Sivu 1/1
Lisää tehoa
Lähetetty: 15 Loka 2010, 07:48
Kirjoittaja Päivi musse-65
Miten saisi lisää tehoa mussen -65 pieneen pannuun
3,3 suoraan kutoseen ?
Re: Lisää tehoa
Lähetetty: 15 Loka 2010, 09:16
Kirjoittaja sale
Re: Lisää tehoa
Lähetetty: 15 Loka 2010, 10:54
Kirjoittaja FBFIN65
Kotimaisista Tuumacid.com ainakin pajan omistaja on ollut mieltynyt jossain vaiheessa noihin 6 koneisiin joten tieato taitoa löytynee

Re: Lisää tehoa
Lähetetty: 15 Loka 2010, 12:06
Kirjoittaja Arto65FB
Tuumacid on varmaankin eniten kutosen kanssa testannut paikka. Vaparina käsittääkseni n. 150hv on kohtuuhelposti saatavilla. Alsakannen avulla enemmän.
Tai sitten fööni kylkeen
http://www.mustangandfords.com/techarti ... index.html
Jostain syystä noi Bemarin kutoset on kiinnostanut viime aikoina, vaikken mitään niistä ymmärräkään. Laita sinne BMW bigsix 3430ccm, vakiona n. 200hp ja kunhan pitkän kannen jäähdytys ja venakopan sisäinen öljyputki pelaa, niin sillä ajaa maailman tappiin.
Re: Lisää tehoa
Lähetetty: 15 Loka 2010, 13:08
Kirjoittaja Antti66HT
No, mikäli performancea tarvitaan ehdotan seuraavaa.
Myy hyvä kutonen, ja osta tilalle v8 tekniikalla oleva.
6:n virittämisestä seuraava lopputulos ei kuitenkaan tyydytä, ja lisä tehoa kaipaavalle tuo on myös halvempaa kuin rakentaa koko auto uudestaa.
Re: Lisää tehoa
Lähetetty: 15 Loka 2010, 17:05
Kirjoittaja voxagent
Antti66HT kirjoitti:No, mikäli performancea tarvitaan ehdotan seuraavaa.
Myy hyvä kutonen, ja osta tilalle v8 tekniikalla oleva.
6:n virittämisestä seuraava lopputulos ei kuitenkaan tyydytä, ja lisä tehoa kaipaavalle tuo on myös halvempaa kuin rakentaa koko auto uudestaa.
Komppaan tätä vaihtoehtoa itse kutosen kasiksi muuttaneena. Toisaalta voihan huonosta kasistakin joutua uusimaan
kaiken. Kutosen jarrut kannattaa joka tapauksessa päivittää tuli se lisäteho sitten kutosesta tai kasista.
Re: Lisää tehoa
Lähetetty: 15 Loka 2010, 21:11
Kirjoittaja JXA-26
Päivi musse-65 kirjoitti:Miten saisi lisää tehoa mussen -65 pieneen pannuun
3,3 suoraan kutoseen ?
Ultimate performance tuskin on tavoitteena ?
Kiihtyvyyttä ja tehontuntua katuajossa haussa ?
Ehdotan seuraavaa: Vaihda alkuperäisen vaihdelaatikon tilalle ylivaihdelaatikko (T5 / AOD) ja vaihda perävälitys 3.5 tai 3.7 paikkeille. Alustan tiukennukset parantavat ajo-ominaisuuksia teitpä mitä tahansa muutoksia alkuperäiseen, saat ne vähäisetkin tehot käyttöön. Jos ei laite vielä kulje tarpeeksi, yhteys TUUMACID ja alsakantinen matkalaukku nokkapellin alle !
Tervetuloa virittämisen hienoon maailmaan, jossa kaikki muutokset vaikuttaa ihan kaikkeen !
Jos on tehoo, jarrut loppuu. Jos jarrut toimii, loppuu alusta. Jos autossa kaikki toimii, loppuu ranteet...
Re: Lisää tehoa
Lähetetty: 15 Loka 2010, 22:28
Kirjoittaja pokkinen
JXA-26 kirjoitti:
Tervetuloa virittämisen hienoon maailmaan, jossa kaikki muutokset vaikuttaa ihan kaikkeen !
Jos on tehoo, jarrut loppuu. Jos jarrut toimii, loppuu alusta. Jos autossa kaikki toimii, loppuu ranteet...
Tässä oli koko totuus
Olisi myös hyvä tietää millä budjetilla olet Päivi musse-65 liikkeellä. Se ratkaisee aika pitkälle , mitä neuvoja voidaan sinulle täällä antaa.

Jos budjetissa on varaa, Antti66Ht:n neuvo on aika hyvä, jos rajallinen ja 6-kone on must, ota yhteys Teppoon
http://tuumacid.com/
(tai siis kaikissa tapauksissa Tuumacid on yksi parhaista asiantuntijoista)
Re: Lisää tehoa
Lähetetty: 15 Loka 2010, 23:27
Kirjoittaja ROKI
FBFIN65 kirjoitti:Kotimaisista Tuumacid.com ainakin pajan omistaja on ollut mieltynyt jossain vaiheessa noihin 6 koneisiin joten tieato taitoa löytynee

3 vaaka 45 weberiä kireempi nokka sopivat peltisarjat ja riittävän iso putkisto, joko yhdellä tai kahdella kuin oli mulla ennen kasiin siirtymistä. Kanavien sopiva porttaaminen tarviitaessa isompia venoja. Vaihdoin oikeastaan 6 myllyn 8 myllyyn vain soundien takia, kun kutonen vankuu kuin moottorisaha, 8 taass möyryää kuin kivimurska meniköhän tuo vertaus sinnepäinkään.
Re: Lisää tehoa
Lähetetty: 16 Loka 2010, 01:08
Kirjoittaja Galaxie61
JXA-26 kirjoitti:Päivi musse-65 kirjoitti:Miten saisi lisää tehoa mussen -65 pieneen pannuun
3,3 suoraan kutoseen ?
Ultimate performance tuskin on tavoitteena ?
Kiihtyvyyttä ja tehontuntua katuajossa haussa ?
Ehdotan seuraavaa: Vaihda alkuperäisen vaihdelaatikon tilalle ylivaihdelaatikko (T5 / AOD) ja vaihda perävälitys 3.5 tai 3.7 paikkeille. Alustan tiukennukset parantavat ajo-ominaisuuksia teitpä mitä tahansa muutoksia alkuperäiseen, saat ne vähäisetkin tehot käyttöön. Jos ei laite vielä kulje tarpeeksi, yhteys TUUMACID ja alsakantinen matkalaukku nokkapellin alle !
Tervetuloa virittämisen hienoon maailmaan, jossa kaikki muutokset vaikuttaa ihan kaikkeen !
Jos on tehoo, jarrut loppuu. Jos jarrut toimii, loppuu alusta. Jos autossa kaikki toimii, loppuu ranteet...
ja ne kaikki lisätehon rikkomat voimansiirron osat

Re: Lisää tehoa
Lähetetty: 18 Loka 2010, 11:43
Kirjoittaja Fastback
Juu, jos tuntuu että rahat riittää niin sitä katselee vaan liian halpoja osia
alkuperäiseen topickiin, niin kyllä hieman harkitsisin mitä tekee orggis kutosmustilla. Hirveää tehonlisäystä ei ole saatavilla ilman panostusta. Millään hokkuspokkus tempulla siitä ei tule V8:n vääntöä ja tehoa. Jos hokkuspokkus kumminkin kiinnostaa niin jokuhan turbotti moparin slantsixin ja ajoi sillä kohtuu kovaa. Eikös toi kutonen kestäisi pienen ahtopaineen?
Re: Lisää tehoa
Lähetetty: 24 Loka 2010, 15:02
Kirjoittaja JooSexSex
Taisi alkaa lisätehon tarpeesta
inline-sixiin.
Oisko mitään ideaa ostaa jo valmiiksi piristetty paketti
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... =17&t=9092
Etenkin jos pääsee vaikka koekäyttämään, niin tietää mitä saa.
Itse en muuuten tuohon myynti-ilmoon liity mitenkään.