Air intake 2007 GT mustangiin
Air intake 2007 GT mustangiin
Onkos porukka tilannu ulkomailta noita cold air intakeja? Kokemuksia eri valmistajien tuotteista?? Saako suomesta tilattua kilpailukysyisellä hinnalla semmoisen vai onko järkevämpää tilata esim. tuolta => http://www.myhotmustang.com/Air-Intakes/
Jossain noista tulee se säätökapula mukaan jolla saa optimoitua ecun säädöt? Kokemuksia?
Jossain noista tulee se säätökapula mukaan jolla saa optimoitua ecun säädöt? Kokemuksia?
Re: Air intake 2007 GT mustangiin
Otappa yyveellä vaikka yhteyksiä nimimerkki pokkiseen, asenteli omatoimisesti ja onnistuneesti moiset juuri keväällä..
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
- pokkinen
- Aina äänessä
- Auto: Ford Transit
Saa yv:lläkin yhteyttä ottaa jos tahtoo, mutta tässä jotain tietoa ja omia kokemuksia.
Käsittääkseni lähes kaikki CAI mallit vaativat moottorinohjauksen muuttamisen, lukuunottamatta jotain K&N mallia.
Itse "säätökapulalla" ei tee yhtään mitään , jos sinne ei ole koodattu mitään valmista "tunea"
Eli kannattaa ostaa koko paketti mikä sisältää CAI:n , Programmerin ja tunen.
Paketti kannattaa tilata sellaiselta tunnetulta myyjältä, jolla on nuo tunet hallinnassa. (oma dyno, jossa ovat ajaneet tuhansia mustangeja eri kompinaatioilla)
Esim. VMP-tuning http://www.vmptuning.com/store/index.php?
Bamaship (American Muscle) http://www.americanmuscle.com/05-07-mus ... takes.html
Omani tilasin tuolta VMP-Tuningilta. Tilatessa sinulta kysytään kaikki autossa olevat asiat (mikä pakoputkisto, pakosarja , nokka-akseli , rengaskoko jne jne. )
Eli tunefile tulee juuri sinun autoosi optimoituna , ja jos vaihdat esim. pakoputkistoa myöhemmin, saat ko. firmasta e-maililla uuden tune-filen kapulaasi. Toisin sanoen kannattaa mielestäni tilata sellaiselta myyjältä, jolla on hyvä palvelu myös näissä tuneissa.
Se programmer kapula toimii sitten vain sinun autossasi eli sekin lukitaan vain sinun autosi boxiin yhteensopivaksi. Tilatessa joudut ilmoittamaan boxin kyljessä olevan numeron.
Noihin ilmoitettuihin tehonlisäyksiin ei kannata tuijotella, ne on myyntimiesten juttuja. Todellisuudessa kaikista CAI-Kiteistä saa lisää tehoa, mutta tuskin mainostettuja 40hp. Ehkä 15-20hp on totuus.
Tehonlisäys on kuitenkin sellainen että sen tuntee, eli rahat ei mielestäni menen hukkaan
Suomestakin ehkä kannattaa kysellä , jos ei itse tahdo puljailla näiden asioiden kanssa. Itse puljasin harrastuksen vuoksi talvella TI-meinigillä , ja opiskelin asian lukemalla satoja keskusteluja aiheesta, eri foorumeilta. Eri ulkomaan foorumeilta saa todella paljon tietoa tästä 2005+ CAI jutusta.
Käsittääkseni lähes kaikki CAI mallit vaativat moottorinohjauksen muuttamisen, lukuunottamatta jotain K&N mallia.
Itse "säätökapulalla" ei tee yhtään mitään , jos sinne ei ole koodattu mitään valmista "tunea"
Eli kannattaa ostaa koko paketti mikä sisältää CAI:n , Programmerin ja tunen.
Paketti kannattaa tilata sellaiselta tunnetulta myyjältä, jolla on nuo tunet hallinnassa. (oma dyno, jossa ovat ajaneet tuhansia mustangeja eri kompinaatioilla)
Esim. VMP-tuning http://www.vmptuning.com/store/index.php?
Bamaship (American Muscle) http://www.americanmuscle.com/05-07-mus ... takes.html
Omani tilasin tuolta VMP-Tuningilta. Tilatessa sinulta kysytään kaikki autossa olevat asiat (mikä pakoputkisto, pakosarja , nokka-akseli , rengaskoko jne jne. )
Eli tunefile tulee juuri sinun autoosi optimoituna , ja jos vaihdat esim. pakoputkistoa myöhemmin, saat ko. firmasta e-maililla uuden tune-filen kapulaasi. Toisin sanoen kannattaa mielestäni tilata sellaiselta myyjältä, jolla on hyvä palvelu myös näissä tuneissa.
Se programmer kapula toimii sitten vain sinun autossasi eli sekin lukitaan vain sinun autosi boxiin yhteensopivaksi. Tilatessa joudut ilmoittamaan boxin kyljessä olevan numeron.
Noihin ilmoitettuihin tehonlisäyksiin ei kannata tuijotella, ne on myyntimiesten juttuja. Todellisuudessa kaikista CAI-Kiteistä saa lisää tehoa, mutta tuskin mainostettuja 40hp. Ehkä 15-20hp on totuus.
Tehonlisäys on kuitenkin sellainen että sen tuntee, eli rahat ei mielestäni menen hukkaan
Suomestakin ehkä kannattaa kysellä , jos ei itse tahdo puljailla näiden asioiden kanssa. Itse puljasin harrastuksen vuoksi talvella TI-meinigillä , ja opiskelin asian lukemalla satoja keskusteluja aiheesta, eri foorumeilta. Eri ulkomaan foorumeilta saa todella paljon tietoa tästä 2005+ CAI jutusta.
- Juha -
No hyvä etten suinpäin lähteny tilailee pelkkää intakea! 
Kattelin tuollaista http://www.americanmuscle.com/2005gt-st ... 2-kit.html
Pokkisella taitaa olla asiasta kokemusta niin onko sulla samantyylinen kitti asennettuna? Miten käytännössä tuo asetushomma menee ku suomessa saa paljon korkeaoktaanisempaa bensaa... Tekeekö ne kaverit ohjelman myös esim 98-oktaaniselle bensalle?
Kattelin tuollaista http://www.americanmuscle.com/2005gt-st ... 2-kit.html
Pokkisella taitaa olla asiasta kokemusta niin onko sulla samantyylinen kitti asennettuna? Miten käytännössä tuo asetushomma menee ku suomessa saa paljon korkeaoktaanisempaa bensaa... Tekeekö ne kaverit ohjelman myös esim 98-oktaaniselle bensalle?
- pokkinen
- Aina äänessä
Jep. Tuo Steedan setti näyttää erittäin hyvältä ja tuo bamacustom on kovasti kehuttu firma eri foorumeilla.
Ne tekee eri oktaaniluvuille "tunet" 89, 91 ja 93 eli käytännössä laitat noihin jenkkioktaaneihin karkeasti +5 , niin ollaan oikeissa luvuissa (Eli 93 on sama kuin 98-99 suomessa)
Tuo itse asennus on erittäin simppeli homma ja programmeri lukee tehdasohjelman muistiinsa, jos joskus tahtoo palauttaa orggisosat ja säädöt.
Ne tekee eri oktaaniluvuille "tunet" 89, 91 ja 93 eli käytännössä laitat noihin jenkkioktaaneihin karkeasti +5 , niin ollaan oikeissa luvuissa (Eli 93 on sama kuin 98-99 suomessa)
Tuo itse asennus on erittäin simppeli homma ja programmeri lukee tehdasohjelman muistiinsa, jos joskus tahtoo palauttaa orggisosat ja säädöt.
- Juha -
Kuulostaa hyvältä! Kiitokset vaan!
Kattelin muuten et sul Pokkinen on siinä VMP:n setissä lisäks esim. nopeuden rajoittimen poistaja, sutimiseneston poisto ym... Tai ainakin niillä sivuilla ne mainitaan. Tiedätkö onko tossa Bamashipin versiossa samat toiminnot vaikka niitä en tiedoista löytänytkkään vai onko toi VMP:n setti monipuolisempi?
Kattelin muuten et sul Pokkinen on siinä VMP:n setissä lisäks esim. nopeuden rajoittimen poistaja, sutimiseneston poisto ym... Tai ainakin niillä sivuilla ne mainitaan. Tiedätkö onko tossa Bamashipin versiossa samat toiminnot vaikka niitä en tiedoista löytänytkkään vai onko toi VMP:n setti monipuolisempi?
- pokkinen
- Aina äänessä
Nämä toiminnot on käsittääkseni siinä SCT:n kapulassa. Eli siinä vaiheessa kun lataa tunea, on kohta missä pääsee itse muuttamaan asetuksia, kuten rengaskoko (jos nopeusmittari ei näytä oikein) poistamaan rajoittimen jne. Itse en esim. luistonestoa pois tahtonut (kun saahan sen kojelaudan napistakin, kun tarvii)beamer kirjoitti:Kuulostaa hyvältä! Kiitokset vaan!
En ole bamashippiin tarkemmin tutustunut, mutta uskoisin että hyvin samanlainen tune on.
- Juha -
Yksi tunnettu/kehuttu tunetoimittaja on Brenspeed http://www.brenspeed.com/
Mulla on Steeda CAI ja tune tuolta.
Samaan tapaan toimii kuin Bama, kysytään mitä on asennettu autoon ja säädetään sen mukaan.
Ja jos haluaa jälkeenpäin jotain muuttaa niin se onnistuu, lähettävät sähköpostilla uuden tunen.
Itse halusin hetken kokeilun jälkeen vaihtaa automaattiin vakio vaihtokohdat ( suorituskyvyn kustannuksella
) koska on mukavampi ajaa kaupungissa ja lähiössä.
Samaan tapaan toimii kuin Bama, kysytään mitä on asennettu autoon ja säädetään sen mukaan.
Ja jos haluaa jälkeenpäin jotain muuttaa niin se onnistuu, lähettävät sähköpostilla uuden tunen.
Itse halusin hetken kokeilun jälkeen vaihtaa automaattiin vakio vaihtokohdat ( suorituskyvyn kustannuksella
- pokkinen
- Aina äänessä
Kun ehdin, niin kaivan tuon VMP-Tuning:in ohjeen jostain esiin , joka tuli mukana. Mun mielestä automaatin vaihtokohtia pystyy säätämään itse .... mut varmistan vielä tämän asian.FINGT kirjoitti:Yksi tunnettu/kehuttu tunetoimittaja on Brenspeed http://www.brenspeed.com/
Itse halusin hetken kokeilun jälkeen vaihtaa automaattiin vakio vaihtokohdat ( suorituskyvyn kustannuksella) koska on mukavampi ajaa kaupungissa ja lähiössä.
(kyseessä siis tässä tapauksessa SCT:n programmer kapula)
Itse olen pitänyt paljon tuosta automaattilaatikon toiminnasta tunen jälkeen ja kierroksenrajoitinkin (vaihtamiskohta täyskiihdytyksessä) on nyt hieman korkeammalla eli jenkaa tuli lisää
- Juha -
Sillä SCT Tunerilla pystyy vaihtamaan täyskaasukiihdytyksen vaihtokohtaa mutta normaaliajon vaihtokohta tulee tunen mukana.
Käsittääkseni tuo ei ole tunesta kiinni vaan ohjelmointikapulasta itsestään.
Mulla oli ensin sillä tavalla ohjelmoitu että 40 km/h alueella meni pienemmällä vaihteella kuin vakiona, en tykännyt siitä, kone paitsi kierti
turhan isolla kierroksilla myös vaihto isompaan osui sitten vähän yli 40:ssä, eli sattui paljon turhia ylös/alas vaihtoja, rasittava pitemmän päälle.
Pyysin sitten vakoivaihtokohdilla uuden tunen.
Kyllähän siinä suorituskyky tuntui heikkenevän kun vaikka kakkosen sijaan oli kolmonen päällä jne. Ei ole kone hereillä ja alueella.
En tiedä antaako se SCT Livewire parempia säätömahdollisuuksia.
Käsittääkseni tuo ei ole tunesta kiinni vaan ohjelmointikapulasta itsestään.
Mulla oli ensin sillä tavalla ohjelmoitu että 40 km/h alueella meni pienemmällä vaihteella kuin vakiona, en tykännyt siitä, kone paitsi kierti
turhan isolla kierroksilla myös vaihto isompaan osui sitten vähän yli 40:ssä, eli sattui paljon turhia ylös/alas vaihtoja, rasittava pitemmän päälle.
Pyysin sitten vakoivaihtokohdilla uuden tunen.
Kyllähän siinä suorituskyky tuntui heikkenevän kun vaikka kakkosen sijaan oli kolmonen päällä jne. Ei ole kone hereillä ja alueella.
En tiedä antaako se SCT Livewire parempia säätömahdollisuuksia.
- pokkinen
- Aina äänessä
Juuri näin se on.FINGT kirjoitti:Sillä SCT Tunerilla pystyy vaihtamaan täyskaasukiihdytyksen vaihtokohtaa mutta normaaliajon vaihtokohta tulee tunen mukana.
Eikös Livewirellä pysty säätämään lähes mitä vaan , mutta ainakin mulle turha , kun persedynolla ja ilman taitoa täysin lotolla pitäisi pelataFINGT kirjoitti:En tiedä antaako se SCT Livewire parempia säätömahdollisuuksia
- Juha -
Ei sillä livewirelläkään mun mielestä pysty säätämään juuri sen enempää, siinä vaan on niitä kaikkia kiihtyvyys ja hp mittareita ym. eikö?
1998 GT