Sivu 1/2
Mikä kaasariksi?
Lähetetty: 30 Loka 2010, 12:14
Kirjoittaja Thewildchild
Hommasin tuollaisen -69 vuoden Sporstroofin. Moottorina on 351 Cleveland, 0.40" ylikoossa, peltisarjoilla, Jollain hieman jyrkemmällä nokalla. Tarkoituksena vielä hommata MSD kärjetön sytkä. Mutta mikä olisi kaasariksi hyvä valinta...? Mielipiteitä on varmaan monia.. Toinen kehuu toista ja haukkuu toista.. Kertokaa kommentteja ja kokemuksia...
Kiitoksia etukäteen vastauksista...
Re: Mikä kaasariksi?
Lähetetty: 30 Loka 2010, 13:54
Kirjoittaja PeteP
Mikä siinä nyt on?
Re: Mikä kaasariksi?
Lähetetty: 30 Loka 2010, 13:59
Kirjoittaja Thewildchild
siinä on nyt 650 holley. mutta sillä ei ainakaan toimi kunnolla. Voihan kaasarissa olla kyllä jotain vikaakin, mutta ei ole vielä kauheesti tullut pelattua noitten kanssa.
Re: Mikä kaasariksi?
Lähetetty: 30 Loka 2010, 16:57
Kirjoittaja 1969
Kun sanot, että ei pelaa kunnolla, niin mitä tarkoitat? Monesti kaasarin piikkiin laitetaan sytkään liittyviä ongelmia, kun ei olla ihan varmoja mikä on pielessä.
Holley on aika perussettiä, jonka pitäisi pystyä laittamaan toimimaan ihan hyvin. Itse laittaisin isomman holleyn, mutta kyllä sen tuolla pitäisi ihan hyvin pelata.
Re: Mikä kaasariksi?
Lähetetty: 30 Loka 2010, 17:07
Kirjoittaja Thewildchild
Vika on sellainen että jos pikkuhiljaa kiihdyttää ni menee ihan ok, mutta jos polkaisee kaasun pohjaan niin se vain yskäisee. Se vaikuttaa silta kun se tukehtusi. Eli nopeasti ei saa kierroksia kerättyä ylös, edes vapaalla.
Re: Mikä kaasariksi?
Lähetetty: 30 Loka 2010, 18:18
Kirjoittaja JXA-26
Voimakkaasti kuulostaa kiihdytyspumppu vialta. Ennen mulla oli Edelbrockin kaasari omassa, (mitä EI pysty kenellekkään mihinkään olosuhteisiin suosittelemaan) nykyään ruokintaa suorittaa samanlainen Holley kuin sulla ja toimii moitteetta. Tarkista siis extaasi kalvon kunto...
Re: Mikä kaasariksi?
Lähetetty: 30 Loka 2010, 20:57
Kirjoittaja 1969
Jesh,
Kuulostaa, notta menee laihalle kun läpät aukeavat nopeasti. Kiihdytyspumpusta tai -pumpuista (jos on tuplapumppu) kannattaa aloittaa. Kiihdytyspumpun toiminnan näkee helposti, kun ottaa ilmanputsarin pois ja käätelee kaasuvivusta. Kurkkujen välissä olevasta suuttimesta pitäisi iloisesti ruikkia bensaa kun vipua kääntää reippaasti. jos mithän ei tapahdu, niin pumpun kalvo on hyvä arvaus.
Suutin/Suuttimet kurkkujen välissä näyttävät tältä:
...ja löytyvät sormen osoittamasta paikasta:

Tuo kuva on tuplapumpun takimmaisesta suuttimesta. siellä ryyppytornin sisällä edessä on samanlainen.
Pumppu kalvoineen löytyy kohokammoin pohjasta:
Ruuvit kun aukoo, löytyy kalvo:

Re: Mikä kaasariksi?
Lähetetty: 30 Loka 2010, 22:41
Kirjoittaja FaikkuFB
Mää laitan aina joka paikkaan Rochesterin, jos kaasari tarvitaan.
Re: Mikä kaasariksi?
Lähetetty: 31 Loka 2010, 16:11
Kirjoittaja PeteP
FaikkuFB kirjoitti:Mää laitan aina joka paikkaan Rochesterin, jos kaasari tarvitaan.
Kaasari parhaasta päästä.
Re: Mikä kaasariksi?
Lähetetty: 01 Marras 2010, 18:40
Kirjoittaja FFreak
Mulla taas edeli 500 toimi suoraan paketista hyvin, ei mitään ongelmaa. Bensan kulutustakin piti ihmetellä et voiko tää näin vähän viedä. Normi ajossa ihan käypänen. Eli taitaa näissä kaasareissakin olla monenlaista yksilöä.

Re: Mikä kaasariksi?
Lähetetty: 02 Marras 2010, 11:34
Kirjoittaja Arto65FB
FFreak kirjoitti:Mulla taas edeli 500 toimi suoraan paketista hyvin, ei mitään ongelmaa.
Aika lailla avain taitaa olla tuo suoraan paketista[/color]
Sama mulla, ostin joskus FinnAmin alesta Holley 600Vac list 9210, joka oli kalibroitu -77 Moppe 318-360 vanin korvauskaasariksi.
Re: Mikä kaasariksi?
Lähetetty: 16 Marras 2010, 17:09
Kirjoittaja Thewildchild
Jatketaanpas juttua. Ei pitäisi perustaa mitään muistin varaan(ainakaan minun). Katsoin edellisen omistajan laittamia tietoja autosta. Eihän siinä mikään 650 ollut vaan Holley street avenger 570. Onko se sopiva tuon Clevelandin perään vai kenties liian pieni.
Re: Mikä kaasariksi?
Lähetetty: 16 Marras 2010, 19:57
Kirjoittaja GT-350
Hmmmm...
2V vai 4V Cleveland? Moottorin speksit?
Auton käyttötarkoitus?
570 Street Avenger on toki pieni, jos moottori pystyy ja aiot kierrättää sitä vaikkapa +7000rpm. Esim. 83% volumetrisella tehokkuudella 570:stä loppuu hönkä 351:n moottorin päällä n. 6800 rpm:ssä (netin CFM-laskurin mukaan).
Miten sytytys säädetty? Pljonko perusennakko, kokonaisennakko, ja onko vakuumiennakko olemassa ja kummalle puolelle kytketty, portattuun vai porttaamattomaan vakuumilähteeseen?
Re: Mikä kaasariksi?
Lähetetty: 16 Marras 2010, 20:36
Kirjoittaja Thewildchild
Nyt tuli jo niin paljon kysymyksiä, että noihin en pystyne enää vastaamaan. 4V Clevestä on kyse. Sytytyksen säädäöistä en osaa sanoa, en ole niihin vielä perehtynyt, kun en ole vielä oikeen kerinnyt koko autoon perehtyä. Muutakun että se ei kunnolla toimi.

Re: Mikä kaasariksi?
Lähetetty: 17 Marras 2010, 15:13
Kirjoittaja PeteP
Tuosta Cleven kaasarin koosta on ennekin juhettu, mutta tuo 4V rallikoneen luonne vaatii isohkon mehumaijan jos haluaa että se toimii silloin kun sille annetaan sikaa

Voin todistaa ihan omana kokemuksenakin. Sitäpaitti 4V- on tehtaalta lähtiessäänkin yli 700cfm:n sekottajalla.