Ajoituslamppu ongelma

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Hardy
Aktiivi
Viestit: 35
Liittynyt: 17 Marras 2009, 22:18
Auto: Ford 289 2D Mustang HT-66, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
Paikkakunta: Oulu

Ajoituslamppu ongelma

Viesti Kirjoittaja Hardy »

Yritin ajoituslampulla saada ajoitusta kohilleen ja muka sainkin. No noin 6 astetta laitoinkin mutta käy huonosti eikä kulje. Korvakuulolta sitten säädin ja auto ei meinaa käsissä pysyä, tuli raketti. Yritin sitten lampulla selvittää korvakuulolta säätämääni arvoa, niin sitä ei saa. Pelkkää sekoilua.

Niin ja pelkän lampun asettaminen konehuoneeseen saa sen vilkkumaan päättömästi, tunnistinanturi voi olla vaikka selän takana piilossa. Kahdella lampulla kokeiltu ja sama juttu. Tavis autossa molemmat lamput toimii oikein.

Tulppaan hitsatulla tapilla tarkistin varmuuden vuoksi yläkuolokohdan merkin oikeellisuuden. Kone on -66:en 289, jakaja uusi Mallory missä puola siinä päällä sekä uudet tulpanjohdot.

Radioon ei tule häiriötä eikä konehuoneesta saa mistään sähköiskuja vaikka virranjakajaa ja johtoja romplaa kuinka, onneksi.

Miksi lamput sekoilee, mistä moinen häiriö????
Ford 289 2D Mustang HT 1966, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
Ford Mustang, V8 GT 2007. Automaatti
Ford Mondeo, V6 ST220 2007
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: Ajoituslamppu ongelma

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Minkäs pytynjohtoon sen tunnistimen tuuppasit. Jos sulla on niitä honkonkin lamppuja niin heitä lepikkoon moiset lelut, ja osta tilalle hellan tekemä testi sarja itellä ollu jo 10v eikä ongelmia ole.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Hardy
Aktiivi
Viestit: 35
Liittynyt: 17 Marras 2009, 22:18
Auto: Ford 289 2D Mustang HT-66, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajoituslamppu ongelma

Viesti Kirjoittaja Hardy »

Yköseen tuuppasin. Ne molemmat lamput oli just halpiksia. Pitänee ostaa tai lainata laadukkaampaa vehjettä ja katsoa että toistuuko ongelma.

Kaverina oli pari autoasentajaa ja nekin oli äimänä kun eivät moista ilmiötä ole nähneet.
Ford 289 2D Mustang HT 1966, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
Ford Mustang, V8 GT 2007. Automaatti
Ford Mondeo, V6 ST220 2007
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Ajoituslamppu ongelma

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

mä olen moista nähnyt sillon kun koneessa on jakoketju venähtäny oikein kunnolla. en nyt väitä että tässä on sun auton vika mutta nähty on ..
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Ajoituslamppu ongelma

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

joo, itekin ostin keväällä parasta mitä motonetistä löytyy, ja lukemat ihan mitä sattuu...

Mistä näitä kunnollisia löytyy? Hella?
Avatar
Hardy
Aktiivi
Viestit: 35
Liittynyt: 17 Marras 2009, 22:18
Auto: Ford 289 2D Mustang HT-66, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajoituslamppu ongelma

Viesti Kirjoittaja Hardy »

Motonetin kampe mullakin :D

Pitänee ottaa tuttu sääntö käyttöön "Köyhän ei kannata ostaa halpaa vaan parasta" Loppupeleissä tulee halvemmaksi.
Ford 289 2D Mustang HT 1966, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
Ford Mustang, V8 GT 2007. Automaatti
Ford Mondeo, V6 ST220 2007
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1330
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ajoituslamppu ongelma

Viesti Kirjoittaja Late »

Alkuperäiseen onglemaan mitenkään puuttumatta, mutta mulla on Biltemasta 12 vuotta sitten ostettu lamppu (=halppis). Ja kyllä se vain on aina oikeat lukemat näyttänyt niin vanhemmista kuin tuoreemmistakin sytkäjärjestelmistä.
Late

-84 Mustang SVO
Avatar
Hardy
Aktiivi
Viestit: 35
Liittynyt: 17 Marras 2009, 22:18
Auto: Ford 289 2D Mustang HT-66, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajoituslamppu ongelma

Viesti Kirjoittaja Hardy »

Jep, autoissakin voi olla ihme vikoja. Mun Mondeo ST200 V6 mörähteli aikoinaan tietyissä olosuhteissa kuin hirvi, oikeesti. Siinä olikin selvittämistä että missä vika. Hullunahan ne mua piti kun keroin ongelmasta ja autolla hävetti ajaa kun se mörähteli millon sattuu. MÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ........

Lopulta löysin netisä yhden hemmon joka oli aikoinaan paininu saman ongelma kanssa autoliikkeen kanssa. Hullunana ne oli sitäkin pitäny aluksi mutta lopulta asia selvis ulkomaan Fordilta että jotkut läpät imusarjassa voi aiheuttaa ko. mörähtelyn. Takuuseen olivat vaihtaneet parannetun version imusarjasta.

Mun auton mörähtely loppu kun vaihdoin vapaavirtaus ilmanputsarin joka muutti virtauksia sen verran että mörähtely loppu. Jossai jenkkiautossa on ollut aikoinaan sama ongelma.

Että kaikkea sitä voikin sattua.
Ford 289 2D Mustang HT 1966, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
Ford Mustang, V8 GT 2007. Automaatti
Ford Mondeo, V6 ST220 2007
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: Ajoituslamppu ongelma

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Minä ostin sen testi sarjan joensuun dieselhuolosta, nykyinen fiksusliike. Varaosamaailmasta uskoisin löytyvän kanssa, sieltä kävin täydentämässä kun sattui tapaturma. Putosi käsistä lamppu tuulettimem propeliin ja hajos, uuden sain sopurahalla korjaamo alennuksin tietenkin. Vaan ei se ollut kallis muutenkaan.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Hardy
Aktiivi
Viestit: 35
Liittynyt: 17 Marras 2009, 22:18
Auto: Ford 289 2D Mustang HT-66, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajoituslamppu ongelma

Viesti Kirjoittaja Hardy »

Nyt vasta selvisi ongelman syy. 6 pytyn tulpan keraaminen osa oli halki koko matkalta, kipinä sinkoili sieltä ja sekoitti ajoituslampun. Vaihdoin "vanhan" tulpan tilalle ja nyt ajoituksen pystyy säätämään jopa halpislampulla :-)

Ite varmaankin olen tulpan rikkonut asennusvaiheessa mutta en sitä huomannut kuin vasta nyt.
Ford 289 2D Mustang HT 1966, 4-Speed Manual. Alkuperäinen Suomi Musse.
Ford Mustang, V8 GT 2007. Automaatti
Ford Mondeo, V6 ST220 2007
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2632
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Ajoituslamppu ongelma

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Hardy kirjoitti:Ite varmaankin olen tulpan rikkonut asennusvaiheessa mutta en sitä huomannut kuin vasta nyt.
Jostain syystä tuntuu menevän helpommin rikki, jos hylsyssä ei ole sitä kumitötsää siellä sisällä.
Avatar
Nasse
Aktiivi
Viestit: 119
Liittynyt: 18 Kesä 2006, 23:04
Auto: -68 HT Projekti

Re: Ajoituslamppu ongelma

Viesti Kirjoittaja Nasse »

Jep, autoissakin voi olla ihme vikoja. Mun Mondeo ST200 V6 mörähteli aikoinaan tietyissä olosuhteissa kuin hirvi, oikeesti. Siinä olikin selvittämistä että missä vika. Hullunahan ne mua piti kun keroin ongelmasta ja autolla hävetti ajaa kun se mörähteli millon sattuu. MÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ........
Hah! Sama "vika" oli mullakin joskus -91 Civicissä, aiheutti pari hauskaa tilannetta mm. työpaikan pihalla yöaikaan. :lol:
Vastaa Viestiin