289.n virranjakajan irroitus / asennus ??
289.n virranjakajan irroitus / asennus ??
Jakajan akselilla väljää sivuttain reippaasti ja tuli ostettua käytetty tiukempi alkuperäisjakaja. Olen kuullut tarinoita että öljypumpun käyttöakseli tippuu helpolla öljypohjaan eli miten tuon välttää?? Hankkimassani jakajassa ei ole tuota "lyijykynää" paikoillaan,pitäisikö sen tulla tuota jakajaa pois nostettaessa mukana vai jäädä öljypumppuun?? Vanha jakaja on varmasti ollut jossain vaiheessa irti koneesta koska ykkösen tulpanjohto on 180 astetta "pielessä".
Re: 289.n virranjakajan irroitus / asennus ??
Ei saisi tulla jakajan mukana ylös. Jos tulee, niin se on pienempi paha kuin että putoaa kesken noston takaisin öljypohjaan. Käyttöakselissa pitäisi olla pieni prikka estämässä tuota ylösnousemusta.Kromi kirjoitti:Jakajan akselilla väljää sivuttain reippaasti ja tuli ostettua käytetty tiukempi alkuperäisjakaja. Olen kuullut tarinoita että öljypumpun käyttöakseli tippuu helpolla öljypohjaan eli miten tuon välttää?? Hankkimassani jakajassa ei ole tuota "lyijykynää" paikoillaan,pitäisikö sen tulla tuota jakajaa pois nostettaessa mukana vai jäädä öljypumppuun?? Vanha jakaja on varmasti ollut jossain vaiheessa irti koneesta koska ykkösen tulpanjohto on 180 astetta "pielessä".
Kyllähän tulpanjohdoilla joku järjestys (siis muukin kuin pelkkä sytkäjärjestys) alun perin on kai ollut, mutta kun ei ole orgisjakaja, niin en ole tuosta välittänyt. Jakaja koneeseen, ykkösen yläkuolo sytkätahdilla ja sen mukaan sylinteri ykkösestä sytkäjärjestyksen mukaan olen laittanut.
Re: 289.n virranjakajan irroitus / asennus ??
Juu tuli nyt sitten tuo jakaja vaihdettua ja öljypumpun akseli pysyi pumpussa.Tuli laitettua samalla Crane Cams.in XR-i kärjetön syttysatsi jakajaan.Homma oli helppoa kuin heinänteko
Ohjeita kun seurasi niin pannu heräsi ensiyrityksellä tulille,ennakon säätö ja kovaa ajoa.Vanhassa jakajassa oli pusla kulunut niin että akseli heilu sivusuunnassa melkein millin josta taas johtui se että kosketuskulma heitteli aivan tolkuttomasti.Perstuntumalla kone käy tasaisemmin ja korkeammilla kierroksilla tuntuisi että voimaa olisi paremmin. Onkohan muilla kokemuksia kyseisestä sarjasta? Onko ollut ongelmia ajanmyötä ja onko luotettavakin kapine ??