Pikku viritykset mielessä...

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Pikku viritykset mielessä...

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Nyt taitaa minunkin olla aika kantaa korteni kekoon koneen virityksessä :wink:

Elikkäs kone on 289 jossa edelbrock alukannet,600 edelb. kaasari,weiand 2-taso imusarja, Keith Blackin pattimännät (puristus himpun päälle 10:1) alakerta muuten vakio (arpin pulteilla kasattu), rullakeinu ja motorsport tönärit ja nokka mieto (050" nostolla asteet 216/216 ja nosto 0.484). Tuolla kokoonpanolla dynossa saatiin lukemiksi 394Nm max vääntö ja 204kW teho koneesta ja pyöriltä 177kW 5500 rpm:llä.
Nyt sitten mieleen jysähti ajatus korvata nokka vähän rajummalla rullavemputtimella jossa 050" nostolla asteet 224/224 ja nosto .533.Mitä luulette vaikutuksen olevan ja joko tuolla nokalla tehot saisi sinne 300hv paremmalle puolelle?

Hyvää Uutta vuotta kaikille klubilaisille !!
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Mun mielestä toi sun nykyinen kombinaatio suorastaan huutaa kovempaa nokkaa, kuitenki kansissa virtausta ja puristuksiakin löytyy niin nokkaa haluaa lisää.
Uskon että 300hv menisi rikki. Tietysti kaasaria joutuu varmaan ruuvaamaan.
Mites pakosarjat ja sytkävehkeet`?
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Pakosarjat on Hedmanin shortyt ja putkisto 2.25" h-putkella ja Dynomax Ultra Flo vaimentajilla. Jakaja on Accelin kärjetön. Kaasaria kyllä joutuu ruuvaamaan ja tarkoitus on mennä kesällä käymään Jäälin autosäädössä dynottaan ja säätämään.
Ajattelin laittaa tässä tammikuun aikana tilaukseen Summitilta Comp Camsin Magnum Retro hydraulicroller nokan (284hr) Pitää vaan varmistaa voiko kamat tilata kittinä ja mitä siihen sisältyy. Tönärit ja venajouset pitää kummiskin tilata nokan ja nostajien lisäksi.
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Eikös tuohon retrofittiin tarvi sen spyderin ja ne "koiranluut"? ja sitten lohkoon tehdään kiinnitystä varten jengat. Onhan siellä CC sivuilla niitä kittejä tai ainakin CC:n kirjassa.
Vinkkinä vaan että saat lisää valikoimaa kun katot niitä nokkia myös 351W kohdalta. Sytkäjärjestys on vaan eri.
Niin ja jakajasta: mulla oli kanssa Accelin jakaja mutta ´hermostuin siihen kun oli mun mielestä vaikea säädettävä (keskipako) ja ostin MSD pro steert billetin.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Vastaa Viestiin