Mikä kaasariksi?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Thewildchild
Aktiivi
Viestit: 129
Liittynyt: 29 Elo 2010, 22:03
Auto: Ford Mustang Cobra -94
Ford Mustang Sportsroof -69 ex
Ford Mustang Gt -95 ex

Mikä kaasariksi?

Viesti Kirjoittaja Thewildchild »

Hommasin tuollaisen -69 vuoden Sporstroofin. Moottorina on 351 Cleveland, 0.40" ylikoossa, peltisarjoilla, Jollain hieman jyrkemmällä nokalla. Tarkoituksena vielä hommata MSD kärjetön sytkä. Mutta mikä olisi kaasariksi hyvä valinta...? Mielipiteitä on varmaan monia.. Toinen kehuu toista ja haukkuu toista.. Kertokaa kommentteja ja kokemuksia...

Kiitoksia etukäteen vastauksista...
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Mikä kaasariksi?

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Mikä siinä nyt on?
:krooh:
Thewildchild
Aktiivi
Viestit: 129
Liittynyt: 29 Elo 2010, 22:03
Auto: Ford Mustang Cobra -94
Ford Mustang Sportsroof -69 ex
Ford Mustang Gt -95 ex

Re: Mikä kaasariksi?

Viesti Kirjoittaja Thewildchild »

siinä on nyt 650 holley. mutta sillä ei ainakaan toimi kunnolla. Voihan kaasarissa olla kyllä jotain vikaakin, mutta ei ole vielä kauheesti tullut pelattua noitten kanssa.
Avatar
1969
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Re: Mikä kaasariksi?

Viesti Kirjoittaja 1969 »

Kun sanot, että ei pelaa kunnolla, niin mitä tarkoitat? Monesti kaasarin piikkiin laitetaan sytkään liittyviä ongelmia, kun ei olla ihan varmoja mikä on pielessä.

Holley on aika perussettiä, jonka pitäisi pystyä laittamaan toimimaan ihan hyvin. Itse laittaisin isomman holleyn, mutta kyllä sen tuolla pitäisi ihan hyvin pelata.
Thewildchild
Aktiivi
Viestit: 129
Liittynyt: 29 Elo 2010, 22:03
Auto: Ford Mustang Cobra -94
Ford Mustang Sportsroof -69 ex
Ford Mustang Gt -95 ex

Re: Mikä kaasariksi?

Viesti Kirjoittaja Thewildchild »

Vika on sellainen että jos pikkuhiljaa kiihdyttää ni menee ihan ok, mutta jos polkaisee kaasun pohjaan niin se vain yskäisee. Se vaikuttaa silta kun se tukehtusi. Eli nopeasti ei saa kierroksia kerättyä ylös, edes vapaalla.
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: Mikä kaasariksi?

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Voimakkaasti kuulostaa kiihdytyspumppu vialta. Ennen mulla oli Edelbrockin kaasari omassa, (mitä EI pysty kenellekkään mihinkään olosuhteisiin suosittelemaan) nykyään ruokintaa suorittaa samanlainen Holley kuin sulla ja toimii moitteetta. Tarkista siis extaasi kalvon kunto...
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
1969
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Re: Mikä kaasariksi?

Viesti Kirjoittaja 1969 »

Jesh,

Kuulostaa, notta menee laihalle kun läpät aukeavat nopeasti. Kiihdytyspumpusta tai -pumpuista (jos on tuplapumppu) kannattaa aloittaa. Kiihdytyspumpun toiminnan näkee helposti, kun ottaa ilmanputsarin pois ja käätelee kaasuvivusta. Kurkkujen välissä olevasta suuttimesta pitäisi iloisesti ruikkia bensaa kun vipua kääntää reippaasti. jos mithän ei tapahdu, niin pumpun kalvo on hyvä arvaus.

Suutin/Suuttimet kurkkujen välissä näyttävät tältä: Kuva

...ja löytyvät sormen osoittamasta paikasta:Kuva Tuo kuva on tuplapumpun takimmaisesta suuttimesta. siellä ryyppytornin sisällä edessä on samanlainen.

Pumppu kalvoineen löytyy kohokammoin pohjasta: Kuva

Ruuvit kun aukoo, löytyy kalvo: Kuva
Avatar
FaikkuFB
Aktiivi
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Valepukuinen Fairlane, Mustang FB 1969
Paikkakunta: Jkl

Re: Mikä kaasariksi?

Viesti Kirjoittaja FaikkuFB »

Mää laitan aina joka paikkaan Rochesterin, jos kaasari tarvitaan.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Mikä kaasariksi?

Viesti Kirjoittaja PeteP »

FaikkuFB kirjoitti:Mää laitan aina joka paikkaan Rochesterin, jos kaasari tarvitaan.
Kaasari parhaasta päästä.
Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1200
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Mikä kaasariksi?

Viesti Kirjoittaja FFreak »

Mulla taas edeli 500 toimi suoraan paketista hyvin, ei mitään ongelmaa. Bensan kulutustakin piti ihmetellä et voiko tää näin vähän viedä. Normi ajossa ihan käypänen. Eli taitaa näissä kaasareissakin olla monenlaista yksilöä. :roll:
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...

Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2632
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Mikä kaasariksi?

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

FFreak kirjoitti:Mulla taas edeli 500 toimi suoraan paketista hyvin, ei mitään ongelmaa.
Aika lailla avain taitaa olla tuo suoraan paketista[/color]

Sama mulla, ostin joskus FinnAmin alesta Holley 600Vac list 9210, joka oli kalibroitu -77 Moppe 318-360 vanin korvauskaasariksi.
Thewildchild
Aktiivi
Viestit: 129
Liittynyt: 29 Elo 2010, 22:03
Auto: Ford Mustang Cobra -94
Ford Mustang Sportsroof -69 ex
Ford Mustang Gt -95 ex

Re: Mikä kaasariksi?

Viesti Kirjoittaja Thewildchild »

Jatketaanpas juttua. Ei pitäisi perustaa mitään muistin varaan(ainakaan minun). Katsoin edellisen omistajan laittamia tietoja autosta. Eihän siinä mikään 650 ollut vaan Holley street avenger 570. Onko se sopiva tuon Clevelandin perään vai kenties liian pieni.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Mikä kaasariksi?

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Hmmmm...

2V vai 4V Cleveland? Moottorin speksit?

Auton käyttötarkoitus?

570 Street Avenger on toki pieni, jos moottori pystyy ja aiot kierrättää sitä vaikkapa +7000rpm. Esim. 83% volumetrisella tehokkuudella 570:stä loppuu hönkä 351:n moottorin päällä n. 6800 rpm:ssä (netin CFM-laskurin mukaan).

Miten sytytys säädetty? Pljonko perusennakko, kokonaisennakko, ja onko vakuumiennakko olemassa ja kummalle puolelle kytketty, portattuun vai porttaamattomaan vakuumilähteeseen?
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Thewildchild
Aktiivi
Viestit: 129
Liittynyt: 29 Elo 2010, 22:03
Auto: Ford Mustang Cobra -94
Ford Mustang Sportsroof -69 ex
Ford Mustang Gt -95 ex

Re: Mikä kaasariksi?

Viesti Kirjoittaja Thewildchild »

Nyt tuli jo niin paljon kysymyksiä, että noihin en pystyne enää vastaamaan. 4V Clevestä on kyse. Sytytyksen säädäöistä en osaa sanoa, en ole niihin vielä perehtynyt, kun en ole vielä oikeen kerinnyt koko autoon perehtyä. Muutakun että se ei kunnolla toimi. :)
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Mikä kaasariksi?

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Tuosta Cleven kaasarin koosta on ennekin juhettu, mutta tuo 4V rallikoneen luonne vaatii isohkon mehumaijan jos haluaa että se toimii silloin kun sille annetaan sikaa :lol: :) Voin todistaa ihan omana kokemuksenakin. Sitäpaitti 4V- on tehtaalta lähtiessäänkin yli 700cfm:n sekottajalla.
:krooh:
Vastaa Viestiin