Auto on Mustang HT '66, 289 koneella.
Kone alkoi kehittämään painetta syyläriin vaihdettuani siihen Edelbrockin Performer RPM imusarjan sekä Holleyn kaasuttimen vakioiden tilalle. Samalla tuli myös laitettua peltisarjat sekä Malloryn jakajasarja.
Ensiksi laitoin imusarjan kiinni sellaisilla tiivisteillä, missä oli reiät keskellä imusarjan lämmitykselle pakokaasulla. Myöhemmin vaihdoin umpinaiset tiivisteet tilalle.
Eli painetta tulee ja letkut ovat kovat, lämmöt pysyvät normaalina eikä kone ole keittänyt. Lisäsin limsapullon paisuntasäiliöksi jäähdyttimeen ja sinne tulee välillä nestettä. Ennemmin neste tuli pihalle syyläristä mutta vaihdettuani korkin niin on nesteet pysyneet sisällä. Autolla pystyy ajamaan normaalisti. Olen kokeillut kahta eri termostaattiakin, ja myös keittänyt ne kattilassa kokeillakseni toimivuuden (molemmat 82 asteisia).
Onko kellään ideoita että voiko kansipahvi(t) palaa juuri samaan aikaan kun menen vaihtamaan osia koneeseen?
Painetta syyläriin (289)
Re: Painetta syyläriin (289)
Lukaseppa YV.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302