Sivu 1/1

vetoakseli stefa

Lähetetty: 21 Touko 2011, 12:13
Kirjoittaja CYG-6
Pahus vieköön ton stefan! Mitähän vaito ehtoja olemassa.
Huohotin ok
Öljyn pinta ok
stefa suorassa
hhp peräöljy. Vetoakseli kylläkin vanha, laakerikin uusittu.

Re: vetoakseli stefa

Lähetetty: 21 Touko 2011, 12:18
Kirjoittaja CYG-6
eikö pinjoni ole tuo mihin kardaani tulee.Vetoakseli on tuo vanteeseen päin oleva.

Re: vetoakseli stefa

Lähetetty: 21 Touko 2011, 12:28
Kirjoittaja CYG-6
Niinhan tuo on, vaihtoon vain. ei siihen mitään kunnollista poppa konstia ole.

Re: vetoakseli stefa

Lähetetty: 23 Touko 2011, 20:45
Kirjoittaja MouTine
Onko vetarin stefoissa eroja? Mulla alkoi viime kesänä vaihdettu stefa taas tihkumaan öljyä ja on sitten vaihdettu jo mun aikana useempaan kertaan. Aina samalla puolella. Olisko vetarissa jotain feelua? 8.8 perä.

Ja tiedän, se on säteittäs huulitiiviste virallisesti.

Re: vetoakseli stefa

Lähetetty: 23 Touko 2011, 22:57
Kirjoittaja Fastback
banjon pään suoruus kannattaa moutine sun tarkastaa, kuten kaara tuossa vihjailikin. Kaverin pick-upissa vastaava probleema, 2 stefaa menee vuodessa, kun akselin pää on saanut siipeensä - ei paljoa mutta hieman ja se riittää siihen, että uusi tiiviste alkaa vuotamaan x km jälkeen.

Re: vetoakseli stefa

Lähetetty: 23 Touko 2011, 23:22
Kirjoittaja MouTine
Jepjep... Ihan kuiva oli ennen lauantain Ahveniston ratareissua. Reilu pari viikkoa olis aikaa ennen vähän kovempaa rääkkiä. Kattellaan ja kiitos vinkeistä.

Re: vetoakseli stefa

Lähetetty: 24 Touko 2011, 00:27
Kirjoittaja Galaxie61
9 tuumaseen saa ainakin laakeria jossa on ulkokehällä o-rengas ura ja se o-rengas..
ei tarvii muuta tiivistystä ja mun ajossa pitäny jo useamman vuoden.

Re: vetoakseli stefa

Lähetetty: 24 Touko 2011, 07:28
Kirjoittaja MouTine
Aamulla duuniin lähtiessä oli taas kaksi tippaa vanteella.

Itseasiassa kun tutkin noita projekti kirjoituksia, niin stehva on vaihdettu toissa'kesänä viimeksi, ei viime kesänä. Ja kyllä, on kuskin puoli eli se puoli jossa ei huohotusta. Öljynä on marjapuurot eli RedLine Heavy Shock Prooffit. Oikean puoleinen stehva on vaihdettu vain yhden kerran ja sekin vain sen takia kun laakerit vaihdettiin joskus 3-4 vuotta sitten. Radalla en kyllä möyrynnyt kauheesti. Koko päivän aikana 4 x 3kierrosta, joista viimeinen aina jäähdyttely kierros. Sensijaan motarilla tuli hetkellisesti päästeltyä sen mitä tuo tötterö kulkee. Huohotinta en nyt mitenkään ole erityisemmin seurannut, kuin että se hattu kyllä siinä päällä heiluu ihan vapaana.

Re: vetoakseli stefa

Lähetetty: 24 Touko 2011, 10:52
Kirjoittaja 91GT
Mulla vuotaa myös kuskinpuoli rata-ajossa. muuten pysyy melko kuivana mutta radalla uittaa kuskinpuolen levyn öljyseksi.

mahtaisko tämmönen auttaa? ainakin vähän öljyä viilentää. tossa 91:sessä on vielä teräspeltinen peränkansi.

Kuva



sitten varmaan parempi vaihtoehto. tosin puuttuu laakerin tukipultit mitkä tossa trick flowssa on mutta on tuuletus venttiili.

Kuva

tässä vielä lisätietoja:
http://www.latemodelrestoration.com/ite ... -End-Cover

Trick flow on itelle jo tulossakin mutta näillä tiedoilla olisin varmaan ottanut mielummin ton Fordin vaikka täyttö ja tyhjenys tulpat puuttuukin. :roll:

Re: vetoakseli stefa

Lähetetty: 25 Touko 2011, 21:04
Kirjoittaja ROKI
Onko tosiaan niin tyhmästi tehty akselin tiivistys, että stefa on laakerin ja laipan välissä. 8 ja 9 tuumasessa on laakerin sisäpuolella, elikkäs perärojujen puolella. Ja jos jostakin saa etsittyä alkuperäiset nahkahuulloksella tehdyt stefat, ne on melkeimpä ikuiset kun hyvin antaa öljyssä liota ennen asennusta. Nykyiset mustat muovi-kumisotku paskat ei kestä kuin asennuksen ja taas uusiksi, punaiset silikoni pohjaiset taas kestää paremmin.