390 sovitus

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
roqu88
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 24 Touko 2010, 19:16

390 sovitus

Viesti Kirjoittaja roqu88 »

Morjensta pöytään.

Onko kenelläkään kokemusta iskarin tolppakoteloiden muokkaamisesta.
Pitäis saada tilaa pakosarjoille, enkä millään tohdi mennä muokkaamaan ilman tarkempaa infoa.
Jos jollakin on kokemusta niin äänihuulet auki, kaikki ideat ja niksit on tervetulleita.

soittamalla.
045-6304118

Sähköpostilla.
panu.rrt@hotmail.com
Kyllähän mä tästä vielä Saunan teen!!!

Ford Taunus 1600 -73 (museorekisterissä)
Ford Mustang HT -69 (projekti)
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: 390 sovitus

Viesti Kirjoittaja hannu »

roqu88 kirjoitti:Morjensta pöytään.

Onko kenelläkään kokemusta iskarin tolppakoteloiden muokkaamisesta.
Pitäis saada tilaa pakosarjoille, enkä millään tohdi mennä muokkaamaan ilman tarkempaa infoa.
Jos jollakin on kokemusta niin äänihuulet auki, kaikki ideat ja niksit on tervetulleita.

soittamalla.
045-6304118

Sähköpostilla.
panu.rrt@hotmail.com
Tuollahan niitä tehdään ;)

www.hhp.fi
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2632
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: 390 sovitus

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Mihin olet FE:n istuttamassa?

67- eteenpäin Mustangia on saanut FE:llä, joten ei pitäisi olla ongelmaa sovittamisessa. Ja jos kyse on 65-66, niin herää kyssäri, että miksi FE?
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: 390 sovitus

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Eihän noiden muokkaaminen niin monimutkaista ole. eri asia on minkä nökiset niistä haluaa. Kyseessä ilmeisesti 67-68 Musse?

Periaatteessa homma toimii, joko lekalla, tai tuurnalla jos kone paikallaan, lyömällä. Työlästä.

Parempi tapa on leikata jousitornista palat pois, ja asentaa "kulmapeelit" reikiin. Ylätukivarsille ja jousille kun on tilaa, niin siinähän ne rajat. 3 mm pellistä kun laittaa korvaavat palat niin kyllä kestää. Ylätukivarsien kohdalla materiaali paksumpaa.

Alla pari kuvaa googlen kuvahakuun "Mustangshocktower notching"
Liitteet
1967-ford-mustang-engine-bay-notching-kit-rrs-cover.jpg
strut_notch_kit.jpg
strut_notch_kit.jpg (25.72 KiB) Katsottu 4968 kertaa
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: 390 sovitus

Viesti Kirjoittaja Fastback »

kyllähän suurinpiirteinen paikka pakosarjojen lähdöille tulisi määrittää ennen tornien auki leikkausta. Mitä noita muutamia on nähnyt, niin torni on leikattu vaakasuunnassa halki pari tuumaa ylätukivarsien kiinnityspulttien yläpuolelta, tehty n. pari tuumaa syvä notsaus, leikattu auki melko korkealle siten että yläosa ei mene yhtä syvälle mitä alaosa. Pääasia, on pitää kokoajan mielessä, että jousituksen pitää mahtua toimimaan, eli useimmissa aplikaatioissa siis etujousen on mahduttava olemaan paikallaan. Uusi pellin palanen tarpeeksi vahvasta plootusta, olen nähnyt kulmikkaaksi kantatut palaset ja sitten pyöreäksi taivutellut palaset. Hitsataan kiinni esim. ulkopuolelta ensin, laikkaa palaset mukailemaan jousitornin muotoja, hitaus sisäpuolelta ja sitten kulmahiomakoneella nöölit yms. rosot pois ja maali päälle.

Minä en noita valmiita palasia ostaisi vaan kävisin joko kanttaamassa tai taivuttelemassa jossain paikallisessa metalliverstaassa sopivaan asentoon.

Minuakin kiinnostaa mihin koppaa on 390 menossa?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
roqu88
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 24 Touko 2010, 19:16

Re: 390 sovitus

Viesti Kirjoittaja roqu88 »

Musse on 1969 vuosimallin HT. Kyllä sitä aikansa mittailtiin ja puhelin langat on käyny kuumana moneen eri suuntaan.
Idea rupeaa olemaan homman kulusta aikalailla selvä. Kiitosta siitä.

Kotelon pellin paksuus on alunperin ollu 2mm mutta laitan tilalle 1,5mm + vahvikehitsaukset. Ja ylätukivarren päälle 4mm - 6mm plootua.

Mutta tästä onkin ilmenny seuraava ongelma. ylätukivarren kiinnitys reikien muuttaminen. Eli olin yhteydessä Hakalaan ja Harri meinas notta reikiä pitäis viedä
1,5'' alkuperäistä alemmas, (kun 64-66 on laskettu vain 1'' alkuperäisestä.) sinänsä ei pahempi idea. eka ajatus notta Camperi menee persiilleen.

Prkl! ainavaan enempitilaa pakosarjoille!
Eikä oo tarkotus alkuperäisiä pakosarjoja laittaa.
Kyllähän mä tästä vielä Saunan teen!!!

Ford Taunus 1600 -73 (museorekisterissä)
Ford Mustang HT -69 (projekti)
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: 390 sovitus

Viesti Kirjoittaja Fastback »

roqu88 kirjoitti:Eikä oo tarkotus alkuperäisiä pakosarjoja laittaa.
Tämän melkein pystyi lukemaan rivien välistä. Tuleeko isoakin primääriä? Maavaralle tekee kutaa, kun ei tarvitse vetää etutukivarsien alta jos teet sarjat kuten kuvittelen.

Asiallista.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: 390 sovitus

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Miksi pilkkoa tornit perseelleen, Niemensivun Sepe saa jenkeistä sellasia sarjoja jotka sopii ilman jousi kotelojen pilkkomista. 69 ja 70 on samalla etu kehdolla, turkan entiseen 70 Mac1:seen sepe laitto sellaset ja jäi viellä tilaakin. Hölmöläisten hommia pilkkoa ehjiä koteloita.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
JYN85
Aktiivi
Viestit: 39
Liittynyt: 03 Tammi 2008, 20:45
Auto: Ford Mustang Fastback GTA 390 -67
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: 390 sovitus

Viesti Kirjoittaja JYN85 »

Ohessa muutama kuva omaan autooni tehdystä iskaritorni muokkauksesta. Auto -67 Fb ja ollut isolohkolla. Muokkauksella tuli n. 5cm lisää tilaa puolellensa.
Liitteet
auto 004.JPG
auto 003.JPG
auto 002.JPG
Avatar
roqu88
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 24 Touko 2010, 19:16

Re: 390 sovitus

Viesti Kirjoittaja roqu88 »

ROKI kirjoitti:Miksi pilkkoa tornit perseelleen, Niemensivun Sepe saa jenkeistä sellasia sarjoja jotka sopii ilman jousi kotelojen pilkkomista. 69 ja 70 on samalla etu kehdolla, turkan entiseen 70 Mac1:seen sepe laitto sellaset ja jäi viellä tilaakin. Hölmöläisten hommia pilkkoa ehjiä koteloita.
En oo houdini kun en saa eres pakosarjojen laippoja mahtumaan tornin ja pakoaukojen väliin. Jenkeistä saa valmiita autojakin, mutta missä on rakentamisen hauskuus???

Tutkinu oon eri pakosarja vaihtoehtoja enkä oo vielä lopputulokseen päässy että mitä kokoa ja mitä kautta ne vedän.
Pitää tältä Niemensivultakin kysellä ja onhan noita kyläseppiä muitakin. mutta se on sen ajan murhe kun saa ensin tilan tehtyä.

Mutta edelleen tästä ylätukivarsien kiinnitys reikien laskemisesta, onko siitä kokemusta.
Kyllähän mä tästä vielä Saunan teen!!!

Ford Taunus 1600 -73 (museorekisterissä)
Ford Mustang HT -69 (projekti)
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: 390 sovitus

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

ROKI kirjoitti:Miksi pilkkoa tornit perseelleen, Niemensivun Sepe saa jenkeistä sellasia sarjoja jotka sopii ilman jousi kotelojen pilkkomista. 69 ja 70 on samalla etu kehdolla, turkan entiseen 70 Mac1:seen sepe laitto sellaset ja jäi viellä tilaakin. Hölmöläisten hommia pilkkoa ehjiä koteloita.
tais kuule nuo sarjat olla käsityönä tehdyt...
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: 390 sovitus

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Sarjoja on valmiitakin 385-sarjan moottorille '70 koppaan, sopivuudesta ei aina takuita. FPT sarjat ovat tosi hyvin istuvia mutta verrattain pienellä primäärillä. 2" tai isommat putket ovat lähes poikkeuksetta mallia "alta alatukivarren". Se on hieman rajoittava tekijä mikäli haluaa keulan tonttiin.

Vaihtoehtoja on keulalle useita. Heidtsin keula on käytännöllinen, tarkka öljypohjalle mutta tekee tilaa upeasti kun jousitornit voi laikata irti ja pistää seinälle roikkumaan odottamaan pussihousuaikaa. Tapa on myös irroittaa jousitornit, kaventaa niitä ulkopuolelta ja hitsata kapeampina takaisin kiinni, säilyy tehdaslookki ja tilaa tulee varmasti lisää. Pitää vaan olla hommat hankassa jos alkaa tätä tekemään - ei tuota heidtsin keulaakaan kyllä kuka tahansa pääsiäiskäsi asenna.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
roqu88
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 24 Touko 2010, 19:16

Re: 390 sovitus

Viesti Kirjoittaja roqu88 »

No nyt on rälläkkä käyny töihin ja hyvältä näyttää vaikkei vielä valmis ookkaan.
Nyt näyttäis siltä etten joudu eres laskemaan Ylätukivarsia.
Sain riittävästi tilaa ilmankin, mutta sen näkee kun homma etenee.
Kyllähän mä tästä vielä Saunan teen!!!

Ford Taunus 1600 -73 (museorekisterissä)
Ford Mustang HT -69 (projekti)
Avatar
roqu88
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 24 Touko 2010, 19:16

Re: 390 sovitus

Viesti Kirjoittaja roqu88 »

No niin ja valmista tuli.
Pientä siistimistähän se kaipaa mutta sen kerkiää myöhemmin.
yritän liittä pari kuvaa jos onnistun. :twisted:

Kuva
Kuva
Kyllähän mä tästä vielä Saunan teen!!!

Ford Taunus 1600 -73 (museorekisterissä)
Ford Mustang HT -69 (projekti)
Avatar
roqu88
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 24 Touko 2010, 19:16

Re: 390 sovitus

Viesti Kirjoittaja roqu88 »

roqu88 kirjoitti:No niin ja valmista tuli.
Pientä siistimistähän se kaipaa mutta sen kerkiää myöhemmin.
yritän liittä pari kuvaa jos onnistun. :twisted:

Kuva
Kuva
no prkl!

http://kuvablogi.com/nayta/2977261/
Kyllähän mä tästä vielä Saunan teen!!!

Ford Taunus 1600 -73 (museorekisterissä)
Ford Mustang HT -69 (projekti)
Vastaa Viestiin