454 cid porausvaralla
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
454 cid porausvaralla
Onko kukaan vielä ostanut kotimaahan tälläistä?
http://www.fordracingparts.com/parts/pa ... ield=10440
Ford Racinging 351 Boss big bore lohko eli ts. siamilainen rautalohko 9,5" dekkikorkeudella. Tehdas lupailee 4,185" ylikokoporausta tosin ultraäänellä varmistettuna ettei mene liian ohueksi. Tässä olisi mukava mahdollisuus porata lohko "vain" 4,125" poraukselle, jolloin 4,250" iskun akselilla tulisi mukavat 454 cid ja lohkoon jäisi vielä useampi ylikokoporausmahdollisuus. Lohkohan ei ole järin kallis $1999us. Kerran kun halkaisee vakiolohkon tai se menee säröille, niin uusi lohko olisi ollut jo edullisempi tai saman hintainen. Tälläinen olisi toimiva moottori autoon jota ei katsastettua kuin 351 moottorille asti. Jos maksimi cid on tähtäimessä ja auto sallii isolohkon niin sittenhän tämä on turhuutta, mutta esim. early musset, falconit, yms. niin tälläinen 454 cid toisi mukavasti potentiaalia vaikka 1 hv per cid lukemalla joka olisi 454 hv ja 302 cid koneella 302 hv.
ajatuksena vaan.
http://www.fordracingparts.com/parts/pa ... ield=10440
Ford Racinging 351 Boss big bore lohko eli ts. siamilainen rautalohko 9,5" dekkikorkeudella. Tehdas lupailee 4,185" ylikokoporausta tosin ultraäänellä varmistettuna ettei mene liian ohueksi. Tässä olisi mukava mahdollisuus porata lohko "vain" 4,125" poraukselle, jolloin 4,250" iskun akselilla tulisi mukavat 454 cid ja lohkoon jäisi vielä useampi ylikokoporausmahdollisuus. Lohkohan ei ole järin kallis $1999us. Kerran kun halkaisee vakiolohkon tai se menee säröille, niin uusi lohko olisi ollut jo edullisempi tai saman hintainen. Tälläinen olisi toimiva moottori autoon jota ei katsastettua kuin 351 moottorille asti. Jos maksimi cid on tähtäimessä ja auto sallii isolohkon niin sittenhän tämä on turhuutta, mutta esim. early musset, falconit, yms. niin tälläinen 454 cid toisi mukavasti potentiaalia vaikka 1 hv per cid lukemalla joka olisi 454 hv ja 302 cid koneella 302 hv.
ajatuksena vaan.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- jls
- Addikti
- Viestit: 382
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
- Auto: 1965 Fastback 351
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 454 cid porausvaralla
Ois muuten hieno ajella mustangilla 454 tarrat kyljessä. Vois chevymiehet olla mielissään 
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
-Growing Up Is Overrated-
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: 454 cid porausvaralla
Ei letukkamiehiä tartte miellyttää.

Tosta logot kylkiin. Sitten kun se letukka mies tulee naama punaisena möykkäämään että "mitä he#¤%ttiä, että oikein 454 super sporttiko?!!?" Niin siihen vaan tokaisu tyyliin "super sportit on tunturin mopoja, tää on 454 cid SEVYN SURMA" myös sitroletin surma hyväksytään.
Tosta logot kylkiin. Sitten kun se letukka mies tulee naama punaisena möykkäämään että "mitä he#¤%ttiä, että oikein 454 super sporttiko?!!?" Niin siihen vaan tokaisu tyyliin "super sportit on tunturin mopoja, tää on 454 cid SEVYN SURMA" myös sitroletin surma hyväksytään.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: 454 cid porausvaralla
Pientä vertailua:
Dart Iron Eagle 351
Cylinder Wall Thickness: .250” min @ 4.185” bore
Cubic inch: 468” max recommended
Main Bearing Size ……………………………… Std Cleveland 2.749”
Main caps: Steel - 4 bolt, all 5
Weight, approx: 195 lbs - 9.500”
http://www.dartheads.com/products/aitdo ... ile_id/37/
$2,817.21
Ford Racing BOSS 351
Minimum rec. bore thickness (@ dia.) Designed for minimum bore wall thickness 0.180" @ 4.125"
M-6010-BOSSBB maximum displacement 454 cubic inches
Main Bearing Bore Size Main bearing bore size 2.9415" - 2.9425"
Main Bolt configuration Splayed 4 bolt main caps on positions 2, 3, 4
Main Cap Material Nodular cast iron main caps
M-6010-BOSS-BB weight 205 lbs
http://www.fordracingparts.com/download ... OSS351.pdf
$1999.00
Dart Iron Eagle 351
Cylinder Wall Thickness: .250” min @ 4.185” bore
Cubic inch: 468” max recommended
Main Bearing Size ……………………………… Std Cleveland 2.749”
Main caps: Steel - 4 bolt, all 5
Weight, approx: 195 lbs - 9.500”
http://www.dartheads.com/products/aitdo ... ile_id/37/
$2,817.21
Ford Racing BOSS 351
Minimum rec. bore thickness (@ dia.) Designed for minimum bore wall thickness 0.180" @ 4.125"
M-6010-BOSSBB maximum displacement 454 cubic inches
Main Bearing Bore Size Main bearing bore size 2.9415" - 2.9425"
Main Bolt configuration Splayed 4 bolt main caps on positions 2, 3, 4
Main Cap Material Nodular cast iron main caps
M-6010-BOSS-BB weight 205 lbs
http://www.fordracingparts.com/download ... OSS351.pdf
$1999.00
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: 454 cid porausvaralla
M-6010-BOSS351BB*
# The all new 351 9.5 deck block for big bore builds! Same as M-6010-BOSS35195 except allows for bigger bore by deleting coolant crossover holes between cylinders
# 4.185" bore capacity (sonic check recommended), finished at 4.12" rough bore
# 9.5" deck height, finished at 9.500" plus .010" to .015"
# Maximum recommended stroke 4.250", clearance dependent on crankshaft/connecting rod manufacturer
# Splayed 4-bolt main on 2, 3, 4, main caps
# 2-bolt main on 1 and 5 main caps
# Main bearing bores finished to low limit
# 2.749" main journal diameter (stock 351C size)
# Finished lifter bores
# Machined to accept factory roller lifter guides and lifter guide retainer
# Revised oiling and cooling system passageways
# Increased bulkhead material
# Threaded core and galley plugs (straight thread port plugs with O-ring)
# Requires special length 1/2" head bolts M-6065-BOSS or head studs M-6014-BOSS recommended with M-6049-X306/307/Z304DA heads
# Designed for M-6049-X306//X307/C3/D3/Z304DA cylinder heads. Not designed for production 302/351W or M-6049-Y302/Y303/X302/X303/X304/X305 cylinder heads
# Uses common OD cam bearings M-6261-J351/R351
# Unique cam plug M-6026-S351 included
# Weighs approximately 195 lbs.
# Great price and value
# The foundation for big bore 9.5" deck projects
Ford Racing ilmoittaa joskus porausvarast hieman alakanttiin. Esim. A460 lohko ylärajaksi mainitaan 4.600", lohkolle on vallan ominaista mennä 4.625"+ lukemiin. Erään tutun moisessa lohkossa on ultraäänellä varmistettuna valussa paksuutta 4.670" asti ilman ettei mene liian ohueksi.
Lukasinpas vielä uudelleen mexicon postauksen...
Dart Iron Eagle 351
Cylinder Wall Thickness: .250” min @ 4.185” bore
Cubic inch: 468” max recommended
0.250" on verrattain paksu seinämä vielä, en tunne smallblockien borespacingia tai lohkon kanavien sijoittelua, mutta tuon 0.250" perusteella voisi ajatella että ylikokoporausvaraa on hurjasti vai estääkö joku muu kuin sylinterin käyminen ohueksi porausta? Tuosta kun ynnäilee, että esim. Reher Morrison pitää 0,140" minimi sylinterinpaksuutena niin tuossa MOPARIN lohkossa piilee aika suuri porauspotentiaali? Jättämällä seinämäpaksuuden esim. 0,180" niin alkaa porausta tulemaan. Jos ei - miksi ei?
# The all new 351 9.5 deck block for big bore builds! Same as M-6010-BOSS35195 except allows for bigger bore by deleting coolant crossover holes between cylinders
# 4.185" bore capacity (sonic check recommended), finished at 4.12" rough bore
# 9.5" deck height, finished at 9.500" plus .010" to .015"
# Maximum recommended stroke 4.250", clearance dependent on crankshaft/connecting rod manufacturer
# Splayed 4-bolt main on 2, 3, 4, main caps
# 2-bolt main on 1 and 5 main caps
# Main bearing bores finished to low limit
# 2.749" main journal diameter (stock 351C size)
# Finished lifter bores
# Machined to accept factory roller lifter guides and lifter guide retainer
# Revised oiling and cooling system passageways
# Increased bulkhead material
# Threaded core and galley plugs (straight thread port plugs with O-ring)
# Requires special length 1/2" head bolts M-6065-BOSS or head studs M-6014-BOSS recommended with M-6049-X306/307/Z304DA heads
# Designed for M-6049-X306//X307/C3/D3/Z304DA cylinder heads. Not designed for production 302/351W or M-6049-Y302/Y303/X302/X303/X304/X305 cylinder heads
# Uses common OD cam bearings M-6261-J351/R351
# Unique cam plug M-6026-S351 included
# Weighs approximately 195 lbs.
# Great price and value
# The foundation for big bore 9.5" deck projects
Ford Racing ilmoittaa joskus porausvarast hieman alakanttiin. Esim. A460 lohko ylärajaksi mainitaan 4.600", lohkolle on vallan ominaista mennä 4.625"+ lukemiin. Erään tutun moisessa lohkossa on ultraäänellä varmistettuna valussa paksuutta 4.670" asti ilman ettei mene liian ohueksi.
Lukasinpas vielä uudelleen mexicon postauksen...
Dart Iron Eagle 351
Cylinder Wall Thickness: .250” min @ 4.185” bore
Cubic inch: 468” max recommended
0.250" on verrattain paksu seinämä vielä, en tunne smallblockien borespacingia tai lohkon kanavien sijoittelua, mutta tuon 0.250" perusteella voisi ajatella että ylikokoporausvaraa on hurjasti vai estääkö joku muu kuin sylinterin käyminen ohueksi porausta? Tuosta kun ynnäilee, että esim. Reher Morrison pitää 0,140" minimi sylinterinpaksuutena niin tuossa MOPARIN lohkossa piilee aika suuri porauspotentiaali? Jättämällä seinämäpaksuuden esim. 0,180" niin alkaa porausta tulemaan. Jos ei - miksi ei?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: 454 cid porausvaralla
Mikäli borespacing on 4,380", niin jotenkin tuo Dartin 4,185" poraus ja min. 0,250" sylinteripaksuus on harhaanjohtava borespacingiä silmälläpitäen. Asiallisia lohkoja kuitenkin.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: 454 cid porausvaralla
Ähhh..liikaa iskua. Itse tekisin 4.125 porauksella ja 4.000 iskulla 427 Dartin lohkoon jos olisi budjetissa varaa. Tolla 4.125 porauksella vois hyödyntää kunnon kansiakin. Plussana vielä cleven runkoset niin vois kierrättää kunnolla 
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Re: 454 cid porausvaralla
Ei myöskään pidä unohtaa,
MAN O'WAR 9.500" Deck Iron Block
Maximum Bore: 4.200" (470 c.i.d. with maximum stroke crank)
Cylinder Head Attachment: Stock plus 2 extra head bolts per cyl. (not req.)
Cylinder Wall Thickness: @ IRON 4.200 bore cylinder wall thickness will be .200
Main bearing 2.749
Billet steel 4-bolt main on 1, 2, 3, 4, 5 caps
jne...
http://www.theengineshop.com/product_im ... le-141.pdf
ja 470 cid on hieman enemmän kuin 454 cid tai 468 cid mutta selvästi enemmän kuin 460 cid, OK siihen ne varat sitten loppuu mutta aika lähellä olaan jo BB.
MAN O'WAR 9.500" Deck Iron Block
Maximum Bore: 4.200" (470 c.i.d. with maximum stroke crank)
Cylinder Head Attachment: Stock plus 2 extra head bolts per cyl. (not req.)
Cylinder Wall Thickness: @ IRON 4.200 bore cylinder wall thickness will be .200
Main bearing 2.749
Billet steel 4-bolt main on 1, 2, 3, 4, 5 caps
jne...
http://www.theengineshop.com/product_im ... le-141.pdf
ja 470 cid on hieman enemmän kuin 454 cid tai 468 cid mutta selvästi enemmän kuin 460 cid, OK siihen ne varat sitten loppuu mutta aika lähellä olaan jo BB.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: 454 cid porausvaralla
Onhan tuo jollain lailla vaikuttavaa että nyky aftermarket palikoilla sbf:llä päästään isoihin iskutilavuuksiin siis jo riikkisen yli stanu 385-sarjan moottoreista. Ainoa takaisku on sb:n kasvua rajoittava borespacing. No sehän sen erottaa isolohkosta, pikkulohko ei olisi pikkulohko jos siinä olisi 4.900" borespacing. Se olisi sitten isolohko. Henry Ford & Bunkie Knudsen & Waddel Wilsson ja muut legendat katselevat varmasti mielissään Ford moottorien kehitystä pilven hattaran reunalta.
SB ei tuosta 471 cid hirveästi kasva, sillä dekkikorkeus rajoittaa iskun pituutta, mites kampikammiossa riittää pelivaraa? Mikäli pitempi iskuinen kampura mahtuisi pyörimään ja joku tarjoaisi korkeampi dekkistä sb:tä ei sekään poista 4.380" borespacingin rajoitusta kansien tai porauksen osalta.
Toinen asia on, että onko järkevää rakentaa valmiiksi tapissa oleva moottori? Tästä tullaan siihen, että sitten vain valikoimaan kombinaatio auto ja sen käyttötarkoitus silmällä pitäen.
Mikäli olisin vanhan fb:ni pitänyt ja rakentanut sen "Bronco" A/fx tyyliin niin itseni tuntien olisin hankkinut Bill Mitchelliltä 460cid sb:n ja syystä ettei '65-'66 mustangia saanut silloin eikä tänäkää päivänä järkevästi katsastettua kuin 351:lle.
Sanoista tekoihin. Itseasiassa miksi nostin asian pöydälle niin olisi, se että joku hiperf "pöheli" innostuisi aiheesta. Mun mielestä näitä oikeasti tehokkaita autoja ei vaan ole liikaa ikinä.
SB ei tuosta 471 cid hirveästi kasva, sillä dekkikorkeus rajoittaa iskun pituutta, mites kampikammiossa riittää pelivaraa? Mikäli pitempi iskuinen kampura mahtuisi pyörimään ja joku tarjoaisi korkeampi dekkistä sb:tä ei sekään poista 4.380" borespacingin rajoitusta kansien tai porauksen osalta.
Toinen asia on, että onko järkevää rakentaa valmiiksi tapissa oleva moottori? Tästä tullaan siihen, että sitten vain valikoimaan kombinaatio auto ja sen käyttötarkoitus silmällä pitäen.
Mikäli olisin vanhan fb:ni pitänyt ja rakentanut sen "Bronco" A/fx tyyliin niin itseni tuntien olisin hankkinut Bill Mitchelliltä 460cid sb:n ja syystä ettei '65-'66 mustangia saanut silloin eikä tänäkää päivänä järkevästi katsastettua kuin 351:lle.
Sanoista tekoihin. Itseasiassa miksi nostin asian pöydälle niin olisi, se että joku hiperf "pöheli" innostuisi aiheesta. Mun mielestä näitä oikeasti tehokkaita autoja ei vaan ole liikaa ikinä.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: 454 cid porausvaralla
Entäs offset-poraus vai onko noissa jo?Fastback kirjoitti: SB ei tuosta 471 cid hirveästi kasva, sillä dekkikorkeus rajoittaa iskun pituutta, mites kampikammiossa riittää pelivaraa? Mikäli pitempi iskuinen kampura mahtuisi pyörimään ja joku tarjoaisi korkeampi dekkistä sb:tä ei sekään poista 4.380" borespacingin rajoitusta kansien tai porauksen osalta.
-
Galaxie61
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: 454 cid porausvaralla
SS =steam ship.
ei oikeen kuulosta vakuuttavalta..
ei oikeen kuulosta vakuuttavalta..
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: 454 cid porausvaralla
offset poraaminen? Riittääkö kampurassa koneistusvaraa sivuttais suunnassa - osuuko minkään muun koneen kampura lähemmäksi, esim. 454 letukan kampuroita on käytetty joskus 385-sarjan koneissa offset koneistamalla. Offset poraaminen on borespacingin keinotekoista muuttamista minun mielestä. Mites kansien sopivuus, siirtyy pytyt hieman kauemmaksi lohkon päädyissä, raakakannesta tietty koneistamalla vai onko muutaman millin heitolla vaikutusta?Arto65FB kirjoitti:Entäs offset-poraus vai onko noissa jo?
Jos väkisin halutaan paljon kuutioita, niin johan Kaasen Jomppa todisti tuon vuosia sitten pulttaamalla tuuman paksuiset "kansipahvit" 385-sarjan mottiin, grindasi öljypohjan kaavelia tarpeeksi ja ujutti järkky pitkän akselin & kanget tupaan tuottaen 900 cid moottorin. Em. motissa borespacing oli 4,900" ilman offset porauksia tms. jippoja, ainoastaan dekkiä korotettiin.
Järjellisesti ajateltuna sbf katto 9,5 dekillä alkaa olemaan varmasti 471-480 cid ilman lohkon uudelleen rakentamista. Kunnioitettava lukema, kaikki tuosta yli menevä vaatii melkoista koneistamo jumppaa joka tulee nostamaan kuluja yli järjellisesti ajateltavan saatavan hyödyn. Ainoa hyöty on wow factory jolla voi brassailla että on suomen suurin pikkulohko ford.
Mukavaa aivojumppaa kumminkin.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3