3,8L V6 pakosarjat
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
3,8L V6 pakosarjat
Mitä eroa on -83-84 pakosarjoilla verrattuna uudempiin? Onko ketään koskaan tällänen seikka kiinnostanu nii paljo että olis perehtyny?
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: 3,8L V6 pakosarjat
Tuossa pihalla odottaa akun asennusta yksi 84 V6, joten en osaa uudemmista sanoa eikä tuostakaan näe kuin vasemmanpuoleisen pakosarjan kunnolla.
http://www.enginebuildermag.com/Article ... ngine.aspx
Tuolla yleistietoa motista. Varmaan on monenlaisia, kun mottia oli etuvetoisiin ja takavetoisiin.
Ford has changed every major component on the 232 since 1982, so there are 10 different blocks, four cranks, four completely different cams, four pistons, two different rods, two balance shafts and eight heads, not counting all the variations or the special components for the supercharged engines that aren’t included in this discussion. With all that in mind, let’s take a walk in the swamp and see what Ford has done to change this engine year by year.
http://www.enginebuildermag.com/Article ... ngine.aspx
Tuolla yleistietoa motista. Varmaan on monenlaisia, kun mottia oli etuvetoisiin ja takavetoisiin.
Ford has changed every major component on the 232 since 1982, so there are 10 different blocks, four cranks, four completely different cams, four pistons, two different rods, two balance shafts and eight heads, not counting all the variations or the special components for the supercharged engines that aren’t included in this discussion. With all that in mind, let’s take a walk in the swamp and see what Ford has done to change this engine year by year.