Mikä kaasariksi?
-
Thewildchild
- Aktiivi
- Viestit: 129
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 22:03
- Auto: Ford Mustang Cobra -94
Ford Mustang Sportsroof -69 ex
Ford Mustang Gt -95 ex
Mikä kaasariksi?
Hommasin tuollaisen -69 vuoden Sporstroofin. Moottorina on 351 Cleveland, 0.40" ylikoossa, peltisarjoilla, Jollain hieman jyrkemmällä nokalla. Tarkoituksena vielä hommata MSD kärjetön sytkä. Mutta mikä olisi kaasariksi hyvä valinta...? Mielipiteitä on varmaan monia.. Toinen kehuu toista ja haukkuu toista.. Kertokaa kommentteja ja kokemuksia...
Kiitoksia etukäteen vastauksista...
Kiitoksia etukäteen vastauksista...
-
Thewildchild
- Aktiivi
- Viestit: 129
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 22:03
- Auto: Ford Mustang Cobra -94
Ford Mustang Sportsroof -69 ex
Ford Mustang Gt -95 ex
Re: Mikä kaasariksi?
siinä on nyt 650 holley. mutta sillä ei ainakaan toimi kunnolla. Voihan kaasarissa olla kyllä jotain vikaakin, mutta ei ole vielä kauheesti tullut pelattua noitten kanssa.
Re: Mikä kaasariksi?
Kun sanot, että ei pelaa kunnolla, niin mitä tarkoitat? Monesti kaasarin piikkiin laitetaan sytkään liittyviä ongelmia, kun ei olla ihan varmoja mikä on pielessä.
Holley on aika perussettiä, jonka pitäisi pystyä laittamaan toimimaan ihan hyvin. Itse laittaisin isomman holleyn, mutta kyllä sen tuolla pitäisi ihan hyvin pelata.
Holley on aika perussettiä, jonka pitäisi pystyä laittamaan toimimaan ihan hyvin. Itse laittaisin isomman holleyn, mutta kyllä sen tuolla pitäisi ihan hyvin pelata.
-
Thewildchild
- Aktiivi
- Viestit: 129
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 22:03
- Auto: Ford Mustang Cobra -94
Ford Mustang Sportsroof -69 ex
Ford Mustang Gt -95 ex
Re: Mikä kaasariksi?
Vika on sellainen että jos pikkuhiljaa kiihdyttää ni menee ihan ok, mutta jos polkaisee kaasun pohjaan niin se vain yskäisee. Se vaikuttaa silta kun se tukehtusi. Eli nopeasti ei saa kierroksia kerättyä ylös, edes vapaalla.
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: Mikä kaasariksi?
Voimakkaasti kuulostaa kiihdytyspumppu vialta. Ennen mulla oli Edelbrockin kaasari omassa, (mitä EI pysty kenellekkään mihinkään olosuhteisiin suosittelemaan) nykyään ruokintaa suorittaa samanlainen Holley kuin sulla ja toimii moitteetta. Tarkista siis extaasi kalvon kunto...
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Re: Mikä kaasariksi?
Jesh,
Kuulostaa, notta menee laihalle kun läpät aukeavat nopeasti. Kiihdytyspumpusta tai -pumpuista (jos on tuplapumppu) kannattaa aloittaa. Kiihdytyspumpun toiminnan näkee helposti, kun ottaa ilmanputsarin pois ja käätelee kaasuvivusta. Kurkkujen välissä olevasta suuttimesta pitäisi iloisesti ruikkia bensaa kun vipua kääntää reippaasti. jos mithän ei tapahdu, niin pumpun kalvo on hyvä arvaus.
Suutin/Suuttimet kurkkujen välissä näyttävät tältä:
...ja löytyvät sormen osoittamasta paikasta:
Tuo kuva on tuplapumpun takimmaisesta suuttimesta. siellä ryyppytornin sisällä edessä on samanlainen.
Pumppu kalvoineen löytyy kohokammoin pohjasta:
Ruuvit kun aukoo, löytyy kalvo:
Kuulostaa, notta menee laihalle kun läpät aukeavat nopeasti. Kiihdytyspumpusta tai -pumpuista (jos on tuplapumppu) kannattaa aloittaa. Kiihdytyspumpun toiminnan näkee helposti, kun ottaa ilmanputsarin pois ja käätelee kaasuvivusta. Kurkkujen välissä olevasta suuttimesta pitäisi iloisesti ruikkia bensaa kun vipua kääntää reippaasti. jos mithän ei tapahdu, niin pumpun kalvo on hyvä arvaus.
Suutin/Suuttimet kurkkujen välissä näyttävät tältä:

...ja löytyvät sormen osoittamasta paikasta:
Tuo kuva on tuplapumpun takimmaisesta suuttimesta. siellä ryyppytornin sisällä edessä on samanlainen.Pumppu kalvoineen löytyy kohokammoin pohjasta:
Ruuvit kun aukoo, löytyy kalvo:

- FaikkuFB
- Aktiivi
- Viestit: 88
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Valepukuinen Fairlane, Mustang FB 1969
- Paikkakunta: Jkl
Re: Mikä kaasariksi?
Mää laitan aina joka paikkaan Rochesterin, jos kaasari tarvitaan.
Re: Mikä kaasariksi?
Kaasari parhaasta päästä.FaikkuFB kirjoitti:Mää laitan aina joka paikkaan Rochesterin, jos kaasari tarvitaan.
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: Mikä kaasariksi?
Mulla taas edeli 500 toimi suoraan paketista hyvin, ei mitään ongelmaa. Bensan kulutustakin piti ihmetellä et voiko tää näin vähän viedä. Normi ajossa ihan käypänen. Eli taitaa näissä kaasareissakin olla monenlaista yksilöä. 
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Re: Mikä kaasariksi?
Aika lailla avain taitaa olla tuo suoraan paketista[/color]FFreak kirjoitti:Mulla taas edeli 500 toimi suoraan paketista hyvin, ei mitään ongelmaa.
Sama mulla, ostin joskus FinnAmin alesta Holley 600Vac list 9210, joka oli kalibroitu -77 Moppe 318-360 vanin korvauskaasariksi.
-
Thewildchild
- Aktiivi
- Viestit: 129
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 22:03
- Auto: Ford Mustang Cobra -94
Ford Mustang Sportsroof -69 ex
Ford Mustang Gt -95 ex
Re: Mikä kaasariksi?
Jatketaanpas juttua. Ei pitäisi perustaa mitään muistin varaan(ainakaan minun). Katsoin edellisen omistajan laittamia tietoja autosta. Eihän siinä mikään 650 ollut vaan Holley street avenger 570. Onko se sopiva tuon Clevelandin perään vai kenties liian pieni.
Re: Mikä kaasariksi?
Hmmmm...
2V vai 4V Cleveland? Moottorin speksit?
Auton käyttötarkoitus?
570 Street Avenger on toki pieni, jos moottori pystyy ja aiot kierrättää sitä vaikkapa +7000rpm. Esim. 83% volumetrisella tehokkuudella 570:stä loppuu hönkä 351:n moottorin päällä n. 6800 rpm:ssä (netin CFM-laskurin mukaan).
Miten sytytys säädetty? Pljonko perusennakko, kokonaisennakko, ja onko vakuumiennakko olemassa ja kummalle puolelle kytketty, portattuun vai porttaamattomaan vakuumilähteeseen?
2V vai 4V Cleveland? Moottorin speksit?
Auton käyttötarkoitus?
570 Street Avenger on toki pieni, jos moottori pystyy ja aiot kierrättää sitä vaikkapa +7000rpm. Esim. 83% volumetrisella tehokkuudella 570:stä loppuu hönkä 351:n moottorin päällä n. 6800 rpm:ssä (netin CFM-laskurin mukaan).
Miten sytytys säädetty? Pljonko perusennakko, kokonaisennakko, ja onko vakuumiennakko olemassa ja kummalle puolelle kytketty, portattuun vai porttaamattomaan vakuumilähteeseen?
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
-
Thewildchild
- Aktiivi
- Viestit: 129
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 22:03
- Auto: Ford Mustang Cobra -94
Ford Mustang Sportsroof -69 ex
Ford Mustang Gt -95 ex
Re: Mikä kaasariksi?
Nyt tuli jo niin paljon kysymyksiä, että noihin en pystyne enää vastaamaan. 4V Clevestä on kyse. Sytytyksen säädäöistä en osaa sanoa, en ole niihin vielä perehtynyt, kun en ole vielä oikeen kerinnyt koko autoon perehtyä. Muutakun että se ei kunnolla toimi. 
Re: Mikä kaasariksi?
Tuosta Cleven kaasarin koosta on ennekin juhettu, mutta tuo 4V rallikoneen luonne vaatii isohkon mehumaijan jos haluaa että se toimii silloin kun sille annetaan sikaa
Voin todistaa ihan omana kokemuksenakin. Sitäpaitti 4V- on tehtaalta lähtiessäänkin yli 700cfm:n sekottajalla.