Sivu 1/1

Pikku viritykset mielessä...

Lähetetty: 01 Tammi 2005, 00:25
Kirjoittaja ak72
Nyt taitaa minunkin olla aika kantaa korteni kekoon koneen virityksessä :wink:

Elikkäs kone on 289 jossa edelbrock alukannet,600 edelb. kaasari,weiand 2-taso imusarja, Keith Blackin pattimännät (puristus himpun päälle 10:1) alakerta muuten vakio (arpin pulteilla kasattu), rullakeinu ja motorsport tönärit ja nokka mieto (050" nostolla asteet 216/216 ja nosto 0.484). Tuolla kokoonpanolla dynossa saatiin lukemiksi 394Nm max vääntö ja 204kW teho koneesta ja pyöriltä 177kW 5500 rpm:llä.
Nyt sitten mieleen jysähti ajatus korvata nokka vähän rajummalla rullavemputtimella jossa 050" nostolla asteet 224/224 ja nosto .533.Mitä luulette vaikutuksen olevan ja joko tuolla nokalla tehot saisi sinne 300hv paremmalle puolelle?

Hyvää Uutta vuotta kaikille klubilaisille !!

Lähetetty: 02 Tammi 2005, 19:52
Kirjoittaja Ahti
Mun mielestä toi sun nykyinen kombinaatio suorastaan huutaa kovempaa nokkaa, kuitenki kansissa virtausta ja puristuksiakin löytyy niin nokkaa haluaa lisää.
Uskon että 300hv menisi rikki. Tietysti kaasaria joutuu varmaan ruuvaamaan.
Mites pakosarjat ja sytkävehkeet`?

Lähetetty: 02 Tammi 2005, 21:26
Kirjoittaja ak72
Pakosarjat on Hedmanin shortyt ja putkisto 2.25" h-putkella ja Dynomax Ultra Flo vaimentajilla. Jakaja on Accelin kärjetön. Kaasaria kyllä joutuu ruuvaamaan ja tarkoitus on mennä kesällä käymään Jäälin autosäädössä dynottaan ja säätämään.
Ajattelin laittaa tässä tammikuun aikana tilaukseen Summitilta Comp Camsin Magnum Retro hydraulicroller nokan (284hr) Pitää vaan varmistaa voiko kamat tilata kittinä ja mitä siihen sisältyy. Tönärit ja venajouset pitää kummiskin tilata nokan ja nostajien lisäksi.

Lähetetty: 03 Tammi 2005, 10:06
Kirjoittaja Ahti
Eikös tuohon retrofittiin tarvi sen spyderin ja ne "koiranluut"? ja sitten lohkoon tehdään kiinnitystä varten jengat. Onhan siellä CC sivuilla niitä kittejä tai ainakin CC:n kirjassa.
Vinkkinä vaan että saat lisää valikoimaa kun katot niitä nokkia myös 351W kohdalta. Sytkäjärjestys on vaan eri.
Niin ja jakajasta: mulla oli kanssa Accelin jakaja mutta ´hermostuin siihen kun oli mun mielestä vaikea säädettävä (keskipako) ja ostin MSD pro steert billetin.