Sivu 1/1
Spring isolator, etujousien kumit.
Lähetetty: 04 Kesä 2010, 15:42
Kirjoittaja TPN
Onkos kukaan ottanu tai jättäny pois sn95:n etujousista niitä eristyskumeja, onko niillä mitään tekoo siellä, eihän muissakaan jenkeissä ole kun rauta rautaa vasten..?
Pitäi saada nokkaa vähän alemmas ja mietin että heivais ne kumit pois niin se vois riittää.
Re: Spring isolator, etujousien kumit.
Lähetetty: 04 Kesä 2010, 18:08
Kirjoittaja JXA-26
Taitaa olla pitkälti makuasia haluaako lisää ääntä sisälle koventuneella alustalla. Kokeilun paikka, joku tykkää kuin hullu puurosta, joku ei suostu tulemaan edes kyytiin...
Re: Spring isolator, etujousien kumit.
Lähetetty: 06 Kesä 2010, 17:25
Kirjoittaja TPN
Joo kaippa se on kokeiltava... on vaan aika hommaa taas..

Re: Spring isolator, etujousien kumit.
Lähetetty: 06 Kesä 2010, 18:05
Kirjoittaja hannu
TPN kirjoitti:Onkos kukaan ottanu tai jättäny pois sn95:n etujousista niitä eristyskumeja, onko niillä mitään tekoo siellä, eihän muissakaan jenkeissä ole kun rauta rautaa vasten..?
Pitäi saada nokkaa vähän alemmas ja mietin että heivais ne kumit pois niin se vois riittää.
Jos siellä paikallaan on viistoista vuotta vanhat, niin ei niiden poistaminen juurikaan auton etupäätä laske, ovat melko varmasti jo melkein rauta-rautaa vasten. Niinkuin jxa tuossa turinoi, niin metallin "kumina" kasvaa entisestään. Ei muuta kuin uusi madallusjousisarja paikoilleen ja uudet kumit myös sekä ylä/että alapäähän.
Erästä asiantuntijaa tällä foorumilla lainatakseni; varttin homma per puoli, siis pelkkä etupää, takapää mukaanlukien niin n. tunnin jobi.
Re: Spring isolator, etujousien kumit.
Lähetetty: 06 Kesä 2010, 19:43
Kirjoittaja TPN
Nojoo, kyllä tässä itekin mietin että ei taida olla vaivan arvoista niitä vanhoja jousia jumpata edestakaisin.. Olis sitä muutakin tekemistä.
Eikä se haittais vaikka laskis koko auto vähän, eli eikun uusia jousia miettiin..
Re: Spring isolator, etujousien kumit.
Lähetetty: 06 Kesä 2010, 19:48
Kirjoittaja JXA-26
hannu kirjoitti:...varttin homma per puoli, siis pelkkä etupää, takapää mukaanlukien niin n. tunnin jobi.
Uusilla jousilla tulee varmasti laakista vuosiksi eteenpäin mieleinen, viet vielä Hannun pajalle jousien vaihtoon, selviät yhden tunnin veloituksella...

Re: Spring isolator, etujousien kumit.
Lähetetty: 07 Kesä 2010, 08:33
Kirjoittaja hannu
JXA-26 kirjoitti:hannu kirjoitti:...varttin homma per puoli, siis pelkkä etupää, takapää mukaanlukien niin n. tunnin jobi.
Uusilla jousilla tulee varmasti laakista vuosiksi eteenpäin mieleinen, viet vielä Hannun pajalle jousien vaihtoon, selviät yhden tunnin veloituksella...

Tuolla "asiantuntijalla" en suinkaan tarkoittanut itseäni

Re: Spring isolator, etujousien kumit.
Lähetetty: 10 Kesä 2010, 20:45
Kirjoittaja TPN
Kohta lähtee kumit jousista käveleen.. Jousien mukana.
Coil overit meni tilaukseen.. Oon niin helppo..

Re: Spring isolator, etujousien kumit.
Lähetetty: 10 Kesä 2010, 22:34
Kirjoittaja hannu
TPN kirjoitti:Kohta lähtee kumit jousista käveleen.. Jousien mukana.
Coil overit meni tilaukseen.. Oon niin helppo..

Asiaa

Re: Spring isolator, etujousien kumit.
Lähetetty: 10 Kesä 2010, 22:52
Kirjoittaja TPN
Ja kaikki lähti siitä kun joku sano kangasalla että "taitaa olla ihan vakio korkeudessa vielä"...

Re: Spring isolator, etujousien kumit.
Lähetetty: 16 Kesä 2010, 09:19
Kirjoittaja MarkoM
Kevyen jousijumpan jälkeen uretaanieristeet vaihtuivat vakiokumisiin - keula laski kohtuu paljon, niinkuin oli tarkoituskin. Tuossa vielä kuva erosta - jos joku vaikka arpoo mitä eroa noilla erilaisilla eristeillä voisi olla ...
Re: Spring isolator, etujousien kumit.
Lähetetty: 16 Kesä 2010, 10:53
Kirjoittaja MouTine
Käyppäs illalla vielä jumppaamassa sen verran että otat kuvan ilman mitään eristeitä.
