tekniikan muuttaminen

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
roqu88
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 24 Touko 2010, 19:16

tekniikan muuttaminen

Viesti Kirjoittaja roqu88 »

Eli olen hankkinut mussen vuosi mallia 69 HT. Auto on ensimmäinen mustangi jonka omistan. Autoon oli entinen omistaja tehnyt korin valmiiksi ja alustan. Mukaan tuli 390cid moottori ja C6 laattikko. Perä oli jo paikallaan enkä ole kerinny vielä tutustumaan että mikä perä on kyseessä! tolpat ja jarrut oli entinen omistaja jonka oli vaihtanut järeämpiin muutosta varten. Mutta kysyinkin seuraavaa.

-onko kokemusta vaihde laatikon kannattimien rakentamisesta , tai jos jostain löytyy c6 laatikon kannattimet niin olisin kiinnostunut ostamaan?

- mitä muita muutos töitä pitää tehdä katsatuksen eteen?
Kyllähän mä tästä vielä Saunan teen!!!

Ford Taunus 1600 -73 (museorekisterissä)
Ford Mustang HT -69 (projekti)
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: tekniikan muuttaminen

Viesti Kirjoittaja Fastback »

roqu88 kirjoitti:Eli olen hankkinut mussen vuosi mallia 69 HT. Auto on ensimmäinen mustangi jonka omistan. Autoon oli entinen omistaja tehnyt korin valmiiksi ja alustan. Mukaan tuli 390cid moottori ja C6 laattikko. Perä oli jo paikallaan enkä ole kerinny vielä tutustumaan että mikä perä on kyseessä! tolpat ja jarrut oli entinen omistaja jonka oli vaihtanut järeämpiin muutosta varten. Mutta kysyinkin seuraavaa.

-onko kokemusta vaihde laatikon kannattimien rakentamisesta , tai jos jostain löytyy c6 laatikon kannattimet niin olisin kiinnostunut ostamaan?

- mitä muita muutos töitä pitää tehdä katsatuksen eteen?
Oho, ei kukaan ole onnitellut hankinnan johdosta!! Onnea nyt! Se on liian iso moottori sulla ja vielä FE niin tekee tiukkaa onnitella :lol: Jos et minua vieläl tunne, niin kohta tunnet!! Kielenkäyttöni on kovaa ja huumorini raakaa. Ajokausi on alkanut, niin vastauksia valuu tänne hitaalla tahdilla. Mutta mennääs asiaan.

Ensimmäisenä mikä on autosi VIN-koodi? Koodi löytyy tuulilasin kuljettajan puolen etunurkasta lasin alta (näkyy ulkoa katsottaessa), tai stanssattuna konehuoneen vasempaan reunaan siihen lokasuojan ja sisälokasuojan väliselle alueelle. Rekisteriotteessa mikäli auto on joskus tänne katsastettu niin sama runkonumero löytyy. Siitä nähdään mikä autosi on alunperin ollut. Jos se sattuisi olemaan S-koodin auto, niin katsastus onnistunee helposti koska autosi olisi aito 390 cid versio. Mikäli auto on tullut alunperin pikkulohkolla 302:lla tai 351:llä niin autosi tulee rakentaa vastaamaan samanvuosimallin 390 cid mustangia (tai parempaa) alustaltaan ja jarruiltaan ja se pitää pystyä näyttämään toteen katsastuskonttorilla. Hyvin valmistautumalla asiallisin dokumentein ei tule ongelmia.

Onko autossasi nyt levyjarrut? Mitä tarkoitat tolpilla? Autossa on ala- ja ylätukivarret, ylätukivarren päälle jousi, jonka sisässä iskari. Vai onko autoon vaihdettu ihan oikeat tolpat? Paras early mikä on tullut vastaan, niin pellin alla oli 535 BMW tolpat ja 289 Littlefieldin 8/71:llä!!! Onko 390 cid moottori remontoitu vai kaipaako se remonttia?

Tervetuloa mukavan harrastuksen pariin. Mustangit on siitä kivoja kohteita, että osia on lähes joka oksilla, niin koriin, alustaan, sisustaan kuin tekniikkaan.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
roqu88
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 24 Touko 2010, 19:16

Re: tekniikan muuttaminen

Viesti Kirjoittaja roqu88 »

VIN-koodi pitää tarkistaa myöhemmin kun pääsen taas pajalle. Muistaakseni entinen omistaja (närpiön huono suomi ja minun small talkki englanti) mainitsi orgis koneen olleen 6-syliterinen, kokoa en muista. <-koituuko ongelmia katsatuksessa? Pitää tarkistaa rekisteriotteesta. Sattuu vaan olemaan vaan vieläkin olemaan ruotsin papereissa. Tuotu suomeen n.7vuotta sitten.

Autossa on levyjarrut edessä ja jarrun koon mukaan samat mikä on 390 mussessa.

Tolpilla tarkoitin iskareita ja jousia. Eteen saisi olla vähän jäykemmät jouset kun tota painon lisäystäkin sattuu tulemaan.
Ja on autoon ala- ja ylätukivarretkin vaihdettu.
Olen avannut moottorin kun oli ollu varastos pyörittämättä liki 3v. ja kyllä sitä pitää päivittää. Lapuan hiomopalvelu heitti vaan niin suolaisen hinnan että hirvittää.

Mutta kun saa tuon tekniikan sovitettua niin voi ruveta penkomaan sitä osa kasaa mikä tuli auton joukossa niin tietää mitä kaikkea vielä joutuu hankkimaan.

Mutta enköhän kirjoittele tänne kun projekti tästä etenee.
Kyllähän mä tästä vielä Saunan teen!!!

Ford Taunus 1600 -73 (museorekisterissä)
Ford Mustang HT -69 (projekti)
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: tekniikan muuttaminen

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Eihän siitä ongelmia tule vaikka olis ollut millä koneella, kunhan muuttaa sen alustan vastaamaan sillä moottorilla varustettua mallia, minkä koneen aiot laittaa. Olethan huolehtinut, että auton paperiasiat on kunnossa, jos on tuontiauto, eli lähtöpään rekisteriote on tallessa, ja luovarit jne. sulle saakka kunnossa, ettei niistä tule ongelmia? Ruotsin rekisteriotteessa luulis olevan vähän enemmän tietoa kuin jenkkien titlessä (josta ei selviä oikeastaan yhtään mitään), joten ei ehkä ainakaan kannata olettaa, että kaikki muutokset menis vahingossa läpi rekisteröintikatsastuksessa, kuten jenkeistä tuoduilla saattaa mennä.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Vastaa Viestiin