevan helpointa tehdä johtosarja uusiksi varsinkin kun omassa johtosarjasta jäi paljon joutavaksi.
Pappacosworth
Aina äänessä
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Suomenkielinen päättötyö Megasquirtin asentamisesta Eurofordiin https://publications.theseus.fi/bitstre ... sequence=1
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
mikkis83
Hiljaisempi
Auto: Ford Fairlane 1963 5.0 HO + AODE

Viesti Kirjoittaja mikkis83 »

Heijaa!

Tää viesti mitä ilmeisimmin sopii tähän topikkiin.

Mulla on projektina vm. 1963 Fairlane, johonka oon sovittanut vm. 1995 Mustangin HO-moottorin. -kuva-

Ja tässäpä ongelmani:

ko. moottorinohjauksessa tuntuupi olevan ajonesto. No, minä sen arvelin ohittaa megasquirtilla. Versio on joku 3.57. Ruutan olen yhdistänyt alkuperäiseen johtosarjaan diyautotunesta ostamallani johdolla. Tässä yks ja toinen kuva.

Tuo yhdistää suoraan moottorinohjauseen alkuperäisen johtosarjan kautta tuon boxin.

Mutta sitten asiaan:

Ainakin myynti-ilmoitus, tuon johdon, kertoi, että se ei käy automaattilaatikolla olevaan mustangiin laisinkaan. Tuossa on jatkona mitä ilmeisimmin AODE-laatikko. Onko kukaan tehnyt pelkästään tuolla kombinaatiolla, eli mega moottorinohjauksessa ja tuo automaattilaatikko ilman mitään sen kummempaa sähköjä, toimivaa pakettia? Vai kuinka tuossa tulisi nyt edetä? Kaikki mahdollinen neuvo, sekä positiivinen & negatiivinen olisi tervetullutta!! Myös pakosarjojen suhteen ottaisin vinkkiä vastaan. Kardaanin oon saanut ympättyä jonkun GM:n ristikolla AODE:n yoke+ford-o-maticin jatkona ollut kardaani.

E: ja mitäs tuossa aode-laatikossa tuo tietokone edes ohjaa? Oonko ymmärtäny väärin, jos väitän, et jotain vaihteenvaihtoa tms???
Pappacosworth
Aina äänessä
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

5.0 koneessa ei ole käynnistyksen estoa. Mutta relemoduli joka ohjaa pa-pumppua ja jäähd.puhallinta ym voi tuntua kyseiseltä vialta, onko sulla se kytketty.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
MrFairlane
Aktiivi

Viesti Kirjoittaja MrFairlane »

Ostat joko erillisen AODE Controllerin tai sitten vaihdat AOD:ehen.
Tosin jos haluat oikein kunnolla harrastaa, niin hommaat Megaan GPIO-lisälevyn ja alat koodaamaan AODE:lle ohjausta, koska kukaan ei tietääkseni ole vielä semmoista tehnyt.

Pakosarjoista en voi antaa muuta kuin aavistuksen: Hookerin täyspitkistä löytyy malli joka käy kuuskolmoseen, mutta en tiedä AODE:n tapauksesta.

Mitä se moottori sitten tekee kun ei lähde käyntiin? Ei starttaa, ei anna kipinää, ei anna bensaa, ei tee mitään?
'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
mikkis83
Hiljaisempi
Auto: Ford Fairlane 1963 5.0 HO + AODE

Viesti Kirjoittaja mikkis83 »

Pappacosworth kirjoitti:5.0 koneessa ei ole käynnistyksen estoa. Mutta relemoduli joka ohjaa pa-pumppua ja jäähd.puhallinta ym voi tuntua kyseiseltä vialta, onko sulla se kytketty.
Tälläset boxit mulla on tuosta alkup. järjestelmästä kytkettynä? Polttoaineensyöttö tapahtuu tällä hetkellä suoralla virrankytkennällä akun navasta pumpuille. Ja virransyöttö järjestelmään myöskin tapahtuu hyppypiuhoilla. Ihan ensimmäinen tämänlaajuinen projekti meneillään, niin voi olla, että jotain on tullut tehtyä väärin ja pahemman kerran.

Auto kuitenkin hörähtää, kun starttaa. Mitään sen kummempaa ei sitten kuitenkaan tapahdu, vaikka polttoainetta tulee ja kipinää myöskin.
MrFairlane
Aktiivi

Viesti Kirjoittaja MrFairlane »

Suuttimet napsahtavat virrat päälle laitettaessa?
Kun startilla pyörittää konetta niin näyttääkö kierroslukua?
'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
Vastaa Viestiin