Lisää tehoa

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Päivi musse-65
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 29 Maalis 2008, 11:30

Lisää tehoa

Viesti Kirjoittaja Päivi musse-65 »

Miten saisi lisää tehoa mussen -65 pieneen pannuun
3,3 suoraan kutoseen ?
sale
Aktiivi
Viestit: 63
Liittynyt: 31 Heinä 2007, 10:25
Auto: Cougar XR-7 -68
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Lisää tehoa

Viesti Kirjoittaja sale »

Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Re: Lisää tehoa

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

Kotimaisista Tuumacid.com ainakin pajan omistaja on ollut mieltynyt jossain vaiheessa noihin 6 koneisiin joten tieato taitoa löytynee :)
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2632
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Lisää tehoa

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Tuumacid on varmaankin eniten kutosen kanssa testannut paikka. Vaparina käsittääkseni n. 150hv on kohtuuhelposti saatavilla. Alsakannen avulla enemmän.

Tai sitten fööni kylkeen
http://www.mustangandfords.com/techarti ... index.html

Jostain syystä noi Bemarin kutoset on kiinnostanut viime aikoina, vaikken mitään niistä ymmärräkään. Laita sinne BMW bigsix 3430ccm, vakiona n. 200hp ja kunhan pitkän kannen jäähdytys ja venakopan sisäinen öljyputki pelaa, niin sillä ajaa maailman tappiin.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS, BMW 730 -95 3L V8 DOCH, Scorppi -97, 2.3(Kuusakoskelle :( )
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Lisää tehoa

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

No, mikäli performancea tarvitaan ehdotan seuraavaa.

Myy hyvä kutonen, ja osta tilalle v8 tekniikalla oleva.

6:n virittämisestä seuraava lopputulos ei kuitenkaan tyydytä, ja lisä tehoa kaipaavalle tuo on myös halvempaa kuin rakentaa koko auto uudestaa.
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Lisää tehoa

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Antti66HT kirjoitti:No, mikäli performancea tarvitaan ehdotan seuraavaa.

Myy hyvä kutonen, ja osta tilalle v8 tekniikalla oleva.

6:n virittämisestä seuraava lopputulos ei kuitenkaan tyydytä, ja lisä tehoa kaipaavalle tuo on myös halvempaa kuin rakentaa koko auto uudestaa.
Komppaan tätä vaihtoehtoa itse kutosen kasiksi muuttaneena. Toisaalta voihan huonosta kasistakin joutua uusimaan
kaiken. Kutosen jarrut kannattaa joka tapauksessa päivittää tuli se lisäteho sitten kutosesta tai kasista.
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: Lisää tehoa

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Päivi musse-65 kirjoitti:Miten saisi lisää tehoa mussen -65 pieneen pannuun
3,3 suoraan kutoseen ?
Ultimate performance tuskin on tavoitteena ?
Kiihtyvyyttä ja tehontuntua katuajossa haussa ?
Ehdotan seuraavaa: Vaihda alkuperäisen vaihdelaatikon tilalle ylivaihdelaatikko (T5 / AOD) ja vaihda perävälitys 3.5 tai 3.7 paikkeille. Alustan tiukennukset parantavat ajo-ominaisuuksia teitpä mitä tahansa muutoksia alkuperäiseen, saat ne vähäisetkin tehot käyttöön. Jos ei laite vielä kulje tarpeeksi, yhteys TUUMACID ja alsakantinen matkalaukku nokkapellin alle !
Tervetuloa virittämisen hienoon maailmaan, jossa kaikki muutokset vaikuttaa ihan kaikkeen ! :mrgreen:
Jos on tehoo, jarrut loppuu. Jos jarrut toimii, loppuu alusta. Jos autossa kaikki toimii, loppuu ranteet...
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
pokkinen
Aina äänessä
Viestit: 1178
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
Auto: Ford Transit
Paikkakunta: Nokia

Re: Lisää tehoa

Viesti Kirjoittaja pokkinen »

JXA-26 kirjoitti: Tervetuloa virittämisen hienoon maailmaan, jossa kaikki muutokset vaikuttaa ihan kaikkeen ! :mrgreen:
Jos on tehoo, jarrut loppuu. Jos jarrut toimii, loppuu alusta. Jos autossa kaikki toimii, loppuu ranteet...
Tässä oli koko totuus :D

Olisi myös hyvä tietää millä budjetilla olet Päivi musse-65 liikkeellä. Se ratkaisee aika pitkälle , mitä neuvoja voidaan sinulle täällä antaa. :?:
Jos budjetissa on varaa, Antti66Ht:n neuvo on aika hyvä, jos rajallinen ja 6-kone on must, ota yhteys Teppoon http://tuumacid.com/
(tai siis kaikissa tapauksissa Tuumacid on yksi parhaista asiantuntijoista)
- Juha -
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: Lisää tehoa

Viesti Kirjoittaja ROKI »

FBFIN65 kirjoitti:Kotimaisista Tuumacid.com ainakin pajan omistaja on ollut mieltynyt jossain vaiheessa noihin 6 koneisiin joten tieato taitoa löytynee :)
3 vaaka 45 weberiä kireempi nokka sopivat peltisarjat ja riittävän iso putkisto, joko yhdellä tai kahdella kuin oli mulla ennen kasiin siirtymistä. Kanavien sopiva porttaaminen tarviitaessa isompia venoja. Vaihdoin oikeastaan 6 myllyn 8 myllyyn vain soundien takia, kun kutonen vankuu kuin moottorisaha, 8 taass möyryää kuin kivimurska meniköhän tuo vertaus sinnepäinkään.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Lisää tehoa

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

JXA-26 kirjoitti:
Päivi musse-65 kirjoitti:Miten saisi lisää tehoa mussen -65 pieneen pannuun
3,3 suoraan kutoseen ?
Ultimate performance tuskin on tavoitteena ?
Kiihtyvyyttä ja tehontuntua katuajossa haussa ?
Ehdotan seuraavaa: Vaihda alkuperäisen vaihdelaatikon tilalle ylivaihdelaatikko (T5 / AOD) ja vaihda perävälitys 3.5 tai 3.7 paikkeille. Alustan tiukennukset parantavat ajo-ominaisuuksia teitpä mitä tahansa muutoksia alkuperäiseen, saat ne vähäisetkin tehot käyttöön. Jos ei laite vielä kulje tarpeeksi, yhteys TUUMACID ja alsakantinen matkalaukku nokkapellin alle !
Tervetuloa virittämisen hienoon maailmaan, jossa kaikki muutokset vaikuttaa ihan kaikkeen ! :mrgreen:
Jos on tehoo, jarrut loppuu. Jos jarrut toimii, loppuu alusta. Jos autossa kaikki toimii, loppuu ranteet...

ja ne kaikki lisätehon rikkomat voimansiirron osat :idea:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Lisää tehoa

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Juu, jos tuntuu että rahat riittää niin sitä katselee vaan liian halpoja osia :roll:

alkuperäiseen topickiin, niin kyllä hieman harkitsisin mitä tekee orggis kutosmustilla. Hirveää tehonlisäystä ei ole saatavilla ilman panostusta. Millään hokkuspokkus tempulla siitä ei tule V8:n vääntöä ja tehoa. Jos hokkuspokkus kumminkin kiinnostaa niin jokuhan turbotti moparin slantsixin ja ajoi sillä kohtuu kovaa. Eikös toi kutonen kestäisi pienen ahtopaineen?
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
JooSexSex
Addikti
Viestit: 232
Liittynyt: 15 Helmi 2008, 22:11
Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed
Paikkakunta: Vantaa - Vanda

Re: Lisää tehoa

Viesti Kirjoittaja JooSexSex »

Taisi alkaa lisätehon tarpeesta inline-sixiin.
Oisko mitään ideaa ostaa jo valmiiksi piristetty paketti http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... =17&t=9092
Etenkin jos pääsee vaikka koekäyttämään, niin tietää mitä saa.
Itse en muuuten tuohon myynti-ilmoon liity mitenkään.
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
Vastaa Viestiin